[Ogólnie] Rozkład jazdy pociągów

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Wiadomość
Autor
Gustawek

#61 Post autor: Gustawek » 2009-12-14, 21:07

Jeśli chodzi o Lublin to myslę, ze nowy rozkład jest korzystniejszy od strego. Doszło dodatkowa para pociągów osobowych do Chełma i Dęblina. A co najwazniejsze to to, ze przec cały rok jest połączenie z Kołobrzegiem i Świnoujściem :) .
Jednak najbardziej boli mnie ze zlikwidowali pospiechy i wprowadzili TLK.
A czy to jest naprawde taka wielka róznica? ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

#62 Post autor: OPi » 2009-12-15, 09:03

Mnie boli, że zlikwidowali nazwy... :(

A nowe IRy są bardzo dobrym rozwiązaniem.

Brakuje tylko jakiegoś wieczornego (po 20; IR lub TLK) rel. Poznań - Szczecin...

Gustawek

#63 Post autor: Gustawek » 2009-12-15, 16:39

Ja tam na razie zadnych uwag nie mam. Ciesze się, bo teraz mam lepszy dojazd do Warszawy, tzn. więcej czasu bedę mógł przeznaczyć na focenie w stolicy :D

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

#64 Post autor: OPi » 2009-12-15, 21:05

Fajny by był IC Szczecin - Lublin. :) Często bym nim jeździł , bo mam rodzinę w Lublinie. :diabeł:

Gustawek

#65 Post autor: Gustawek » 2009-12-15, 21:13

Fajnie by bylo, gdyby w Lublinie w ogóle było jakis IC ;) . Kiedyś był EX do Gdyni, ale juz go przerobili na TLK jesli dobrze pamiętam.
Fajny by był IC Szczecin - Lublin. Często bym nim jeździł , bo mam rodzinę w Lublinie.
Ja często podróżuje TLK "Gałczyńskim", ale jeszcze nigdy nie dotarłem do Szczecina :mruga:

[ Dodano: 2009-12-16, 15:46 ]
Chaos, dezinformacja, źle zsynchronizowane pociągi - podróżni korzystający z usług PKP Intercity nie pozostawiają na przewoźniku suchej nitki. Chodzi o nowy rozkład jazdy, który obowiązuje od niedzieli. - W poniedziałek wracałam z Gdańska do Lublina. Na miejscu okazało się, że jechałam pociągiem, który nie istnieje! - opowiada Alina Woźniak.
Pani Alina jest emerytką. Wracała z Gdańska do Lublina w poniedziałek. To był pierwszy przejazd "nowego" pociągu na trasie Kołobrzeg-Lublin. - Ucieszyłam się, bo w rozkładzie jazdy pojawił się bezpośredni pociąg, który wyjeżdża tuż po południu z Gdańska - mówi nasza Czytelniczka.

Miał odjechać o 12.30 i dotrzeć do Lublina o 20.03. Taka godzina widniała na bilecie. Tymczasem na peronie informacja wskazywała odjazd pociągu o 16 minut wcześniej, czyli o 12.14. - Bardzo się zdenerwowałam. Nie wiedziałem, o co chodzi - relacjonuje pani Alina.

Nie mniejszy stres przeżywał jej syn, który czekał w Lublinie. Na stacji... nikt o takim pociągu nie słyszał. - W rozkładzie jest pociąg przyjeżdżający o 18.56. Ma obecnie 70 minut opóźnienia, może tym przyjedzie osoba, na którą pan czeka - usłyszał w kasie biletowej.

Ostatecznie pociąg wjechał na stację Lublin o godz. 20.23. Z informacji w holu głównym dworca PKP wynikało, że dojechał z 90-minutowym opóźnieniem. - Jak można tak dezinformować podróżnych? - oburza się pani Alina.

Przewoźnik przeprasza za zamieszanie. - Przy ustalaniu rozkładu jazdy faktycznie liczyliśmy, że pociąg będzie kończył podróż o 18.56. Okazało się jednak, i to już po wydrukowaniu rozkładów, że ze względu na prace przy modernizacji torów ta godzina jest nieaktualna - wyjaśniła Beata Czemerajda z PKP Intercity. - Informacja została poprawiona w internetowym rozkładzie, dlatego na bilecie widniały rzeczywiste godziny, czyli 12.30 - odjazdu i 20.03 - przyjazdu.

