Wrocławskie Forum Komunikacyjne

Forum o Komunikacji Miejskiej we Wrocławiu
Teraz jest 2014-07-24, 02:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 373 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-02-02, 23:02 
Offline
Ekspert
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-02-27, 00:32
Posty: 250
Lokalizacja: Wrocław - Przedmieście Oławskie
tatuś napisał(a):
Nie z91 będzie jechało do zajezdni z Bartoszowic / Litewskiej / Kromera / Pawłowic i gdyby to było 105 to bilet na linię 105 mógłby obowiązywać na połowę sieci km Wrocław. Jeszcze jakoś te skrócone zjazdy porobić i będzie gitara.

Odnośnie drukowania rozkładów to teraz musisz drukować ich fafnaście idź sobie pod zajezdnię i na trasie zjazdu a pogubisz się zupełnie - gazylion odjazdów linii które można upchać na jednej. A zbiorówkę wydrukujesz jedną / na brygadówce napiszesz - przeklikać się na z91 i długa do zajezdni.


Niby tak, ale nikt nie bierze pod uwagę, iż próba wprowadzania takich "ulepszeń" może kolejny raz skończyć się np. zaznaczaniem ich na mapach Wrocławia przez nieumiejętnych kartografów/redaktorów (co zresztą miało już wielokrotnie miejsce np. dla linii tymczasowych czy zmienionych na niezbyt długi czas). A jak zamiejscowy zobaczy na mapie, że linia Zileśtam pojawia się na trzech albo czterech ulicach (odnogach) wychodzących z jednego węzła to dopiero może zgłupieć.

Najprościej chyba jest jednak pozostawić obecne rozwiązanie. Ewentualnie proponowane przez BUSMENa rozwiązanie z wyświetlaniem najdalszego na trasie znanego węzła dla kursu zjazdowego i stamtąd niech automatycznie pixel przełącza się na "zjazd do zajezdni" bez numeru linii.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-02, 23:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-06-01, 21:57
Posty: 4987
Lokalizacja: Wrocław
Podsumowując:
Tatuś&Wro73 Co., czyli Z91, 391, Z9, ZAJ 9 i pochodne
Zalety - trudno pomylić z czymkolwiek innym
Wady - egzotyka funkcjonująca przez kilka kwadransów na dobę -> efekt: "nie wsiadam, bo co za cholera?"
Bystrzak Ltd, czyli dopóki na trasie to numer właściwy z adnotacją do którego miejsca, a potem innej linii przebiegającej w pobliżu zajezdni
Zalety - część zjazdowa jest zawsze przewidywalna i pewna
Wady - bractwo ma często problemy z czytaniem i "127 Zaporoska" będzie się dla nich równać "127" w sensie "127 Pułtuska".

_________________
(...) W Berlinie istnieje Towarzystwo mające na celu odzwyczajenie ludzi od trzymania rąk w kieszeniach. (...) Nazywa się bardzo skromnie „Antihändeindentaschenhalterverein”.
Gazeta Toruńska nr 227, 2 października 1894 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-03, 04:28 
Offline
Ekspert
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-02-09, 10:18
Posty: 4765
Lokalizacja: Augsburg
Tallyhoo napisał(a):
Podsumowując:
Wady - bractwo ma często problemy z czytaniem i "127 Zaporoska" będzie się dla nich równać "127" w sensie "127 Pułtuska".

Chyba za analfabetyzm ludzi nie możemy odpowiadać. Taki przekaz jest klarowny i jasny, a przystanek "Zaporoska" możemy bez trudu odnaleźć na koralikach lub tabliczce z rozkładem w odróżnieniu od "Zajezdni ul. Grabiszyńska"

_________________
"All free men, wherever they may live, are citizens of Berlin" - John F. Kennedy, Berlin 26.06.1963
"Mr. Gorbachev, open this gate. Mr. Gorbachev, Mr. Gorbachev, tear down this wall!" - Ronald Reagan. Berlin 12.06.1987


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-03, 10:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-01-01, 01:47
Posty: 2447
Tallyhoo napisał(a):
Podsumowując:
Tatuś&Wro73 Co., czyli Z91, 391, Z9, ZAJ 9 i pochodne
Zalety - trudno pomylić z czymkolwiek innym
Wady - egzotyka funkcjonująca przez kilka kwadransów na dobę -> efekt: "nie wsiadam, bo co za cholera?"

