[Poznań] Zarząd Transportu Miejskiego

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29016
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#601 Post autor: J-31 » 2012-09-27, 12:20

To dosyć ciekawa informacja, bo zajezdnia A1 MPK jest naprawdę sporych rozmiarów, zajmuje dużo miejsca. Miałem okazję ją zobaczyć na żywo w czasie jednej z "Katarzynek". Ciekawy jestem jak bardzo ją rozbudują ? ;)

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

#602 Post autor: faja_k » 2012-09-27, 22:03

Rozbudowują coś w stronę Mogileńskiej, co do tej informacji o przejęciu komunikacji podmiejskiej to nikt jej na razie nie potwierdza, więc radziłbym się nie podniecać ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4011
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

#603 Post autor: Marcin_558 » 2012-11-10, 23:42

POZnan*ski pomysł na komunikacje dla Naramowic:

Zamiast tramwajów trolejbusy:
Nowy pomysł dla Naramowic: trolejbus!


Trolejbusy mogą wozić pasażerów planowaną ul. Nowonaramowicką - to jeden z nowych pomysłów miasta na usprawnienie dojazdu do tej części Poznania. Projekt zaprezentowano w środę. Wywołał zdumienie.

Dyrektor Bogdan Frąckowiak z wydziału rozwoju miasta zaprezentował pomysły na naramowicką komunikację podczas wczorajszego posiedzenia tzw. komitetu sterującego, w skład którego wchodzi m.in. prezydent Ryszard Grobelny, jego zastępcy i dyrektorzy najważniejszych wydziałów w Urzędzie Miasta. Urzędnicy rozważają dwa nowe rozwiązania komunikacyjne.

Pierwsze zakłada, że tramwaj jeździłby na całej długości ul. Nowonaramowickiej, ale ta droga miałaby wtedy tylko po jednym pasie ruchu w każdą stronę. W drugim wariancie po ulicy nie jeździłby tramwaj, a nowa jezdnia miałaby po dwa pasy w każdą stronę. Kierowcy mogliby korzystać jednak tylko z jednego, bo drugi byłby przeznaczony dla... trolejbusów.

Czy powrót trolejbusów to dobry pomysł? - Trudno powiedzieć, bo urzędnicy nie przedstawili szczegółów tych pomysłów, choćby wyliczeń finansowych, ile kosztowałaby realizacja wariantu z tramwajem na całej długości ulicy oraz z trolejbusami - mówi radny PO Łukasz Mikuła, który też uczestniczył w posiedzeniu komitetu sterującego. - Koncepcja z trolejbusami została przyjęta z rezerwą, choć prezydent Ryszard Grobelny skierował ją do dalszych analiz. Budowa tramwaju w całej ul. Nowonaramowickiej wydaje się lepszym pomysłem, bo łatwiej byłoby go połączyć z pozostałą siecią tramwajową w naszym mieście - dodaje.

- Mowa była o trolejbusie kursującym aż do pętli na Wilczaku, gdzie pasażerowi mogliby się przesiadać na tramwaj. Jest to jakiś pomysł na komunikację zbiorową, ale kontrowersyjny - dodaje radny PiS Szymon Szynkowski vel Sęk, który również był na spotkaniu w magistracie.

Ideę trolejbusa krytykuje dr Michał Beim, ekspert od transportu z Instytutu Sobieskiego: - Po co kupować tabor, którego nie moglibyśmy wykorzystać w innych miejscach Poznania? Dla trolejbusów musiałaby też powstać specjalna trakcja elektryczna, zajezdnia oraz serwis. Oczywiście, budowa trasy tramwajowej jest droższa niż sama trakcja dla trolejbusów. Ale tramwaj ma większą żywotność, mieści więcej pasażerów, zużywa mniej energii, łatwiej byłoby go połączyć z obecną siecią komunikacji zbiorowej, a podróż nim z Naramowic do centrum nie wymagałaby żadnych przesiadek, które zniechęcają do korzystania z transportu publicznego - tłumaczy Beim.

http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001, ... z2Bl7Zt0vk

-----------------------

Czemu służy trolejbus, czyli fortel władz Poznania

Dlaczego władze Poznania wbrew zdrowemu rozsądkowi proponują budowę linii trolejbusowej do Naramowic? Jeśli nie wiadomo, o co chodzi, zapewne chodzi o pieniądze. W tym przypadku unijne.

Na asfalt w miastach Unia nie daje

W tym kontekście - fałszywych słów o wsparciu dla transportu zbiorowego - rozpatruję najnowszy pomysł urzędników z wprowadzeniem trolejbusów na planowaną ul. Nowonaramowicką. O co może chodzić? Oczywiście o pieniądze, a konkretnie o dofinansowanie z Unii.