Dlaczego w Lublinie o tym nie wiedzieli? - Po prostu coś nie zagrało w naszym systemie powiadamiania. Wyjaśniamy tę sprawę - dodała Czemerajda i zapewniła, że godziny kursowania pociągu w "papierowym rozkładzie" będą poprawione.

Pasażerowie skarżą się też na inne niedogodności. - Uważam, że po zmianie rozkładu pociągi są źle zsynchronizowane. Wcześniej mogłem rano pojechać do Krakowa, a potem z przesiadką do stolicy. Teraz nie mam takiej możliwości - mówi Lucjan Lasek.

- Rozkład jest zmieniany zbyt często i my, pasażerowie, nie jesteśmy w stanie się do tego przyzwyczaić - uważa z kolei Piotr Krzysiak.

Chcą nas skubnąć


W przyszłym roku Ministerstwo Infrastruktury ma zamiar wprowadzić tzw. opłatę dworcową. Pieniądze miałyby być przeznaczane na modernizację i utrzymanie dworców PKP. Na razie nie wiadomo, o ile więcej będziemy płacić. Najprawdopodobniej dodatkowa opłata będzie doliczana do zakupionego biletu.
Artukuł z Kuriera Lubelskiego

A jednak nowy rozkład nie jest taki "super".

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

#66 Post autor: OPi » 2010-02-25, 11:02

Korekta RJ 1 marca:
PKP InterCity pisze: A. Pociągi międzynarodowe

1. Pociąg numer 69/17300/1/1248 Saratov – Berlin ZOO zmieniono terminy kursowania, kursuje 04./05.VI. –01./02.X.2010 w (5)/(6)i (7)/(1).
2. Pociąg numer 1249/71300/70 Berlin ZOO – Saratov zmieniono terminy kursowania, kursuje 05./06. VI. – 02./03.X.2010 w (6)/(7) i (1)/(2).

B. Express InterCity

1. Pociąg EIC 7101/0 Lech Zielona Góra – Warszawa skrócił czas przejazdu na odcinku Zielona Góra – Poznań Gł. Pociąg odjedzie z Zielonej Góry osiem minut później, to jest o godzinie 04:31, do Poznania dotrze bez zmian, to jest o godzinie 06:25. Na odcinku Poznań Gł. – Warszawa Wschodnia rozkład jazdy nie uległ zmianie.
2. Do kategorii Express InterCity od dnia 01 marca 2010 dołączają niżej wymienione pociągi (rozkład jazdy i terminy kursowania nie ulegają zmianie):
a) 1514/ 5114 Artus Warszawa Zach. – Gdynia – Warszawa Zach.
b) 3510/ 5310 Małopolska Gdynia – Przemyśl – Gdynia
c) 3512/ 5312 Sawa Kraków – Gdynia – Kraków
d) 1414/ 4114 Skarbek Warszawa – Katowice – Warszawa
e) 18414/ 81414 Słupia Warszawa – Kołobrzeg – Warszawa
f) 38414/ 83414 / 14414 / 41414 Szkuner Kołobrzeg – Katowice/Kraków – Kołobrzeg.

C. TLK

1. Na stacji Dobiegniew zatrzymają się pociągi:
a) 18201z Terespola do Szczecina
b) 81200ze Szczecina do Terespola
2. Pociąg numer 11101 Warszawa Zachodnia - Terespol, dotychczas odjeżdżający z Warszawy Centralnej o godzinie 16:30 zostanie przesunięty na całej trasie o około 60 minut później. Wyjazd z Warszawy Centralnej zaplanowano na godzinę 17:35. Pociąg będzie kursował codziennie oprócz 4.IV.2010.
3. Pociąg numer 87104 Szczecin Główny – Poznań Główny nie będzie kursował w dniu 3.V.2010.
4. Na stacji Łęczyca zatrzymają się pociągi:

a) 45502Bielsko Biała Główna – Gdynia Główna
b) 54502Gdynia Główna – Bielsko Biała Głowna