Myślisz, że tłumy jeżdżą kursami zjazdowymi? Myślę że po roku większość by się ogarnęła (tyle trwało przystosowanie do linii 331) i problem by zniknął.
Cytuj:
Bystrzak Ltd, czyli dopóki na trasie to numer właściwy z adnotacją do którego miejsca, a potem innej linii przebiegającej w pobliżu zajezdni
Zalety - część zjazdowa jest zawsze przewidywalna i pewna
Wady - bractwo ma często problemy z czytaniem i "127 Zaporoska" będzie się dla nich równać "127" w sensie "127 Pułtuska".


Pytanie, czy lepiej, żeby nie wsiedli czy lepiej żeby ich wywiozło w ... Imho lepiej żeby nie wsiedli?

_________________
"Za Wilda, Kulbakę i Gurak w MPK można zatrudnić dziesięciu mechaników albo dziesięciu motorniczych ale przecież nie do tegu służy przechowalnia kadr Rafała Dutkiewicza"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-03, 11:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-08, 11:36
Posty: 333
Lokalizacja: Wrocław - Gądów Mały
Tallyhoo napisał(a):
Wady - egzotyka funkcjonująca przez kilka kwadransów na dobę -> efekt: "nie wsiadam, bo co za cholera?"
Taką samą wadę mamy w przypadku uruchamiania dowolnej nowej linii. Czyli mam rozumieć, że w związku z tym to od teraz nawet jak będzie potrzeba, to nie uruchamiamy nowych linii bo pasażerowie ich nie ogarną od razu? Dajmy im po prostu na to czas - jak ktoś potrzebuje korzystać ze zjazdów to to dość szybko ogarnie. Natomiast jak nie potrzebuje to lepiej, żeby wiedział, coby nie wsiadać bo go wywiedzie nie wiadomo gdzie.

Generalnie rzecz biorąc też uważam, że sensowniejsze jest wprowadzenie nowych numerów linii dla zjazdów - i to właśnie rodzaju z7/z9 (celowo mała litera 'z') niż 3x7, dla ewidentnego wizualnego odróżnienia - gdyż na pierwszy rzut oka widać że 'coś jest nie tak' z tym autobusem i jak nie wiem jak to jedzie to nie wsiadam. Pasażerowie jeśli wogóle zwracają uwagę na wyświetlacze pojazdów czy otablicowanie, to zazwyczaj najwyżej na numer linii.

Berliner_BVG napisał(a):
Może by w ogóle zrezygnować z numeru i określić trasę w dwóch wierszach typu
ZAJEZDNIA UL. OBORNICKA
przez MOST MILENIJNY
To akurat jest bardzo złe rozwiązanie, bo mamy informację tylko o dwóch punktach na trasie przejazdu autobusu - punkt X przez, który przejeżdża (w przykładzie Most Milenijny) oraz Y będący celem (tu zaj. IX), ale nie wiemy którędy to jedzie - czy zjazdy ze 103, tak oznaczone będą jechać przez pętlę na Kozanowie czy nie? A jak ze zjazdami z 403?

Tak czy siak tego typu rewolucji szybko się raczej nie doczekamy. Rzeczą, którą moim zdaniem trzeba zrobić 'na wczoraj', to po prostu pogrupować zjazdy i wyjazdy jeżdżące na tej samej trasie obecnie jako różne linie: ewidentny absurd moim zdaniem to np. wyjazdy z zaj. VII linii 122, 406 i 409 na Dworcową - dlaczego nie może to być w momencie wyjazdu jedna linia (np. 122) i rozróżnienie następowałoby dopiero na dworcowej? I tak już zupełnie przy okazji - na rozkładach internetowych mogłaby być opisana trasa wyjazdu, bo na chwilę obecną na zjazdach i wyjazdach na rozkładzie przystankowym online mamy tylko godziny odjazdów, trasy już nie.

