KM Płock

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4011
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

#41 Post autor: Marcin_558 » 2011-04-23, 16:30

Szykują się zakupy w Płocku:
Fundusze unijne - 20.04.2011

Urząd Marszałkowski w Warszawie zaakceptował wstępnie, oceniając pozytywnie od strony formalnej wniosek KM o dofinansowanie środkami z Unii Europejskiej w ramach projektu V RPO WM, Działanie - Transport miejski. Kwota 21.211.103,00 zł ma zostać przeznaczona na zakup 15 szt. autobusów (10 pojazdów 12-metrowych i 5 szt. 18-metrowych), wyposażonych w ekologiczne silniki wykorzystujące biopaliwa. W drugim etapie wdrażania projektu przewiduje się wprowadzenie biletu elektronicznego w postaci e-portmonetki, monitoringu węzła przesiadkowego, wprowadzenia systemu obsługi pasażerów niepełnosprawnych w 45 pojazdach (system głośnomówiący zapowiadania przystanków). (za: BIP UMP)

http://www.kmplock.ovh.org/aktualnosci_2011.html#kwi04

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29030
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#42 Post autor: J-31 » 2011-04-23, 18:57

"Monitoring węzła przesiadkowego"... tzn. którego ? Czyżby mieli na myśli tą śródmiejską pętlę autobusową przy al. Jachowicza, na przeciwko Teatru Dramatycznego ? ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

#43 Post autor: pmaster » 2011-04-24, 00:11

Heh, poprzednie władze przez 2 kadencje samorządu nie mogły uzyskać dofinansowania, a obecnym udało się po ok. pół roku (biorąc pod uwagę czas od zmiany prezesa, w niecały miesiąc). Zauważcie ,,biopaliwa" - Scania?
Z ciekawych rzeczy wartoby wymienić jeszcze:
- podwyżka cen biletów, normalny z 2,20 drożeje do 2,50 i wprowadzone zostaną bilety dobowe - na początku planowano jakoś chorą cenę, ale jednak będą miały rozsądną.
- punkt sprzedaży biletów w Antypodkowie (obleśny budynek w centrum miasta który nie jest w kształcie końskiej podkowy, stąd nazwa) został zastąpiony punktem na ul. Jachowicza nieopodal, który w dodatku znajduje się obok oblężonego przystanku autobusowego. Będzie można tam także przedłużyć ulgę na karcie miejskiej, czyli zniknie konieczność uciążliwych corocznych wypraw do głównego punktu przy zajezdni autobusowej w dzielnicy przemysłowej, gdzie przeciętny posiadacz ulgi nie ma nic do roboty
- skasowano ostatnio m. in. pierwszego Ikarusa 280.37, który i tak już od dawna nie jeździł. Na stanie pozostaje jeszcze 9 takich, 9 Jelczy PR110M, 16 120M z lat 90., dwa gnioty i jeden stary odkurzacz (dwa są z 2007), czyli w ciągu najbliższych dwóch lat Jelczy w Płocku może już nie być (i nie wszystkie autobusy z w/w jeżdżą). Moim skromnym zdaniem to nie będzie już to samo miasto.
J-31 pisze:"Monitoring węzła przesiadkowego"... tzn. którego ? Czyżby mieli na myśli tą śródmiejską pętlę autobusową przy al. Jachowicza, na przeciwko Teatru Dramatycznego ?
Też się zastanawiam którego i o co w tym chodzi, kamery chcą zamontować? Chyba po to żeby nasyłać Straż Miejską na tych co leją za kioskiem, bo tam przede wszystkim potrzebny jest ubikator i porządek w oznakowaniu (różni przewoźnicy postawili tam chyba z 7 słupków przystankowych, z czego każdy inny).
No i zamiast choćby tych głośnomówiących autobusów bardziej by się IMHO przydało parę biletomatów, bo tu i ówdzie są potrzebne na wczoraj