5. Wszystkie pociągi kursujące w relacji Kraków – Wrocław i Wrocław – Kraków (to jest pociągi numer 36102, 36104, 36106, 36108, 36110, 63102, 63104, 63106, 63108,63110) będą kończyć i rozpoczynać jazdę z i na stacji Kraków Główny. Dotychczas część pociągów docierała na stację Kraków Płaszów.
6. Wprowadzono nowe terminy kursowania dla pociągów 16102 Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny 61102 Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia. Oba pociągi pojadą codziennie do25.VI i od 31.VIII oprócz 4.IV.
7. Wprowadzono nowe terminy kursowania dla pociągów 60200 (Warszawa Wschodnia) Jelenia Góra –Szklarska Poręba Górna i 60201 Szklarska Poręba Górna – Jelenia Góra (Warszawa Wschodnia). Oba pociągi pojadą w terminie do 28.II, 1 - 3.V, 28.V - 26.IX. do28.II, 1 - 3.V, 28.V - 26.IX. Dodatkowo pociąg 60201 Szklarska Poręba Górna –Jelenia Góra pojedzie na całej trasie około 15 minut wcześniej.
8. 7116 Zielona Góra – Warszawa, 75104, 75102 Zielona Góra – Gdynia na odcinku Zielona Góra – Poznań Gł. skróciły czas przejazdu i odjadą z Zielonej Góry 9-10 minut później.
9. 1910/1 Warszawa Wsch. – Łódź Fabryczna zmieniono terminy kursowania, od 1.III. kursuje w (1)-(5) i (7) oprócz 04.IV, 02.V, 03, 04.VI, 11, 12.XI.2010.
10. 9111/0 Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia zmieniono terminy kursowania, od 1.III. kursuje (1)-(6) oprócz 05.IV, 03.V, 04, 05.VI, 12, 13.XI.2010.
Przewozy Regionalne pisze: Pociągi sezonowe ruszą już w maju. Wprowadzamy dodatkowe postoje, zapewniamy bardziej dogodne przesiadki, wydłużamy składy i relacje pociągów. Korekta rozkładu wchodzi w życie 1 marca br.

Wcześniej, niż w poprzednich latach, ruszą pociągi sezonowe na Dolnym Śląsku. Szynobusy zabiorą turystów z Jeleniej Góry do Trutnova już na majówkę, inaugurując sezon wypoczynkowy. Z kolei – wbrew wcześniejszej decyzji – Przewozy Regionalne nie przestaną od marca obsługiwać innej dolnośląskiej trasy do Szklarskiej Poręby. Natomiast niektóre weekendowe pociągi będą mieć zmienione godziny na bardziej pasujące studentom, np. kurs z Wrocławia do Łodzi z 14.14 na 18.25.

Dodatkowe postoje wprowadzono dla wielu pociągów w całej Polsce, m.in. wszystkie kursujące między Toruniem a Bydgoszczą będą się zatrzymywały w Toruniu Kluczykach. Z przyspieszonych pociągów REGIO Plus będzie można korzystać w Katowicach Zawodziu i Jaworznie Ciężkowicach. W Szczecinie Porcie Centralnym będą stawały pociągi z Gryfina i Stargardu Szczecińskiego, a ponadto te pierwsze również w Daleszewie i Czepinie. Wybrane pociągi Przewozów Regionalnych dotrą do Świnoujścia Portu.

Tam, gdzie było to możliwe, ograniczyliśmy długie postoje techniczne. Dzięki temu np. w Wielkopolsce pół godziny później do pracy będą mogli wyjeżdżać pasażerowie z Gniezna do Inowrocławia (nowa godzina wyjazdu 6.28), a 10 minut zyskają podróżujący z Kłodawy do Poznania (teraz pociąg będzie o 5.04). Późniejsza godzina wyjazdów ułatwi popołudniowe powroty z pracy korzystającym z pociągów m.in. z Bielska-Białej (odj. 18.08) do Krakowa, z Białegostoku do Suwałk (odj. 14.40) i Czeremchy (odj. 18.40) oraz z Siedlec (odj. 18.54) do Czeremchy.