_________________
Hardware - ta część komputera, którą można kopnąć kiedy software przestanie funkcjonować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-03, 13:47 
Offline
Ekspert
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-02-09, 10:18
Posty: 4765
Lokalizacja: Augsburg
Murai napisał(a):
]To akurat jest bardzo złe rozwiązanie, bo mamy informację tylko o dwóch punktach na trasie przejazdu autobusu - punkt X przez, który przejeżdża (w przykładzie Most Milenijny) oraz Y będący celem (tu zaj. IX), ale nie wiemy którędy to jedzie - czy zjazdy ze 103, tak oznaczone będą jechać przez pętlę na Kozanowie czy nie? A jak ze zjazdami z 403?

Dlatego napisałem, ze taka forma może być stosowana tylko od pewnego momentu trasy, skąd zjazd jest wspólny (dla 103, 135 będzie to Kozanów, a dla 403 przystanek Modra). Można by też wprowadzić zapowiedź głosową w stylu Blokada kasowników, proszę przygotować bilety do kontroli. Brzmiałoby to mniej więcej tak: Koniec stałej trasy przejazdu, zjazd do zajezdni Obornicka przez Most Milenijny.

_________________
"All free men, wherever they may live, are citizens of Berlin" - John F. Kennedy, Berlin 26.06.1963
"Mr. Gorbachev, open this gate. Mr. Gorbachev, Mr. Gorbachev, tear down this wall!" - Ronald Reagan. Berlin 12.06.1987


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-03, 16:37 
Offline
Ekspert
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-03-19, 20:55
Posty: 4533
Lokalizacja: Wrocław - Centrum Świata - punkt G jak Gorlicka:)
Wszystko fajnie, tylko lepsze gadaczki, lepsze głośniki i wszędzie tablice elektroniczne bo w tych świetlikach to nic nie widać.
A na nieumiejętność ludzką korzystania z komunikacji nie ma rady. Na 135 już miałem wiele ciekawych przypadków, tam z racji, że z Dworca jeżdżą ludzie przyjezdni można się wielu pytań nasłuchać typu:
"czy zajezdnia to to samo co pętla?" i na odwrót(może zajezdnię nazwać Bazą?),
"czy jak włożę bilet do kasownika to mam coś nacisnąć?"
" Poproszę bilet do ZUSu!", "Mam ten bilet skasować?"
"Czy ma pan bilety?
-Nie, w autobusie jest automat,
- a nie ma gdzieś kiosku?"
"Dojadę do szpitala na Pilczycką?
-Tak, przystanek Górnicza
-Powie mi pan kiedy wysiąść?
-Zapowiada i wyświetla przystanki
-Ja wole żeby mi pan powiedział
-Ręce opadają" itp.

Wyświetlony kierunek Kozanów: "Czy pan jedzie na zajezdnię?"
Wyświetlony kierunek Zajezdnia: "Czy pan jedzie na Kozanów?"

Ludzie nie wierzą wyświetlaczom albo lubią sobie porozmawiać z kierowcami:)

_________________
MPK Wrocław
8081 - Jedyne takie rodzinne Volvo :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-03, 16:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-01-01, 01:47
Posty: 2447
wro73 napisał(a):
Z małym "ale" ;) --> "z" zamieniamy na "3"


Nie zmieniamy tego na 3, bo to nie są linie autobusowe szczytowe, bo kursują i w dni wolne i nie powinno na nie dać się kupić miesięcznych oraz nie powinno ich się zaznaczać na mapach.
Takie rozwiązanie funkcjonuje w Gdyni. A jak coś funkcjonuje w Gdyni to znaczy, że nie jest głupie.

Daniel`s napisał(a):
Wszystko fajnie, tylko lepsze gadaczki, lepsze głośniki i wszędzie tablice elektroniczne bo w tych świetlikach to nic nie widać.
A na nieumiejętność ludzką korzystania z komunikacji nie ma rady. Na 135 już miałem wiele ciekawych przypadków, tam z racji, że z Dworca jeżdżą ludzie przyjezdni można się wielu pytań nasłuchać typu:
"czy zajezdnia to to samo co pętla?" i na odwrót(może zajezdnię nazwać Bazą?),
"czy jak włożę bilet do kasownika to mam coś nacisnąć?"
" Poproszę bilet do ZUSu!", "Mam ten bilet skasować?"
"Czy ma pan bilety?
-Nie, w autobusie jest automat,
- a nie ma gdzieś kiosku?"
"Dojadę do szpitala na Pilczycką?
-Tak, przystanek Górnicza
-Powie mi pan kiedy wysiąść?
-Zapowiada i wyświetla przystanki
-Ja wole żeby mi pan powiedział
-Ręce opadają" itp.