Płockibus

#44 Post autor: Płockibus » 2011-04-27, 12:59

pmaster pisze:Heh, poprzednie władze przez 2 kadencje samorządu nie mogły uzyskać dofinansowania, a obecnym udało się po ok. pół roku (biorąc pod uwagę czas od zmiany prezesa, w niecały miesiąc).
To nie do końca tak, wniosek składano już dwa razy, ponieważ Urząd Marszałkowski w Warszawie działa tak świetnie, że wiele miast w innych województwach już dawno jeździ unijnymi autobusami, a Mazowsze nie potrafi tych pieniędzy podzielić!!!! :( Pierwszy podział z 2009r. unieważniono, w październiku 2010r. ogłoszono kolejny konkurs na wnioski, na którego efekty nadal czekamy. Więc wniosek składał poprzedni zarząd, tylko teraz wiadomo jakie są wstępne efekty jego zakwalifikowania.
pmaster pisze:Zauważcie ,,biopaliwa" - Scania?
Z biopaliwami to jest faktycznie trochę zagadka, w którą nie wiedzieć po co się zaplątano. Nie oznacza to jednak chyba że wyborem staje się tylko scania, ponieważ biopaliwa to nie oznacza to samo co etanol na który są scanie. Biopaliwa to zwykłe paliwa z dodatkiem np. oleju rzepakowego. Na takie paliwa jeżdżą obecnie autobusy w płockim PKSie. Stare silniki w połączeniu z nieprzystosowaniem powodują, że niemiłosiernie te autobusy kopcą zostawiając za sobą chmurę zapachu rodem z frytkownicy :D

Nowy prezes zapowiedział też poprawę informacji pasażerskiej, przywrócenie działania wewnętrznych wyświetlaczy i systemu zapowiadającego oraz możliwe że też wrócą „koraliki”.
pmaster pisze:
J-31 pisze:"Monitoring węzła przesiadkowego"... tzn. którego ? Czyżby mieli na myśli tą śródmiejską pętlę autobusową przy al. Jachowicza, na przeciwko Teatru Dramatycznego ?
Też się zastanawiam którego i o co w tym chodzi, kamery chcą zamontować?


Nie wydaje mi się, że chodzi o monitoring dworca na Jachowicza…ponieważ jest on prywatnego właściciela. A w tej sytuacji nie można tam robić inwestycji za publiczne pieniądze. Dworzec ten jest dziś jednym z większych problemów robiących antyreklamę miastu. Właściciel Polskie Linie Samochodowe zupełnie nie dba o swój mocno przestarzały obiekt, nie mówiąc o tym, że nie zgada się nawet na ustawienie jakiś toalet, nie łata dziur itd. Nie wiem jak teraz, ale jeszcze w lato były plany wyprowadzki z tego miejsca miejskich autobusów.
Ostatnio zmieniony 2011-04-27, 15:00 przez Płockibus, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29030
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#45 Post autor: J-31 » 2011-04-27, 13:35

Płockibus pisze:Nie wiem jak teraz, ale jeszcze w lato były plany wyprowadzki z tego miejsca miejskich autobusów.
KM chciało tylko porzucić tą pętle, czy planowano zorganizować pętle w innym miejscu ? I gdzie można by taką pętla urządzić, w Śródmieściu Płocka ? ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

#46 Post autor: pmaster » 2011-04-27, 14:45

Płockibus pisze:Nie oznacza to jednak chyba że wyborem staje się tylko scania, ponieważ biopaliwa to nie oznacza to samo co etanol na który są scanie. Biopaliwa to zwykłe paliwa z dodatkiem np. oleju rzepakowego
E, na takie coś to wszystko może jeździć
Płockibus pisze:Stare silniki w połączeniu z nieprzystosowaniem powodują, że niemiłosiernie te autobusy kopcą zostawiając za sobą chmurę zapachu rodem z frytkownicy
Jeśli to tylko olej taki jak do smażenia to bez przystosowania nie dałoby się tego tankować (ew. tylko w lato), jeśli biodiesel jak z Bliskiej to stara konstrukcja silników jest przystosowaniem samym w sobie
Płockibus pisze:Nowy prezes zapowiedział też poprawę informacji pasażerskiej
To by się bardzo przydało
J-31 pisze:I gdzie można by taką pętla urządzić, w Śródmieściu Płocka ?
No właśnie z tym mógłby być problem, bo na dworcu raczej nie ma miejsca a Nowy Rynek niezbyt się nadaje