Od 1 marca nowe pociągi będą jeździły m.in. w relacjach: Ełk (odj. 12.02) – Olsztyn, Kostrzyn (odj. 5.16) – Szczecin, Bielsko-Biała (odj. 21.30) – Rajcza, Bielsko-Biała (odj. 5.51) – Kraków przez Wadowice, Kielce (odj. 7.13) – Kraków, Kielce (odj. 13.23) – Włoszczowa, Września (odj.18.03) – Poznań i Poznań (odj. 20.06) – Września. Ich uruchomienie umożliwi przesiadki z innych pociągów REGIO i interREGIO, ułatwi dojazdy młodzieży szkolnej lub zlikwiduje zbyt długie przerwy pomiędzy już istniejącymi kursami.
Miłej lektury. ;)

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

#67 Post autor: faja_k » 2010-02-25, 12:51

Im bliżej 1 marca, tym bardziej można się upewnić, że planowana "rzeź Podlasia" to na razie tylko plotki.

Ciekawe, jak się mają dodatkowe osobówki w dolnośląskim i wielkopolskim do odwoływanych w tej chwili...

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

#68 Post autor: irisbus » 2010-05-06, 10:28

Jak poinformował na konferencji prasowej p. Szafrański (PLK) od nowego rozkładu jazdy:

- zwiększy się prędkość na 421 km torów
- zmniejszy się prędkość na 1978 km
- wyłączone z eksploatacji zostanie 1523 km torów.

Grupie PKP gratulujemy ciągłego rozwoju polskiej kolei...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#69 Post autor: J-31 » 2010-05-06, 12:16

Zawsze wydawało mi się, że firma robi wszystko by się rozwijać i rozszerzać działalność... ale chyba nie PKP PLK. Ciekawy jestem, czy te 1978 km, na których zmniejszą prędkość - zostaną w przyszłości też wyłączone z eksploatacji ? :retard:

Lopez

#70 Post autor: Lopez » 2010-05-07, 07:54

Mnie bardzo zastanawia, co się będzie działo kiedy Państwo znów przejmie linie kolejowe. Powierzenie ich PKP (a tak naprawdę całej infrastruktury, szczególnie dworców) było ogromnym błędem. Obawiam się jednak, że planowana tu rewolucja też nie wyjdzie nikomu na dobre.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

#71 Post autor: faja_k » 2010-05-07, 11:03

Będzie to samo, bo w interesie państwa jest sprzedać IC za jak najwyższą cenę. MI wyraźnie faworyzuje IC i to jeszcze bardziej niż PLK, nawet ostatnio Engelhardt mówił, że trzeba "zrobić coś z dziką konkurencją na torach".

Lopez

#72 Post autor: Lopez » 2010-05-07, 19:51

Jak ktoś pracował jeszcze parę lat temu w PKP, jak Mr Engelhardt, to ciężko spodziewać się po nim wielkiej miłości do wolnego rynku. A i przynależność polityczna nie jest tu bez znaczenia - w końcu PSL nieraz bronił rozwiązań czysto etatystycznych, w tej i w poprzednich kadencjach.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Rozkład jazdy

#73 Post autor: faja_k » 2011-11-11, 17:43

Na stronie http://nowy-rozklad.pkp.pl jest już nowy rozkład jazdy, w tym roku wyjątkowo wcześniej niż na stronach DB ;) Ogólnie to zapowiadano, że rewelacji nie będzie i raczej jest podobny do poprzedniego. Wprawdzie u mnie przed chwilą strona się wysypała ( :D ), ale pewnie zaraz ją postawią, więc jak wygląda rozkład u Was? U mnie, tj. na linii Poznań-Piła pod względem ilości pociągów będzie gorzej niż teraz, ponieważ odpadają objazdowe pociągi z Wągrowca i są takie same pary jakie były na początku zeszłego rozkładu. Szkoda, bo jeden z tych Wągrowców (10:37 z Poznania i ok. 16:00 z powrotem w Poznaniu) miał w zeszłym roku jeździć jako Poznań - Piła, ale w ostatniej chwili go wycofali a bardzo by się przydał. Jest 9 par pociągów i najważniejszą zmianą jest ponowne otwarcie toru w kierunku Poznania, na którym w momencie zamknięcia obowiązywał WOS do 20 km/h. Teraz pociąg po betonowych podkładach pojedzie 70 km/h a czas przejazdu Oborniki Miasto - Poznań wyniesie 37 minut, to nawet 30 minut mniej niż rok temu na tym liczącym zaledwie 30 km odcinku. Z pozostałych zmian - jedna para więcej w weekendy, no i wszystkie R u mnie zaczynają i kończą bieg w Poznaniu.