Widzisz, miałbyś z92 na wyświetlaczu i by ci nikt niekumaty nie wsiadł i byś miał spokój.

_________________
"Za Wilda, Kulbakę i Gurak w MPK można zatrudnić dziesięciu mechaników albo dziesięciu motorniczych ale przecież nie do tegu służy przechowalnia kadr Rafała Dutkiewicza"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-03, 16:52 
Offline
Ekspert
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-03-10, 17:29
Posty: 3553
Lokalizacja: 51°10'3, 17°6'22
Pomysł z wyświetlaniem ostatniego przystanku na trasie osobiście nie podoba mi się. Informacja będzie dla pasażerów nadal myląca. Nie wiem jak sprawa wygląda na autobusach, ale na tramwajach większość ludzi zwraca uwagę jedynie na numer linii. Problemu nie ma gdy do zajezdni zjeżdża się wagonem z kwadratami (a w zasadzie już bez nich) - wówczas pasażer wie, że jedzie do zajezdni i nawet nie zwraca uwagi jakiej linii jest tramwaj. Gorzej jeśli trafi się plastik z wyświetlaczami - wówczas niemal wszyscy zwracają uwagę na numer linii, a nie na wyświetlony przystanek końcowy. Przekonałem się o tym jeżdżąc przez dobrych parę dni na brygadzie linii 20 zjeżdżającej do zajezdni IV od strony Wrocławskiego Parku Przemysłowego (zjazd wczesny, jeszcze w szczycie).
Tallyhoo napisał(a):
Tatuś&Wro73 Co., czyli Z91, 391, Z9, ZAJ 9 i pochodne
Wady - egzotyka funkcjonująca przez kilka kwadransów na dobę -> efekt: "nie wsiadam, bo co za cholera?"

No i o to chodzi. Jeśli pasażer nie wie "co to za cholera", to lepiej żeby nie wsiadał. Natomiast osoby mieszkające pod zajezdnią szybko zorientują się w temacie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-03, 21:12 
Offline
Ekspert
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-04-01, 18:40
Posty: 2071
Lokalizacja: Wrocław
tatuś napisał(a):
Nie zmieniamy tego na 3, bo to nie są linie autobusowe szczytowe, bo kursują i w dni wolne i nie powinno na nie dać się kupić miesięcznych oraz nie powinno ich się zaznaczać na mapach.

325 jest linią "szczytową"? Nie. 8)
Czy na linie "7xx" można kupić imienny bilet okresowy? Nie. 8)

A jak
Murai napisał(a):
Taką samą wadę mamy w przypadku uruchamiania dowolnej nowej linii. Czyli mam rozumieć, że w związku z tym to od teraz nawet jak będzie potrzeba, to nie uruchamiamy nowych linii bo pasażerowie ich nie ogarną od razu? Dajmy im po prostu na to czas - jak ktoś potrzebuje korzystać ze zjazdów to to dość szybko ogarnie. Natomiast jak nie potrzebuje to lepiej, żeby wiedział, coby nie wsiadać bo go wywiedzie nie wiadomo gdzie.

_________________
Polish Trains 1975
przewozy wojskowe ciekawostka kolejowa przewozy wojskowe II
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-03, 21:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-01-01, 01:47
Posty: 2447
wro73 napisał(a):
325 jest linią "szczytową"? Nie. 8)

Jedną głupotą nie powinno się usprawiedliwiać następnej.