W Europie odrobili lekcję z rozwoju miast i wiedzą, że budowa wielopasmowych ulic nie rozwiązuje problemów komunikacyjnych w miastach, tylko je przesuwa. Po prostu na nowej wielopasmówce kierowcom jedzie się lepiej, ale utkną w korku kawałek dalej. Zgodnie z tą regułą kolejne ulice można poszerzać w nieskończoność, nic na tym nie zyskamy, a wydamy gigantyczne pieniądze. Dlatego Unia nie dofinansowuje takich projektów, jak marzenie włodarzy Poznania - III rama komunikacyjna - czy budowa samej jezdni Nowonaramowickiej.

Ta inwestycja może zyskać unijne wsparcie, jeśli będzie połączona z rozwojem transportu zbiorowego. Czyli ulicą powinna biec trasa tramwajowa, ale to wymagałoby ograniczenia ilości pasów dla samochodów. Temu rządzący są niechętni. Proponują więc wprowadzenie na ulicę trolejbusów. To pomysł kontrowersyjny - wymaga budowy specjalnej trakcji, zakupu nowych pojazdów, których nie wykorzystywalibyśmy w innych dzielnicach, budowy zajezdni i serwisu dla nich itd. Poza tym pasażerowie musieliby się przesiadać na tramwaje. Dlaczego zamiast trolejbusów władze nie proponują na Nowonaramowickiej zwykłych buspasów? Bo tych Unia nie uznaje za element rozwoju komunikacji publicznej. Dofinansuje wylanie asfaltu na Nowonaramowickiej jedynie, gdy później pojadą po nim trolejbusy.

http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36037, ... z2Bl8ZYr4S

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

#604 Post autor: pmaster » 2012-11-11, 00:32

To niech zrobią BRT polegające na podwyższonych przystankach i krawężniku na linii dzielącej pasy ruchu, jak już koniecznie musi być źle

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

#605 Post autor: TLG » 2012-11-11, 10:17

Zaczynają kombinować jak koń pod górę. Najczęściej to pierwszy objaw zarzucania projektu.
Na mapach satelitarnych wprawdzie niewiele widać, a na samych Naramowicach nigdy nie byłem, ale rzeczywiście warto zadać pytanie, czy w tej dzielnicy linia tramwajowa jest niezbędna. Na ile atrakcyjnym i przyszłościowym kierunkiem dla developerów są Naramowice? To po pierwsze. Po wtóre: na ile atrakcyjne będzie połączenie tramwajowe przez Wilczak zarówno w kontekście potoków pasażerskich jak i czasu przejazdu.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

#606 Post autor: pmaster » 2012-11-11, 14:20

TLG pisze:na ile atrakcyjne będzie połączenie tramwajowe przez Wilczak zarówno w kontekście potoków pasażerskich jak i czasu przejazdu.
Włączenie do istniejącej trasy na Wilczak ma być w początkowym etapie, potem chcą dorobić tramwaj przez Garbary. A że już obecnie podobno na Naramowicach są wielkie korki, to pewnie tramwaj byłby atrakcyjny

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

#607 Post autor: faja_k » 2012-11-11, 14:50

TLG pisze:Na ile atrakcyjnym i przyszłościowym kierunkiem dla developerów są Naramowice?
Właściwie to są najbardziej przyszłościowym w całym Poznaniu.

Marcin wkleił dwa artykuły, w drugim jest właściwie wszystko wyjaśnione. W ogóle nie wydaje mi się, żeby ktoś ten pomysł traktował na poważnie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29016
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#608 Post autor: J-31 » 2012-11-11, 18:59

Pomysł całkowicie bez sensu. Bo pasażerowie trolejbusów zdani byliby na przesiadki. Tramwajem mieliby szansę na bezpośredni dojazd do Centrum. A trolejbus - jeśli w ogóle takowy powstanie - jedynie na Wilczak... a potem ? przesiadka. Kto z tego będzie korzystać, skoro niedalko jest PST-ka ? ;)

Po za tym mnie się udało być na Naramowicach. Owszem jest tam blokowisko, to jest część północnej "sypialni" Poznania i aktualnie ul. Naramowicką kursują autobusy przegubowe ze Śródmieścia - jakoś sobie radzą. Czy tramwaj cokolwiek by tam rozwiązał ? ;)

Wydaje mi się, że jeśli już to powinna raczej powstać lokalna linia autobusowa do PST-ki, która jest niedaleko, natomiast autobusy spokojnie mogłyby kursować planowaną arterią (ul. Nowonaramowicką) nawet bez buspasów...