A jak to wygląda u Was? Lepiej czy gorzej?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

#74 Post autor: OPi » 2011-11-11, 20:04

Ogólnie jeźli chodzi o rozkład PICu to na Pomorzu Zachodnim poza godzinami odjazdów i przyjazdów nie zmieniło się nic. Duże cięcia dotknęły wschodnią część województwa (uwalono dużą cząść pociągów, tylko 1 para zostanie do Darłowa), poza tym z nowości, to uruchomienie od czerwca linii do Piły, kilka nowych pociągów do Kołobrzegu, Choszczna i Kostrzyna, a także składy wagonowe na regio na linii Szczecin - Poznań

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

#75 Post autor: faja_k » 2011-11-12, 03:24

OPi pisze:składy wagonowe na regio na linii Szczecin - Poznań
Miały być od września chyba już?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

#76 Post autor: OPi » 2011-11-12, 03:46

Nie wiem, nie słyszałem, w każdym razie takowe się nie pojawiły. Teraz jest podawane, że pojawią się takie od nowego RJ, jednak może to być kolejna kiełbasa (nieoficjalnie się mówi, że tylko jedna para będzie na wagonach)

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

#77 Post autor: faja_k » 2011-11-12, 11:19

Na stronie nowego rozkładu jest napisane, który pociąg jedzie na EZT a który nie, ale nie wiem jak się to ma do rzeczywistości ;)

[ Dodano: 12 Lis 2011 11:04 ]
No, dobra, mniej niż połowa pociągów u mnie ma to wpisane, więc raczej nijak ;)

wlocek369
Posty: 274
Rejestracja: 2009-05-10, 19:37
Lokalizacja: Włocławek

Re: Rozkład jazdy

#78 Post autor: wlocek369 » 2011-11-14, 17:33

KKS pisze:Na stronie http://nowy-rozklad.pkp.pl jest już nowy rozkład jazdy, w tym roku wyjątkowo wcześniej niż na stronach DB ;) (...)
A jak to wygląda u Was? Lepiej czy gorzej?

Moment publikacji nowego rozkładu jazdy przed jego oficjalnym wprowadzeniem kontroluje zarządzenie UTK które zobowiązuje przewożników do publikacji nowego rozkładu nie póżniej niż na 30 dni przed jego wprowadzeniem.
Jednocześnie to zarządzenie zakłada:
- maksymalnie 4 poważne zmiany rozkładu w ciągu ważności całego rozkładu
- nie częściej niż raz na miesiąc drobne zmiany w rozkładzie (zmiany z powódów typu. remont torów itp.)

to drugie ograniczenie powoduje takie sytuacji że jednocześnie na pojedynczym rozkładzie ten sam kurs potrafi wystąpić nawet kilkukrotnie z różną godziną i innym terminem kursowania.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

#79 Post autor: faja_k » 2011-11-14, 18:52

No dobra, ale jak to się ma do mojej wypowiedzi i do pytania w pierwszym poście?

wlocek369
Posty: 274
Rejestracja: 2009-05-10, 19:37
Lokalizacja: Włocławek

#80 Post autor: wlocek369 » 2011-11-14, 20:27

KKS pisze:No dobra, ale jak to się ma do mojej wypowiedzi i do pytania w pierwszym poście?
miałem na myśli to że jak sam napisałeś PKP pierwszy raz zamieściło nowy rozkład przed DB.
ja natomiast napisałem z czego mogła wyniknąc taka sytuacja (i mam nadzieję że nie tylko ten raz :) ).

Jeżeli natomiast moje wypowiedź (informacja) nie jest zadowalająca to przepraszam

ODPOWIEDZ