Płockibus

#47 Post autor: Płockibus » 2011-04-27, 14:52

Plan przewidywał całkowitą wyprowadzkę i budowę nowej pętli (dworca dla autobusów) na miejscu dawnego składu węgla przy dworcu PKP/PKS (za dzisiejszym Jysk’iem). Jednym z powodów jest coraz większy czynsz za wynajem stanowisk oraz coraz gorszy stan samego dworca i ciasnota. Z tego m.in. powodu nie wjeżdża dziś tam 12 tylko „koczuje” znów po przystankach w centrum.
Ja uważam, że dobry pomysł, to przejęcie istniejącego dworca przez miasto i jego gruntowna przebudowa, ale jak na razie wszelkie takie pomysły ratusza spotykały się ze zdecydowanym sprzeciwem PLSu. Ale w sumie nic dziwnego, jak przedwojenny „PKS” żyje dziś głównie z wynajmów nieruchomości, to nie będzie się pozbywać takiej żyły złota.
Innym dobrym pomysłem może być umieszczenie dworca w podziemiach przebudowanego Nowego Rynku, gdzie planowano wraz z budową centrum handlowego parking podziemny. Ale to dziś jak na razie wydaje się już nierealne.
pmaster pisze:E, na takie coś to wszystko może jeździć
Podobno biopaliwo można tankować do wszystkiego, teoretycznie, jedyny minus to, że zużywają się szybciej pewne elementy zwłaszcza gumowe, jakieś uszczelki np..

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

#48 Post autor: pmaster » 2011-04-27, 15:36

Płockibus pisze:Plan przewidywał całkowitą wyprowadzkę i budowę nowej pętli (dworca dla autobusów) na miejscu dawnego składu węgla przy dworcu PKP/PKS (za dzisiejszym Jysk’iem)
Nie taki głupi pomysł, byłyby łatwe przesiadki, ale osobiście wolałbym przejęcie dworca na Jachowicza, remont i przeznaczenie go tylko dla podmiejskich KM
Płockibus pisze:jak na razie wszelkie takie pomysły ratusza spotykały się ze zdecydowanym sprzeciwem PLSu. Ale w sumie nic dziwnego, jak przedwojenny „PKS” żyje dziś głównie z wynajmów nieruchomości, to nie będzie się pozbywać takiej żyły złota.
Kiedyś musi im się umowa skończyć
Płockibus pisze:Innym dobrym pomysłem może być umieszczenie dworca w podziemiach przebudowanego Nowego Rynku, gdzie planowano wraz z budową centrum handlowego parking podziemny. Ale to dziś jak na razie wydaje się już nierealne.
Zbyt dużo galerii już powstało, żeby jeszcze tam jakaś była. A szkoda, ale to OT

Płockibus

#49 Post autor: Płockibus » 2011-05-16, 10:21

KM Płock dostał dotacje UE na modernizacje, który przewiduje zakup m.in. 15 nowych autobusów w tym 5 przegubowych, wprowadzenie zew. systemu dźwiękowego w autobusach, monitoringu węzła przesiadkowego i tu jestem zaskoczony, bo jednak dworca na Jachowicza, który jest przecież własnością prywatną. Więcej pisze dzisiejsza Wyborcza. Oczywiście jakieś bzdury podają jak zawsze ze stanem ilości taboru i że aż 5 szt ma 27 lat.
Mazowsze zakwalifikowało jedynie trzy projekty. Pierwsze miejsce zajęły Siedlce za projekt wart ponad 13 mln (najwięcej punktów), drugi był projekt płocki, największy z zakwalifikowanych i obejmujący jedynie 50% dofinansowania. Trzecie miejsce zajęła Ostrołęka z projektem na 14,3 mln. Z miast północnego Mazowsza nie załapał się Ciechanów, który liczył na 8 mln, za które planowano zakup 8 nowych autobusów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29030
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#50 Post autor: J-31 » 2011-05-16, 14:51

Nie pozostaje już nic innego, jak tylko pogratulować KM Płock oraz pozostałym wygranym... no i czekamy na przetargi ;)

k.m.c.

#51 Post autor: k.m.c. » 2011-05-16, 17:08

To jest częściowa lista projektów, które dostały dotację z UE, więc Ciechanów ma jeszcze szansę na dofinansowanie.
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych uprzejmie informuje, że w dniu 10 maja 2011 r. Zarząd Województwa Mazowieckiego zatwierdził częściowy wybór projektów pozytywnie zweryfikowanych pod względem oceny wykonalności i merytorycznej (horyzontalnej, szczegółowej oraz strategicznej), złożonych do dofinansowania w ramach konkursu zamkniętego bez preselekcji RPOWM/5.1/1/2010 Priorytet V „Wzmocnienie roli miast w rozwoju regionu” dla Działania 5.1 „Transport miejski” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 (RPO WM), trwającego od 29 października 2010 r. do 30 listopada 2010 r., o łącznej kwocie dofinansowania z EFRR 25 256 242,04 PLN.

