NCBiR i elektryczny narodowy autobus...

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

NCBiR i elektryczny narodowy autobus...

#1 Post autor: J-31 » 2018-08-30, 22:07

Tak czytam sobie artykuł na Transporcie-Publicznym.pl ...

Link, bitte
:strzałka: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59493.html

... i zachodzę w głowę o co tu chodzi ? NCBiR projektuje autobus elektryczny, który już jest, bo

1. w ramach projektu mają powstać trzy autobusy elektryczne o trzech długościach - tj. 9-10m, 12m i 18m

... ale przecież takie już produkuje Solaris Bus& Coach, Ursus, Volvo. Jeszcze na razie nie produkuje Autosan, spalinowe - tak, ale eletryków nie

2. ogólną specyfikę tych autobusów, Znajdziecie w artykule, nie będę tego powielał, ale generalnie pokrywa się ona z tym co można dzisiaj zamówić i kupić ;)

3. zasięg tych autobusów pomiędzy ładowaniami wg. NCBiR ma mieścić się granicach 40-120km :shocked:

... hmmm, ale to jakiś nonsens, bo polskie autobusy elektryczne mają o wiele większy zasięg, więc jaki przewoźnik kupi autobusy o zasięgu 40 km, przecież z takim zasięgiem to nawet w małych miejscowościach taki autobus może sobie przejechać kółko wokół zajezdni. :o:

Generalnie kupując autobus dzisiaj nawet u krajowych producentów, można zwiększyć jego zasięg dokładając dodatkowe baterie. Dla ciekawości dodam, że Byd K9B, w takiej konfiguracji, którą niedawno testowało MZA był w stanie przejechać 250km. :cool:

Mniej więcej tyle samo jest w stanie przejechać SU18Electric IV generacji. Warszawskie SU12Electric max 150km

No i teraz najciekawsze...

:strzałka: Autobusy powinny dawać możliwość jazdy autonomicznej na poziomie III, czyli wg. NCBiR
- samodzielnie dojechać do przystanku lub samodzielnie wjechać do zatoki przystankowej
- samodzielnie poruszać się po zajezdni, czyli od bramy do miejsca postojowego lub miejsca ładowania ... wskazanego przez dyspozytora
- samodzielnego rozpoczęcia i zakończenia ładowania - na polecenie dyspozytora
- samodzielnego opuszczenia miejsca parkowania i dojazdu do bramy wyjazdowej

Napiszę wprost - ja nic z tego nie rozumiem. Tzn. rozumiem:
- co to jest autobus
- co to jest autobus elektryczny
- co to jest autobus elektryczny autonomiczny

... tylko nie rozumiem po co oni to projektują i komu chcą to sprzedać ? A ponoć wg. Transportu Publicznego i zapewne wg. NCBiR to mają być "tysiące" takich autobusów :chytry:

Może Wy coś z tego kumacie. Bo ja chyba głupi jestem :retard:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4396
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: NCBiR i elektryczny narodowy autobus...

#2 Post autor: Przemek » 2018-09-02, 01:57

Jeśli dobrze zrozumiałem, to niby jest to konkurs/przetarg na określone pojazdy. Pytanie w jakim celu, przecież to nie czasy kiedy istniał centralny rozdzielnik określający ile autobusów zostanie dostarczonych i do jakich ośrodków komunikacyjnych.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: NCBiR i elektryczny narodowy autobus...

#3 Post autor: J-31 » 2018-09-02, 14:42

Ta kwestia od samego początku mnie zastanawia. Panowie decydenci chyba pomylili epoki.

Po za tym z tego co pamiętam to owszem lista miast, które byłyby takimi pojazdami wstępnie zainteresowana, była nawet spora, ale ilości tych pojazdów nie są oszałamiające. Kłopot polega jednak na tym, że NCBiR wstępnie podpisał chyba umowy z przewoźnikami lub gminami, które chciałyby to kupić - ale to było przed SIWZ. SIWZ został określony teraz i nie jest zadowalający, bo producenci oferują pojazdy ze znacznie lepszymi osiągami ;)

ODPOWIEDZ