SPAD/SPAK/SPPK/PKS (Szczecin)

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

#141 Post autor: shakkie » 2013-10-12, 09:11

OPi pisze:Poza tym już kilka osób mówiło o początku tego wieku i to osoby raczej dobrze poinformowane.
Kilka? Czy też jedna, za którą wszyscy papugują?
a używka w takim wieku?
W tym konkretnym przypadku wozy są z małego miasta (krótkie trasy,niskie częstotliwości), więc będą znacznie mniej zużyte niż to co u nas jeździ 11 lat od nowości. Choć jak już zaczną tu jeździć, to szybko zdziadzieją.
Czy rachunek w tym wypadku wychodzi w miarę sensowny
Do oceny tego trzeba znać cenę, której raczej się nie dowiemy.
skoro prawie na pewno taki autobus pójdzie za kilka lat na złom?
Ja nie mam wątpliwości, że taki jest zamiar SPAD. Przecież niedawno wcale nie ukrywano faktu, iż na nówki nie ma specjalnie co liczyć, więc postanowili poradzić sobie w ten sposób. Moim zdaniem będzie powtórka z okresu 2005-2008.

ppln

#142 Post autor: ppln » 2013-10-12, 10:37

OPi pisze:Nówka jest kupowana z zamiarem kilkunastoletniej eksploatacji, a używka w takim wieku? Czy rachunek w tym wypadku wychodzi w miarę sensowny, skoro prawie na pewno taki autobus pójdzie za kilka lat na złom?
Nowy krótki autobus (taki w miarę sensowny, nie jakiś wysokopodłogowy szrot czy inny import od ruskich) kosztuje 800-900 tysięcy. Jeśli używamy go przez 12 lat, jeden rok "kosztuje" 65-75 tys.
11-letnia używka nie powinna kosztować więcej niż 100 tys, więc w sumie wystarczy że pojeździ przez 2 lata i już się opłaca.
Oczywiście to wszystko nie zawiera kosztów eksploatacji, ale jeśli wymieniamy identyczne (tyle samo lat, wymienna większość części) wozy używane w Polsce na takie używane za granicą, koszty powinny wręcz spaść

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

#143 Post autor: shakkie » 2013-10-12, 12:29

ppln pisze:jeśli wymieniamy identyczne (tyle samo lat, wymienna większość części) wozy używane w Polsce na takie używane za granicą, koszty powinny wręcz spaść
Tu akurat na używki z 2002 wymienia się wysokie przeguby z 98 lub jeszcze starsze niskopodłogowe.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

#144 Post autor: pmaster » 2013-10-12, 13:50

ppln pisze:Nowy krótki autobus (taki w miarę sensowny, nie jakiś wysokopodłogowy szrot czy inny import od ruskich) kosztuje 800-900 tysięcy. Jeśli używamy go przez 12 lat, jeden rok "kosztuje" 65-75 tys.
11-letnia używka nie powinna kosztować więcej niż 100 tys, więc w sumie wystarczy że pojeździ przez 2 lata i już się opłaca.
Trochę ci się chyba resursy pochrzaniły, nowy autobus na pewno wytrzyma więcej niż 12 lat (przecież nawet Jelcze z lat 90. wytrzymywały dłużej). Ja bym przyjął 20 lat dla nówki i 6 dla używki, wychodzi 45 000 za nówkę i 16 666,(6) za używkę za 100 tys. Biorąc pod uwagę zwiększone koszty eksploatacji bardziej wyeksploatowanego autobusu myślę, że tak do 150 000 ewentualnie się opłaca.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

#145 Post autor: shakkie » 2013-12-31, 21:48

Taborowe podsumowanie roku (bo w międzyczasie pojawiło się jeszcze kilka używek):
SPAK zakupiło 1 NG363 ex. Freiburg (#1260), 2 NG313 ex. Goteborg (#1650, #1651), 2 NL263 ex. Hagen (#1206, #1300) i 1 NM283 (wg. KOMISowców NL283-10,5) ex. SBG SüdbadenBus Freiburg (#1510). Wycofano 3 B10MA, 2 NL202 (koniec eksploatacji tego modelu w Szczecinie) i 2 H6 (koniec eksploatacji tego modelu w Szczecinie, 1 egzemplarz może trafi do MTiK)
Do SPAD trafiły SU12 Hybrid, SU18,75, 3 lub 4 (zależnie od źródła) NG313 ex. Steinhagen oraz 2 NG313 ex. Wuppertal lub okolice. Wycofano 3 B10MA.
Na KOMISie ludzie mówią, że obie spółki kupiły łącznie 18 używek. Po odliczeniu 2 Solarisów zostaje 6-7 sztuk, Ciekawe co z tego będzie...
W zeszłym tygodniu dostarczono do SPPK dwa Lionsy z ostatniego przetargu. Wycofano NG312 #751.

