[Zachodniopomorskie] Tabor kolejowy

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

#41 Post autor: shakkie » 2010-06-24, 15:04

Trochę przechwałek:
Niedziela 27 czerwca będzie przełomowym dniem w komunikacji kolejowej na Pomorzu Zachodnim. Tego dnia rozpocznie się planowa eksploatacja pierwszych dwóch, z dziesięciu zakupionych przez województwo spalinowych zespołów trakcyjnych serii SA136, wyprodukowanych przez firmę PESA Bydgoszcz S.A.
[...]
Przełomem będzie zdecydowana poprawa jakości podróżowania dzięki zakupionym pociągom. Składy te są bowiem bardzo komfortowo wyposażone - posiadają po 157 wygodnych, miękkich, przystosowanych do długich podróży foteli z zagłówkami i podłokietnikami oraz klimatyzację wnętrza zapewniającą przyjemny chłód nawet podczas największych upałów. Ponadto nowe pociągi są wyposażone w najnowocześniejsze w kraju systemy informacji dla podróżnych (dźwiękowej i wizualnej). Podróżni lubiący umilać sobie podróże oglądaniem np. filmów na swoich notebookach, będą mogli zasilać je ze specjalnie do tego celu przystosowanych gniazdek elektrycznych, w które wyposażono część foteli. Długich podróży nie będą musieli się obawiać niepełnosprawni, rodzice z małymi dziećmi, ani turyści podróżujący ze swoimi jednośladami, gdyż obniżona podłoga pojazdów ułatwi wsiadanie, a dodatkowo przewidziano szereg udogodnień dedykowanych takim osobom. W każdym z pociągów jedna z dwóch toalet przystosowana jest do obsługi osób niepełnosprawnych oraz wyposażona w przewijak dla niemowląt, dzięki któremu rodzice w razie potrzeby bez skrępowania będą mogli zadbać o higienę swoich pociech. Są też uchwyty umożliwiające zamocowanie wózka inwalidzkiego oraz 6 rowerów.
[...]
Początkowo nowo zakupione pojazdy skierowane zostaną do obsługi połączeń Szczecin - Kołobrzeg oraz Szczecin - Szczecinek, a wraz ze wzrostem ich liczby stopniowo będą przejmowały obsługę pozostałych linii niezelektryfikowanych na obszarze Województwa. W 2012 roku, czyli po zakończeniu przez PKP PLK S.A. modernizacji linii Piła - Ulikowo nowe pojazdy wyruszą także na trasę Szczecin - Piła przez Wałcz oraz ze Szczecina i Kołobrzegu do portu lotniczego w Goleniowie. W dalszej przyszłości nie wyklucza się wykorzystania nowych zespołów trakcyjnych do uruchomienia nowych połączeń na nieużywanych dziś odcinkach linii kolejowych.
[...]
Producent zobowiązał się dostarczyć zamówione pociągi do 2012 roku, jednak tuż po zawarciu umowy zaproponował zmianę harmonogramu dostaw w taki sposób, że wszystkie pojazdy zostaną dostarczone w roku bieżącym.
I zdanie dedykowane innemu podmiotowi usilnie próbującemu kupić pojazdy szynowe :lol: :
Wysiłek włożony w fazie przygotowawczej jak widać opłacał się - przetarg przeprowadzony został skutecznie - raz i do końca.
http://kolej.mkm.szczecin.pl/news.php?d ... 83364.news

[ Dodano: 2010-06-24, 16:22 ]
I kolejne zdjęcia.

Dzulikiewicz

#42 Post autor: Dzulikiewicz » 2010-06-24, 20:07

shakkie pisze:Trochę przechwałek:
(...)
I zdanie dedykowane innemu podmiotowi usilnie próbującemu kupić pojazdy szynowe :lol: :
Wysiłek włożony w fazie przygotowawczej jak widać opłacał się - przetarg przeprowadzony został skutecznie - raz i do końca.
Udało się tylko dlatego, że Newag zaspał i spóźnił się z protestem jeden dzień.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#43 Post autor: Coffee » 2010-06-24, 22:09

Dzulikiewicz pisze:
shakkie pisze:Trochę przechwałek:
(...)
I zdanie dedykowane innemu podmiotowi usilnie próbującemu kupić pojazdy szynowe :lol: :
Udało się tylko dlatego, że Newag zaspał i spóźnił się z protestem jeden dzień.
Tu raczej chodzi o TSz i Pumy :P

Dzulikiewicz

#44 Post autor: Dzulikiewicz » 2010-06-24, 22:16

Ale ja piszę o przetargu na SZT. Został przeprowadzony sprawnie tylko dlatego, że Newag spóźnił się z protestem.
Pojazdy mogły kosztować dużo mniej, ale jak widać, na brak kasy nie narzekacie.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

