Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Wiadomość
Autor
james206

Tramwaje w Bytomiu - 2007

#1 Post autor: james206 » 2006-07-10, 14:54

Witam Szanownych Forumowiczów :D
Ostatnio przeglądałem dość obszerne archiwa lokalnych stron komunikacyjnych oraz wielu gazet. Również na KM-Forum wcale nie tak dawno poruszano problematykę sytuacji Tramwajów Śląskich S.A. Nikt jednak nie zauważył pewnej istotnej kwestii dot. Bytomia. Jak już wszystkim wiadomo od 1.01.2007 miasto przygotowuje się do opuszczenia związku KZK. Tylko, że wówczas na ich barkach oprócz organizacji transportu autobusowego dodatkowo spocznie komunikacja tramwajowa (sic!!) :!: Jestem skłonny wątpić, że przy tych 12 skromnych milionach 'zapomogi' z budżetu Bytomia będzie można utrzymać funkcjonowanie tramwajów w obecnym kształcie, o ile w ogóle :idea: Co więc będzie to znaczyć dla TŚ S.A.? Zamierzają połączyć zakłady w Bytomiu i Gliwicach, a lokalizacja nowej zajezdni zapewne przypadnie temu pierwszemu miastu lecz jeśli spełni się moja wizja to jaki to będzie miało sens?! Linie 6, 9, 41 wówczas będą kończyć trasę w Chorzowie, 7 w Świętochłowicach, 5 i 30 nie wyjadą z Zabrza, a 19, 31 i 38 zostaną zlikwidowane :/ :!: :!: :!: Jak Wy to widzicie??
Poza tym przyszedł mi do głowy dość nietypowy pomysł modernizacji wagonów. Może również w przypadku tramwajów warto by sięgnąć po pomysł TLT i kupować nowe 'pudła' i po niewielkich remontach instalować w nich układy z kasowanych 105tek :idea: Skoro w Tychach to się opłaca... Dlaczego też nikt do tej pory nie wpadł na pomysł kupowania używek z zachodu jak np. Kraków?! :nuts:
Zapraszam do dyskusji :P
PS Dla niewtajemniczonych zamieszczam opis przeróbki trolejbusu
:strzałka: Serwis NOL Tychy

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29080
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#2 Post autor: J-31 » 2006-07-10, 15:14

Ooops. Jakub a to mnie Zmartwiłeś. Ja niestety nie znam GOP-u. Z postów kolegów z GOP-u zrozumialem, że fakt wycofania się miasta Bytomia z KZK GOP, spowoduje tylko komplikacje w komunikacji autobusowej.

A zatem mam nadzieję, że w Bytomiu, nadal kursują tramwaje. Ale niestety martwi mnie co będzie po 1-szym stycznia z tramwajami w rejonie Bytomia. :cry:

Znając łatwość "wycinania" tramwajów w GOP-ie, obawiam się najgorszego. :nuts:

DoMANik287

Re: Tramwaje w Bytomiu - 2007

#3 Post autor: DoMANik287 » 2006-07-10, 17:38

Jakub Pindel pisze:Witam Szanownych Forumowiczów :D
Ostatnio przeglądałem dość obszerne archiwa lokalnych stron komunikacyjnych oraz wielu gazet. Również na KM-Forum wcale nie tak dawno poruszano problematykę sytuacji Tramwajów Śląskich S.A. Nikt jednak nie zauważył pewnej istotnej kwestii dot. Bytomia. Jak już wszystkim wiadomo od 1.01.2007 miasto przygotowuje się do opuszczenia związku KZK. Tylko, że wówczas na ich barkach oprócz organizacji transportu autobusowego dodatkowo spocznie komunikacja tramwajowa (sic!!) :!: Jestem skłonny wątpić, że przy tych 12 skromnych milionach 'zapomogi' z budżetu Bytomia będzie można utrzymać funkcjonowanie tramwajów w obecnym kształcie, o ile w ogóle :idea: Co więc będzie to znaczyć dla TŚ S.A.? Zamierzają połączyć zakłady w Bytomiu i Gliwicach, a lokalizacja nowej zajezdni zapewne przypadnie temu pierwszemu miastu lecz jeśli spełni się moja wizja to jaki to będzie miało sens?! Linie 6, 9, 41 wówczas będą kończyć trasę w Chorzowie, 7 w Świętochłowicach, 5 i 30 nie wyjadą z Zabrza, a 19, 31 i 38 zostaną zlikwidowane :/ :!: :!: :!: Jak Wy to widzicie??
Poza tym przyszedł mi do głowy dość nietypowy pomysł modernizacji wagonów. Może również w przypadku tramwajów warto by sięgnąć po pomysł TLT i kupować nowe 'pudła' i po niewielkich remontach instalować w nich układy z kasowanych 105tek :idea: Skoro w Tychach to się opłaca... Dlaczego też nikt do tej pory nie wpadł na pomysł kupowania używek z zachodu jak np. Kraków?! :nuts:
Zapraszam do dyskusji :P
PS Dla niewtajemniczonych zamieszczam opis przeróbki trolejbusu
:strzałka: Serwis NOL Tychy
A mnie doszły słuchy, że to właśnie likwidują zajezdnię w Bytomiu a tramwaje z Bytomia do Gliwic przejdą.
--------------------------------
Z tymi liniami wyjeżdżającymi poza Bytom to może być tak jak w Tychach. Tam też miasto nie należy do KZK tylko do MZK, a ósemki z KZK GOP (688, 788) tam jeżdżą.
--------------------------------
Nikt nie wpadł na taki pomysł, bo
1) Pewnie nie ma kasy
2) Nie znam się na tramwajach za dobrze, ale może infrastruktura...