Płockibus

#52 Post autor: Płockibus » 2011-05-16, 22:27

k.m.c. pisze:To jest częściowa lista projektów, które dostały dotację z UE, więc Ciechanów ma jeszcze szansę na dofinansowanie.
Racja! nie doczytałem tego komunikatu z pospiechu. Cieszę, że Ciechanów ma nadal szansę :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

#53 Post autor: pmaster » 2011-05-17, 22:12

Dworzec na Jachowicza przecież jest własnością miasta a PLS go tylko dzierżawi, a nie zdziwiłbym się gdyby zaczęło mieć z tym kłopoty

Płockibus

#54 Post autor: Płockibus » 2011-05-18, 09:51

pmaster pisze:Dworzec na Jachowicza przecież jest własnością miasta a PLS go tylko dzierżawi, a nie zdziwiłbym się gdyby zaczęło mieć z tym kłopoty
Czytając te publikacje:
Mieszkańcy bloku ul. Obr. Westerplatte 3, 5, 5/1 i 7/1 [...] mieszkańcy proszą o zainstalowanie toalet na dworcu autobusowym przy ul. Jachowicza

Ustawienie toalet przenośnych przez miasto Płock w obrębie dworca autobusowego
przy ul. Jachowicza jest niemożliwe, ponieważ jest to teren prywatny, należący do Polskich Linii Samochodowych S.A.
za: http://dane.plock.eu/bip//dane/interpel ... _337_2.pdf czy tu http://dane.plock.eu/bip//dane/interpel ... nt_110.pdf oraz tu: http://forum.gazeta.pl/forum/w,12222,86 ... wicza.html wnioskuję, że całość jest w rękach prywatnych. Skąd wiosek że to tylko dzierżawa?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

#55 Post autor: pmaster » 2011-05-18, 23:26

Wcześniej pisałeś coś o wynajmie, więc doszedłem do wniosku że PLS tylko dzierżawi dworzec. Bądź co bądź zdecydowanie należy coś z nim (i nie tylko zrobić), bo te okolice są zdecydowanie zbyt syfiaste jak na ścisłe centrum miasta w środkowoeuropejskim, niemal czterdziestomilionowym kraju z dostępem do morza

Płockibus

#56 Post autor: Płockibus » 2011-05-19, 09:39

pmaster pisze:Wcześniej pisałeś coś o wynajmie, więc doszedłem do wniosku że PLS tylko dzierżawi dworzec.
A już widzę....źle mnie zrozumiałeś. PLS jest teraz właścicielem dworca, a na pewno placu ze stanowiskami, nie wiem jak w przypadku budynku, ale do tej pory myślałem że też i PLS wynajmuje innym te stanowiska. Zarabia na tym. Jest to dziś główna działalność tej firmy. A co ciekawe w KRS oni nadal mają wpisane że podstawową działalnością jest "transport lokalny".
pmaster pisze:Bądź co bądź zdecydowanie należy coś z nim (i nie tylko zrobić), bo te okolice są zdecydowanie zbyt syfiaste jak na ścisłe centrum miasta
Jestem ZA! Bo to co jest dziś to wstyd!
Płockibus pisze:Nowy prezes zapowiedział też poprawę informacji pasażerskiej
pmaster pisze:To by się bardzo przydało
Dziś w #686 zaobserwowałem tablice z "koralami" <jupi> w końcu wróciły po tylu latach!!

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

#57 Post autor: pmaster » 2011-05-19, 13:14

Aż ciężko uwierzyć :o: Bardzo dobrze, że informacja pasażerska się poprawia. Mógłby ktoś zrobić zdjęcie, bo raczej nieprędko je zobaczę, jeśli tego konsekwentnie nie wprowadzą we wszystkich autobusach.
Tylko że nie wystarczy żeby deski sobie były, tylko ktoś powinien je jeszcze odpowiednio zaprojektować i dbać o to żeby właściwa była wsadzona, z czym znając KM może być ciężko

Płockibus

#58 Post autor: Płockibus » 2011-05-19, 13:57

Jeżeli dobrze pójdzie to może uda mi się dziś zrobić zdjęcie i zrobić aktualkę Płockiegobusa, to będzie :) Zaprojektowane są trochę na podobieństwo warszawskich, ale podobno też coś jest w nich źle...ale dobrze sam nie widziałem więc ... zobaczymy :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29030
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#59 Post autor: J-31 » 2011-05-19, 16:01

Ok. Płockibus - z ciekawości i ja również chętnie bym zobaczył fotkę tych "koralików" ;)

Płockibus

#60 Post autor: Płockibus » 2011-05-20, 09:56

Nie udało mi się samemu zrobić zdjęcia z przyczyn niezależnych, ale na szczęście postarał się inny mkm, oto fotka na szybko link

ODPOWIEDZ