Jako ciekawostkę nie do końca związaną z tematem dodam, że MANy IIIG w ilości nieokreślonej zakupił również szczeciński PKS.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#146 Post autor: J-31 » 2013-12-31, 22:32

PKS przemalował te nowe MAN-idła, czy jeżdżą w oryginalnych barwach ? ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

#147 Post autor: shakkie » 2014-01-01, 11:24

PKS Sz-n nigdy nic nie przemalowuje.

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 499
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

#148 Post autor: NEO » 2014-01-02, 11:05

J-31 pisze:PKS przemalował te nowe MAN-idła, czy jeżdżą w oryginalnych barwach ?
PKS szczecin przemalowywuje wszystkie, a przynajmniej większość swoich nowych nabytków na biało nakleja swoje logo i hasło promocyjne.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Re: SPAD/SPAK/SPPK Szczecin

#149 Post autor: ep40 » 2014-02-26, 16:42

Kolejna sztuka z Göteborga przejazdem przez Gdańsk:
Obrazek

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re:

#150 Post autor: shakkie » 2014-02-26, 19:12

Ciekawe czy SPAK kupiło pozostałe 3 (wg. TWB) egzemplarze tej serii, czy też podzielili się z MZK Słupsk. A w międzyczasie rozwiało się trochę wątpliwości dot. NG313 zakupionych przez SPAD:
shakkie pisze:3 lub 4 (zależnie od źródła) NG313 ex. Steinhagen
3 sztuki, obecne numery 2451-53
Jeden z nich objawił się przedwczoraj na placu SPAD z numerem 2152. Rocznik 2001, oby był w dobrym stanie.

I kontynuując wątek szczecińskiego PKSu oraz ichniejszych MANów 3G:

Chyba zabrakło na rynku wtórnym Mercedesów (którym byli dotychczas lojalni), że walnęli sobie tyle MANów :shocked:

kacpi
Posty: 3
Rejestracja: 2011-08-01, 13:20
Lokalizacja: szczecin

Re: SPAD/SPAK/SPPK Szczecin

#151 Post autor: kacpi » 2014-02-26, 19:44

No tak. A tymczasem na podmiejskiej 1/1a/1b pasażerów więcej, to musieli coś długiego kupić.

kacpi
Posty: 3
Rejestracja: 2011-08-01, 13:20
Lokalizacja: szczecin

Re: SPAD/SPAK/SPPK Szczecin

#152 Post autor: kacpi » 2014-03-18, 13:06

Chyba SPAK spodobało się sprowadzanie MAN-ów bo na zajezdnię przyjechał pierwszy z pięciu Gotebórskich Lion's City G. Tu dwa potwierdzenia:
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1395083 ... do-debiutu
http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34 ... 39441.html

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 499
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Re: SPAD/SPAK/SPPK Szczecin

#153 Post autor: NEO » 2014-05-13, 18:26

Dzisiaj około południa na pętli Osiedle Bukowe wybuchł pożar w Solarisie Urbino 18 #2902. Prawdopodobnie zapaliła się instalacja elektryczna.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: SPAD/SPAK/SPPK Szczecin

#154 Post autor: shakkie » 2014-06-06, 20:27


Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2755
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: SPAD/SPAK/SPPK Szczecin

#155 Post autor: Marcin N » 2014-06-07, 17:12

Nazwa miasta jego poprzedniego właściciela miażdży ;)

No ale bądź co bądź bardzo fajnie się prezentuje, ogólnie Centrolinery sprawiają wrażenie takich "lekkich"

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: SPAD/SPAK/SPPK Szczecin

#156 Post autor: pmaster » 2014-06-07, 20:04

Która nazwa, Oberhausen?
Przejściówki. Fajne sprzęty.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2755
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: SPAD/SPAK/SPPK Szczecin

#157 Post autor: Marcin N » 2014-06-07, 20:12

O tego 4411 mi chodziło ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: SPAD/SPAK/SPPK Szczecin

#158 Post autor: Amalio » 2014-06-07, 20:59

Kungens Kurva.

Właśnie sobie wyobraziłem jak prezes SPADu całkowicie przypadkowo wygoglał sobie ten komis.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1492
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: SPAD/SPAK/SPPK Szczecin

#159 Post autor: Auper » 2014-06-07, 21:25

"-Panie prezesie, proszę uchylić rąbka tajemnicy, skąd pochodzą nowe autobusy?
-Eee, niech zerknę w notatki... Tak, z Kungens Kur...yy....."

;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SPAD/SPAK/SPPK Szczecin

#160 Post autor: J-31 » 2014-06-08, 11:50

Nawet nie chcę myśleć jaki przydomek otrzyma lub już otrzymał wspomniany #4411 :cool:

ODPOWIEDZ