... tyle tylko, że na przeszkodzie stoi Unia, a władze Poznania chcą koniecznie załapać się na dofinansowie. No i kombinują ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

#609 Post autor: pmaster » 2012-11-11, 19:00

KKS pisze: Właściwie to są najbardziej przyszłościowym w całym Poznaniu.
Tylko że mimo przyszłościowości nowe osiedla mogą zacząć powstawać nie tam, tylko na jakichś polach pod miastem bo taniej i łatwiej z papierkowymi sprawami, no i nie wiadomo czy w nieodległej przyszłości w ogóle będzie się coś budować ze względu na potencjalny spadek liczby chętnych na zakup mieszkania i spowolnienie gospodarcze

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

#610 Post autor: TLG » 2012-11-11, 19:19

pmaster pisze: potem chcą dorobić tramwaj przez Garbary.
¯yczę powodzenia, bo łatwe to raczej nie będzie. A na pewno kosztowne.
KKS pisze:Marcin wkleił dwa artykuły, w drugim jest właściwie wszystko wyjaśnione.
Nie zadałem sobie trudu czytania wszystkiego :D

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

#611 Post autor: faja_k » 2012-11-11, 20:26

pmaster pisze:Tylko że mimo przyszłościowości nowe osiedla mogą zacząć powstawać nie tam, tylko na jakichś polach pod miastem bo taniej i łatwiej z papierkowymi sprawami
No właśnie to jest jedyne takie miejsce w samym Poznaniu, gdzie masowo buduje się nowe mieszkania.
J-31 pisze:Owszem jest tam blokowisko, to jest część północnej "sypialni" Poznania i aktualnie ul. Naramowicką kursują autobusy przegubowe ze Śródmieścia - jakoś sobie radzą.
Nie powiedziałbym, że sobie tak dobrze radzą ;) Jest to rozwiązanie dla osób, które są zmuszone do korzystania z KM, nikogo to do zostawienia własnego auta nie zachęca. Ostatnio sporo jeżdżę na os. Łokietka i nawet w środku dnia ciężko tam o punktualność.
J-31 pisze:Wydaje mi się, że jeśli już to powinna raczej powstać lokalna linia autobusowa do PST-ki, która jest niedaleko
Linie do PST już są, tylko spoglądając na mapę widać, że jazda PST wiąże się albo z cofaniem się albo ze staniem w korkach.
J-31 pisze:natomiast autobusy spokojnie mogłyby kursować planowaną arterią (ul. Nowonaramowicką) nawet bez buspasów...
Nowonaramowicka gdzieś się skończy a tramwaj wepnie się w istniejącą sieć i będzie jechał dalej.
Problemem Poznania jest oporność przed buspasami, na niektórych fragmentach Naramowickiej jest miejsce, by je dobudować, ale na taki "kontrowersyjny" pomysł nikt jakoś nie wpadł.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

#612 Post autor: OPi » 2012-11-18, 20:30

Jaki jest aktualnie układ linii tramwajowych w Poznaniu? (Trasy stałe) Ostatnio otwarcia nowych linii, jakieś remonty i się pogubiłem. ;)

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

#613 Post autor: faja_k » 2012-11-19, 00:25

1 JUNIKOWO - FRANOWO przez Reymonta, Hetmańską, ¯egrze
2 OGRODY - DęBIEC p. Zwierzyniecką, Strzelecką, Górną Wildę
3 WILCZAK - ZAWADY p. Plac Wlkp.
4 POŁABSKA - STAROŁęKA p. Plac Wlkp., Rondo Rataje
5 GÓRCZYN - STOMIL p. św. Marcin, Most św. Rocha, ¯egrze
6 JUNIKOWO - MIŁOSTOWO p. Most Dworcowy, Rondo Rataje
7 OGRODY - ZAWADY p. Przybyszewskiego, Reymonta, Hetmańską, Zamenhofa
8 GÓRCZYN - MIŁOSTOWO p. Fredry, Plac Wlkp.
9 PI¡TKOWSKA - DęBIEC p. Fredry, Strzelecką, Górną Wildę
10 POŁABSKA - DęBIEC p. Most Dworcowy, Wierzbięcice
11 PI¡TKOWSKA - STAROŁęKA p. Głogowską, Hetmańską
12 OS. SOBIESKIEGO - STAROŁęKA p. Most Dworcowy, Rondo Rataje
13 STAROŁęKA - JUNIKOWO p. Rondo Rataje, Most św. Rocha, Fredry (powrót p. św. Marcin)
14 OS. SOBIESKIEGO - GÓRCZYN p. Głogowską
15 OS. SOBIESKIEGO - JUNIKOWO p. Grunwaldzką
16 OS. SOBIESKIEGO - FRANOWO p. Fredry, Most św. Rocha
17 OGRODY - STAROŁęKA p. Fredry, Plac Wlkp, ¯egrze
18 OGRODY - FRANOWO p. Roosevelta, Most Dworcowy, Rondo Rataje
26 OS. SOBIESKIEGO - GWARNA