Pozdrawiam

Peter

#4 Post autor: Peter » 2006-07-10, 17:54

DoMANik287 pisze:A mnie doszły słuchy, że to właśnie likwidują zajezdnię w Bytomiu a tramwaje z Bytomia do Gliwic przejdą.
Likwidują w sensie, że chcą połączyć ZKT-3 i ZKT-4 jako jeden zakład. Fizycznie zajezdnie zostają.
Z dniem 01.01.2007r. jeszcze nic nie wiadomo, więc nie wiem po co siać taki niepokój.
Bardzo małe jest prawdopobieństwo zniknięcia tramwajów z ulic Bytomia. Jest to praktycznie technicznie niemożliwe i zostawmy póki co tę dyskusję. :mruga:

Filip_2691

#5 Post autor: Filip_2691 » 2006-07-10, 18:28

Tramwaje są w to chyba nie zamieszane więc nie ma co się martwić :) Tu głównie chodzi o PKM Bytom :)

james206

#6 Post autor: james206 » 2006-07-10, 18:59

DoMANik287 pisze:A mnie doszły słuchy, że to właśnie likwidują zajezdnię w Bytomiu a tramwaje z Bytomia do Gliwic przejdą.
Możliwe, że tak zrobią jak mówisz, tylko, że to trochę byłoby bez sensu. Sam zobacz ile lini kursuje w Bytomiu, a ile w Gliwicach. Raczej łatwiej będzie dojeżdżać kilku czy nawet kilkunastu tramwajom w rejon Gliwic i Zabrza niż kilkudziesięciu do Bytomia :/
DoMANik287 pisze:Z tymi liniami wyjeżdżającymi poza Bytom to może być tak jak w Tychach. Tam też miasto nie należy do KZK tylko do MZK, a ósemki z KZK GOP (688, 788) tam jeżdżą.
W sumie prawda, tylko ,że tu mówimy o dwóch liniach i do tego autobusowych, a tramwajowych jest znacznie więcej. Wątpie by KZK GOP chciało zupełnie za darmo utrzymać kursowanie tramwajów (bez dotacji ze strony miasta) :cry:
W każdym razie dzięki za uwagi, zwłaszcza po naszym małym spięciu w/s PKM Bytom. Co do Pana 'Heinekena' miałeś dużo racji...
Również pozdrawiam

Peter, w sumie masz rację, ale ja tylko teoretyzuję. Jeśli Bytom rzeczywiście opusciłby KZK GOP wówczas możliwe byłyby podobne scenariusze. Ja jednak nadal po cichu wierzę, że to teraz to tylko gra wyborcza i się wycofają z obietnic. Przecież jak sobie wszystko przekalkujują to czy mają jeszcze po co to robić.PKM Bytom już nie ma,a i finansowo czy im się aż tak bardzo to opłaca :?: :!:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

#7 Post autor: pmaster » 2006-07-10, 23:35

Oj, czarno to widzę…
- KZK GOP zostaje na tramwajach (prawdopobne, ale jakoś wierzyć w to mi się nie chce)
- Bytom organizuje u siebie komunikację tramwajową (szczerze wątpię)
- Tramwaje idą do likwidacji (niestety bardzo prawdopodobne wg mnie)

luki

#8 Post autor: luki » 2006-07-11, 13:50

Wydaje mi się że największym problemem będzie sprawa z taryfą biletową i organizowanie linii tramwajowych wspólnie z KZK.
Faktem jest że skoro Bytom występuje ze związku to wszelkie linie autobusowe i tramwajowe po tym mieście będą kursować na zlecenie miasta.
Więc wjeżdżając np. tramwajem z Chorzowa do Bytomia będzie trzeba skasować dodatkowo bilet lub posiadać bilet wspólny KZK i Bytom.
Ja to tak przynajmniej widzę.
Mało prawdopodobne że będą jakieś likwidacje linii i ograniczenia.
Mało prawdopodobne że tramwaje pozostaną w Bytomiu na zlecenie KZK ale w tym regionie wszystko jest możliwe.
Ostatnio zmieniony 2006-07-11, 13:55 przez luki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Tramwaje w aglomeracji Śląskiej - tabor, infrastruktura

#9 Post autor: Shadow238 » 2008-04-11, 13:38

Do TŚ trafiły kolejne 105tki z Krakowa ;)

Więcej informacji tutaj.
Ostatnio zmieniony 2009-02-21, 18:04 przez Shadow238, łącznie zmieniany 1 raz.

Lopez

#10 Post autor: Lopez » 2008-04-11, 14:48

Shadow238 pisze:Do TŚ trafiły kolejne 105tki z Krakowa
No cóż. 6 składów to i tak mało biorąc pod uwagę poważne zasilenie stanu taborowego MPK bombardierami.
Wiadomo czy te 105 zostaną przemalowane?

Filip7370

#11 Post autor: Filip7370 » 2008-04-11, 15:47

A po co :o: ... zbędne koszty :D

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

#12 Post autor: pmaster » 2008-04-11, 15:54

Filip7370 pisze:A po co ... zbędne koszty
A po to chociażby, że na Śląsku przyjęło się, że tramwaje kursujące liniowo są czerwone, a niebieskie to nauka jazdy. Tudzież z innych względów, z których pojazdy KM powinny mieć ujednolicone malowanie.

PAFAWAG

#13 Post autor: PAFAWAG » 2008-04-11, 19:37

Lopez pisze:Wiadomo czy te 105 zostaną przemalowane?
A te krakusy jeżdżące w niebieskim kolorze już zostały?

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

#14 Post autor: Shadow238 » 2008-04-13, 01:43

Lopez pisze:Wiadomo czy te 105 zostaną przemalowane?
Prawdopodobnie tak.
A te krakusy jeżdżące w niebieskim kolorze już zostały?
Część przemalowano, a część jeździ do dzisiaj niebieskie.

Ps. Dzięki za utworzenie odpowiedniego tematu ;)

Lopez

#15 Post autor: Lopez » 2008-04-13, 11:36

Shadow238 pisze:Prawdopodobnie tak.
No to czekamy na efekt. Jak wygląda wnętrze tych składów tzn. czy to są egzemplarze ze zmienionym układek siedzeń?
(ja niestety nie znam wszystkich krakowskich 105 po numerach ;) )

Filip7370

#16 Post autor: Filip7370 » 2008-04-13, 22:16

A ja wam powiem że nie będą, bo ludzi i tak potrafią do nauki jazdy podjeść i naciskać guziki do wejścia. Wiedzą swoje i im rybka jak jest pomalowany wagon. Tak jak nie przeszkadza to w autobusach.

szubak

#17 Post autor: szubak » 2008-04-13, 22:27

Spokojnie, do GOPu powinno pojsc wiecej wozow z Krk niz te 6 ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

#18 Post autor: Shadow238 » 2008-04-13, 22:58

Spokojnie, do GOPu powinno pojsc wiecej wozow z Krk niz te 6
A orientujesz się (bo ja niestety jeszcze takich informacji nie posiadam) czy te 6 wagonów co do nas trafiło miało standardowe wnętrze ?

Awatar użytkownika
204wras
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 356
Rejestracja: 2006-06-02, 20:57
Lokalizacja: Wrocław Bronx

#19 Post autor: 204wras » 2008-04-14, 06:25

A może TŚ zmieni malowanie zakładowe na niebieskie kiedy dostanie wszystkie 105Na z Krk :chytry:

szubak

#20 Post autor: szubak » 2008-04-14, 14:22

na razie do GOPu trafilo (traif w najblizszych dniach?) 6 skladow, czyli 12 wagonow 105Na. Wagony sa w roznym stanie, niektore mialy NG kilka lat temu, niektore wogole, jeden sklad mial NG calkiem niedawno. ;)

ODPOWIEDZ