_________________
"Za Wilda, Kulbakę i Gurak w MPK można zatrudnić dziesięciu mechaników albo dziesięciu motorniczych ale przecież nie do tegu służy przechowalnia kadr Rafała Dutkiewicza"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-03, 22:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-03-04, 22:48
Posty: 6204
Lokalizacja: 12542
wro73 napisał(a):
325 jest linią "szczytową"? Nie. 8)
Jest linią szczytową, ponieważ jeździ w czasie, w którym Poczta Polska sama generuje swój własny szczyt przewozowy, a to właśnie na potrzeby bazy PP powstała ta linia ;)

_________________
Berliner_BVG: Organizator KM z prawdziwego zdarzenia układający rozkłady dla wszystkich przewoźników
Rauxel: Stefek ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-05, 11:50 
Offline
Ekspert
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-04-01, 18:40
Posty: 2071
Lokalizacja: Wrocław
tatuś napisał(a):
Jedną głupotą nie powinno się usprawiedliwiać następnej.

Stefek napisał(a):
Jest linią szczytową, ponieważ jeździ w czasie, w którym Poczta Polska sama generuje swój własny szczyt przewozowy, a to właśnie na potrzeby bazy PP powstała ta linia ;)


Panowie, "nie idźcie tą drogą" - cytując klasyka ;)
Linie "3xx" powstały jako linie okresowe - vide "307" kursujące w (6) i (7) - i przemianowanie ich na "szczytowe" nastąpiło tylko ze względu na złodziejską praktykę pobierania opłat na liniach "7xx", kiedy to te linie przestały być "zastępczymi" a stały się "okresowymi"... 8)
Osobiście uważam, że "włodarze KZ" w naszym mieście powinni zamiast uruchamiać "723" powinni uruchomić "351" - ale to zupełnie inny temat... 8)
Ponadto zastanówcie się - może ktoś wpadnie na pomysł, że "z92", jest wariantem pośpiesznej linii "z"

_________________
Polish Trains 1975
przewozy wojskowe ciekawostka kolejowa przewozy wojskowe II
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-05, 13:49 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-01-27, 21:42
Posty: 9099
Lokalizacja: Wrocław - Nowy Dwór
NGT8DD napisał(a):
No i o to chodzi. Jeśli pasażer nie wie "co to za cholera", to lepiej żeby nie wsiadał. Natomiast osoby mieszkające pod zajezdnią szybko zorientują się w temacie.

To po co w ogóle robić jakiekolwiek kursy zjazdowe? Niech kierowcy zjeżdżają najszybszą drogą bez pasażerów. Wtedy będzie najlepiej.
NGT8DD napisał(a):
Natomiast osoby mieszkające pod zajezdnią szybko zorientują się w temacie.

Tyle tylko, że z kursów zjazdowych korzystają też inni. Jak zrobisz jakąś "zetkę" z Galerii Dominikańśkiej na VII, to po drodze jest jeszcze kilka ciekawych miejsc, gdzie ktoś chciałby pojechać. Ale do zetki nikt nie wsiądzie, bo nikt nie będzie wiedział co to. Gdyby zjazdy z GD na VII realizować jako wariant linii A (np. zrobić zjazd z zahaczeniem o FAT i takim kierunkiem na wyświetlaczu), to skorzysta z niego więcej ludzie, zwłaszcza że zjazdy są już po szczycie, czy późnym wieczorem, gdzie kursuje już mniej autobusów.

Jeżeli będziemy się kierować wygodą przewoźnika, "ładnością" układu, itp., to nie stworzymy niczego użytecznego. Wówczas najlepiej realizować zjazdy bez pasażerów (choć ja jestem temu przeciwny). A argument, że ludzie nie patrzą na kierunek, to nie jest żaden argument. Ważne, żeby pojazd był oznakowany poprawnie, a obowiązkiem pasażera jest zwrócić na to uwagę. Jeśli tego nie zrobi, to jego sprawa, niech cierpi.

_________________
Wrocławski Tabor Komunikacyjny
Dolnośląski Portal Inwestycyjny


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-05, 14:31 
Offline
Ekspert

Dołączył(a): 2008-12-07, 02:39
Posty: 112
Lokalizacja: Wrocław
bystrzak2000 napisał(a):
Gdyby zjazdy z GD na VII realizować jako wariant linii A (np. zrobić zjazd z zahaczeniem o FAT i takim kierunkiem na wyświetlaczu)
Weź pod uwagę, że służby są czasem zaplanowane na styk i dołożenie nawet 5-10 minut czasu pracy może spowodować, że trzeba będzie gdzie indziej wyciąć lub wręcz skrócić kurs wcześniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 373 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL