[Poznań] Zarząd Transportu Miejskiego

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29026
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[Poznań] Zarząd Transportu Miejskiego

#1 Post autor: J-31 » 2008-11-07, 10:48

Szanowni forumowicze, przeglądając niedawno stronę internetową MPK Poznań znalazłem takie coś

:strzałka: http://www.mpk.poznan.pl/lotr.html

I muszę przyznać, że bardzo mi się ten artykuł spodobał. MPK próbuje nawiązać dialog ze swoimi pasażerami, prosząc jednocześnie o wyrozumiałość i zrozumienie. Czegoś takiego trudno szukać u innych przewoźników.

I jeszcze jedno. Na samym dole jest opis przystanków "pojedynczych" oraz "podwójnych". Spotkałem się z tym już w Krakowie i pomysł bardzo przypadł mi do gustu. Ciekawy jestem, czy przynajmniej kierowcy i motorniczy poznańskiego MPK to respektują. :)

A co Wy o tym Myślicie ? Zapraszam do dyskusji ;)

9507
Posty: 2872
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

#2 Post autor: 9507 » 2008-11-07, 18:14

Przystanki podwójne też są we Wrocławiu i najczęściej to działa ;)
A sam pomysł bardzo ciekawy i mam nadzieję, że działa :chytry:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

#3 Post autor: pmaster » 2008-11-07, 19:01

Inicjatywa fajna, zwłaszcza tekst dobiegającej pasażerki z komiksu ;)

Marcin Nader

MPK/ZTM Poznań

#4 Post autor: Marcin Nader » 2008-12-31, 15:23

Od 5 stycznia 2009r. MPK uruchamia, a może już ZTM(?) :-P Dwie nowe linie, 46 - kursującą co 30min na trasie Boranta-Strzeszyn (obsługiwana będzie przez Neoplany N4009), i linia 97, która również co około 30min, wzmocni obsługę os. Przemysława. Będzie kursować na trasie Kobylepole-Piaśnicka-Kobylepole, i będzie obsługiwana przez jednego z dwóch poznańskich Ikarusów 260.04. Ponadto prawdopodobnie, do około marca opóźni się dostawa 4 autobusów MAN Lion's City (autobusy miały zostać dostarczone do 10.01.09r.) :| W dodatku, w poniedziałek na linii 77 zapalił się MAN NG272 #1206, jednak, szybka reakcja kierowcy spowodowała, że spaliła się tylko... szafka z bezpiecznikami, czyli wszystkie wiązki, itp. Wóz jednak wróci do służby :)

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

#5 Post autor: faja_k » 2008-12-31, 15:38

Mnie zastanawia parę rzeczy - dlaczego 46 nie dostała numerka 90, tylko jadą w dół? :P I dlaczego uruchamia się nową linię, zamiast przerzucić tam 78. Już jak dzielono 78 i dodano 47 to pojawiły się głosy, że trzeba było przerzucić 78 na Boranta. No chyba, że chcą w ten sposób sprawdzić, czy ta reszta pasażerów przerzuci się z 78 na 46 i potem ją zlikwidować. Tak w ogóle - skoro dojeżdżają Naramowice, a Podolany będą miały szybsze połączenie, to PST zostanie zapchana już na Szymanowskiego :D
Z rozkładu wynika, że będzie przystanek na Mateckiego, pewnie przy Obornickiej, czyli zobaczymy, czy 78 wytrzyma.
Oprócz dodatkowych linii wyrzucono 99 (w związku z czym zwiększono częstotliwość na 92) i zmieniono trasę 66, tak, by jeździła w pobliżu tramwaju.
Swoją drogą, fajnie na tym Przemysława mają, prosili o przesunięcie 66 w pobliże trasy tramwajowej albo dodatkową linię do niej, a dostali jedno i drugie ;)

Marcin Nader

#6 Post autor: Marcin Nader » 2008-12-31, 15:41

Cóż, ja mam ciągle nadzieje że z "T" znikną Ikarusy, mam już dość :D Myślałem że zmieni się to po dostawie U18, a tu nic :confused: Swoją drogą na T by krótkie auta starczyły :confused:

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

#7 Post autor: faja_k » 2008-12-31, 15:45

Ogólnie nie podoba mi się wrzucanie wysokiej podłogi na zatramwaje - jako że pasażerowie i tak raczej nie będą mieli niskich tramwajów za szybko, to powinni chociaż na zatramwajach dostać niskacze. A są jakieś wolne krótkie wozy?