#45 Post autor: shakkie » 2010-06-24, 22:24

Dzulikiewicz pisze:Pojazdy mogły kosztować dużo mniej
W jaki sposób ? Co od kasy - zapewne nic więcej w ciągu następnych 10 lat nie kupią :retard:

Dzulikiewicz

#46 Post autor: Dzulikiewicz » 2010-06-24, 22:26

shakkie pisze:
Dzulikiewicz pisze:Pojazdy mogły kosztować dużo mniej
W jaki sposób ?
Wystarczyło dopuścić konkurencję w postaci Newagu.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

#47 Post autor: OPi » 2010-06-25, 08:08

Coffee pisze:Tu raczej chodzi o TSz i Pumy
W tym przetargu Newag nie brał udziału.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#48 Post autor: Coffee » 2010-06-25, 11:37

OPi pisze:
Coffee pisze:Tu raczej chodzi o TSz i Pumy
W tym przetargu Newag nie brał udziału.
Wiem, ale to zdanie się akurat do TSz odnosi...

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

#49 Post autor: shakkie » 2010-06-25, 13:22

Szopka odbędzie się w niedzielę o 9:30. Jazdy promocyjne wyruszą o 10:05 do Świnoujścia i 10:20 do Kołobrzegu, powroty do Szczecina o 18:40 i 21:16.

Awatar użytkownika
Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

#50 Post autor: Mrozard » 2010-06-26, 19:28

W niedzielę SA136 pojawi się w Koszalinie, z okazji rozpoczęcia sezonu kursowania linii do Mielna. W miarę możliwości pojadę, zrobię kilka zdjęć i pokażę wam, choć nie jest to przesądzone :)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

#51 Post autor: shakkie » 2010-06-26, 20:11

Może przyda ci się rozkład jazdy tego kursu:

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

#52 Post autor: faja_k » 2010-06-26, 20:16

mrozard pisze:W miarę możliwości pojadę, zrobię kilka zdjęć
Jak będzie miejsce, żeby wyjąć aparat :D

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

#53 Post autor: shakkie » 2010-06-27, 11:43

Czas na wrażenia z szopki. Rzadko jeżdżę koleją, więc pojazd tym bardziej mi się spodobał. Niestety zrobiłem mniej zdjęć niż chciałem.
Wnętrze:
Obrazek
Obrazek
Wyświetlacze R&G, ponadto zamontowano kasowniki KRG 6 :shocked:
Tabliczka znamionowa:
Obrazek
Wózek toczny i napędowy:
Obrazek
Obrazek
Komponenty na dachu:
Obrazek
Sprzęg:
Obrazek
Widoki ogólne:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wszystkie zdjęcia:
http://s175.photobucket.com/albums/w127 ... a%20SA136/

Gustawek

#54 Post autor: Gustawek » 2010-06-28, 13:03

Jak tak patrze na te Wasze PESY to dochodzę do wniosku, że nasze lubelskie są ładniejsze :mruga::
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... ode=search
Może to przez te lekko kanciaste kształty ;).


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#56 Post autor: J-31 » 2010-06-30, 08:28

Wnętrze tego szynobusu, robi na mnie niesamowite wrażenie. Fajnie wykończono przestrzeń pasażerską. Szczególnie te fotele, z zagłówkami, są naprawdę super :)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

#57 Post autor: shakkie » 2010-07-28, 19:20

Złożono zamówienie uzupełniające na 2 kolejne sztuki :)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

#58 Post autor: OPi » 2010-08-01, 20:31

A właśnie w ostatnim numerze ŚK dowiedziałem się, że jest możliwość 20%, ale nie sądziłem, że do tego dojdzie. Moim zdaniem bardziej przydałby się zakup jakiś elektrycznych zespołów dla zach-pom, niż tylu szynobusów. Teraz nawet będzie nadwyżka po wycofaniu SA110 o 6 pojazdów.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

#59 Post autor: shakkie » 2010-08-01, 22:01

OPi pisze:Moim zdaniem bardziej przydałby się zakup jakiś elektrycznych zespołów dla zach-pom, niż tylu szynobusów.
Za 12 243 000 złotych netto za pojazd żadnego sensownego EZT nie kupisz.
Teraz nawet będzie nadwyżka po wycofaniu SA110 o 6 pojazdów.
Nadwyżkę można wydać na nowe połączenia lub przedłużenie istniejących. Poza tym trzeba czymś zastępować Kolzama, bo pojechał/pojedzie na półroczny remont.

Dzulikiewicz

#60 Post autor: Dzulikiewicz » 2010-08-01, 22:34

shakkie pisze:Za 12 243 000 złotych netto za pojazd żadnego sensownego EZT nie kupisz.
ELF wg Ciebie nie jest sensowny?

ODPOWIEDZ