Marcin Nader

#8 Post autor: Marcin Nader » 2008-12-31, 15:47

Na A-1 niezbyt, ale teraz, po przesunięciu N4020 na 66, może znalazłyby się do obsługi T :confused:

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

#9 Post autor: faja_k » 2008-12-31, 15:49

A skąd zabiorą deskorolki?

Marcin Nader

#10 Post autor: Marcin Nader » 2008-12-31, 15:54

Może z 76 ;) A na 76 trafią przeguby :confused:

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

#11 Post autor: faja_k » 2008-12-31, 17:24

Czyli 12-ki by mogły iść na zatramwaj wtedy teoretycznie ;)

[ Dodano: 31 Gru 2008 16:23 ]
Tak podczas moich przemyśleń podprysznicowych wyszła mi największa dla mnie zaleta 46 - będzie autobus z Obornickiej do stacji kolejowej Poznań Strzeszyn :P Coraz więcej zalet tej linii - coś czuję, że pszczółki nie wystarczą ;)

Marcin Nader

#12 Post autor: Marcin Nader » 2008-12-31, 17:44

A ja mam jedną, a w zasadzie dwie wady dwa tej linii :D Raz, jeździ przez non stop zakorkowaną Naramowicką, dwa - nie jeździ koło mnie, to jej największy minus :diabeł:

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

#13 Post autor: faja_k » 2008-12-31, 17:56

Naramowicką i najbardziej zapchany odcinek Obornickiej. Pożyjemy, zobaczymy ;)

Poznaniak

#14 Post autor: Poznaniak » 2009-01-01, 18:09

Przecież full deskroloek stoi wolnych na zajezdni- szukali dla nich przydziału i wyszulaki- 66 i 85. I na czasami "T" tez sie pojawia planowe deskorolki :). Na linii 76 kursować będa planowo dwa przegubowce

Marcin Nader

#15 Post autor: Marcin Nader » 2009-01-01, 18:23

No cóż :diabeł: Tego to ja nie wiem, ale teraz, fakt, długie wozy przecież są na 72, 4 deski odzyskane ;)

Poznaniak

#16 Post autor: Poznaniak » 2009-01-05, 23:33

I minął pierwszy dzień nowośći.

Tak jak miało być na 46 pojawiły się pszczółki- odpowiednio: 1911, 1916, 1917. Ludzi jak na pierwszy dzień nawet sporo głównie w godzinach popołudniowych. Myślę, że jak pozostali pasażerowie zorientują się, że takowa linia jeździ frekfencja będzie o wiele lepsza. Linia 46 na pewno przyda się latem- będzie idealnym srodkiem transportu nad jezioro Strzeszynskie dla mieszkańców Maramowic, Umultowa, Piątkowa. Linię to nawet można by przedłużyć do petli w Syrzeszynku. Niestety 46 to nie do końca raj na ziemi dla kierowców- brakuje osobnego zaplecza sanitarnego na Boranta gdzie zorganizowane są przerwy dla kierowców. Na linii 97 również tak jak miało byc- czyli wsyoka podłoga w postaci Ikarusów ze wzgledów na progi zwalniające na ulicy Wilczej.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

#17 Post autor: faja_k » 2009-01-06, 11:36

Czyli co, zostawią przez najbliższe x lat te 2 Ik260 po to, żeby na 97 miało co jeździć?

tiger39

#18 Post autor: tiger39 » 2009-01-28, 18:52

Ostatnio na 97 pojawił się Neoplan N4009, który bez ¯ADNYCH problemów pokonał progi spowalniające na Wilczej. Tak więc wielką bzdurą jest, że niskopodłogowce nie mogą obsługiwać tej linii.

Poznaniak

#19 Post autor: Poznaniak » 2009-01-29, 00:25

Na linii 97 niska podłoga kursuje juz regularnie. Rano jest to najczęściej N4016 a popołudniu N4009. Widocznie ktoś z góry znowu załozył, że nie da sie tam puścić niską podłogę przez progi zwalniajace...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

#20 Post autor: Amalio » 2009-02-25, 18:44


ODPOWIEDZ