Tak powinno być w praktyce, ale jeszcze nigdy nie było i zanim tak będzie na pewno 12 i 14 pojadą przez Dworzec PKP.

Obecnie zamknięte są:
- Kaponiera we wszystkie strony
- Głogowska za zajezdnią (kawałek za Hetmańską) - zatramwaj
- Grunwaldzka za Rondem Jeziorańskiego - zatramwaj.

Otwarto Franowo, zlikwidowano pętle os. Lecha i Budziszyńska.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

#614 Post autor: OPi » 2012-11-19, 19:54

Dzięki za info. ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4011
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

#615 Post autor: Marcin_558 » 2012-11-21, 00:19

Gminne porozumienia ZTM POZnan*:
Wielka integracja od stycznia

ZTM i gmina Suchy Las uzgodniły porozumienie międzygminne i od stycznia zarządzanie komunikacją w gminie Suchy Las przejmie ZTM. Podobnie się stanie w gminie Czerwonak, jak tylko wyjaśni się sytuacja własnościowa gminnego przewoźnika Transkom.

Do tej pory w pełni zintegrowany z system komunikacji w Poznaniu jest cały Luboń, Puszczykowo, Mosina, Dopiewo i część gminy Komorniki i Kórnik. Teraz czas na północą część Poznania.

Suchy Las od stycznia

- Po roku trudnych negocjacji Zarząd Transportu Miejskiego i władze gminy Suchy Las doszły do porozumienia w sprawie integracji- poinformował o tym dyrektor ZTM Łukasz Domański, na posiedzeniu Komisji Budżetu, Nadzoru Właścicielskiego, Rozwoju Gospodarczego i Promocji Miasta w dniu 19 listopada.

Radni zaopiniowali pozytywnie projekt uchwały ws. porozumienia z gminą Suchy Las na mocy którego Zarząd Transportu Miejskiego stanie się organizatorem transportu na terenie całej tej gminy. Oznacza to, że miejscowości gminy wejdą do strefy B i C. Zmianie ulegnie też przebieg niektórych linii autobusowych. Linia 88 obsługiwana przez MPK przejmie linię 909 i zostanie ona przedłużona do osiedla Grzybowego. Natomiast linia 67 zostanie zlikwidowana a jej pasażerów przejmie linia 918 obsługiwana przez sucholeski Zakład Komunikacji Publicznej. Pozostałe sucholeskie linie będą nadal obsługiwane przez ZKP z tą różnicą, że linie 906 i 907 zakończą swoja trasę na dworcu Jana III Sobieskiego. Integracja ma nastąpić od 1 stycznia 2013 roku.

Czerwonak gotowy

Porozumienie jest też gotowe z gminą Czerwonak. Radni z komisji również zaopiniowali je pozytywnie. Na jego mocy ZTM przejął by zarządzanie transportem na terenie całej gminy. Natomiast problem jest z gminnym przewoźnikiem spółką Transkom. Należy ona bowiem w 70% do gminy, a w 30% do Skarbu Państwa. Gmina czeka teraz na decyzję Skarbu Państwa o przekazaniu jej brakujących udziałów, by mogła w całości zarządzać spółką. Od terminu tej decyzji zależeć będzie kiedy nastąpi integracja z gminą Czerwonak. Radni nie wydali natomiast opinii na temat linii obsługiwanej przez Transkom biegnącej przez teren gminy Czerwonak, Swarzędz i Pobiedziska.


http://www.poznan.pl/mim/bm/news/komisj ... 56488.html
-----------------

UCHWAŁY UM POZNAń:
UZASADNIENIE
DO PROJEKTU UCHWAŁY
RADY MIASTA POZNANIA





w sprawie porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Poznań a Gminą Czerwonak w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.


Obowiązek zawarcia porozumienia międzygminnego wynika z ustawy z dnia 16 grudnia 2010 roku o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2011 r. Nr 5, poz. 13), która zdefiniowała komunikację miejską jako gminne przewozy pasażerskie wykonywane w granicach administracyjnych miasta, albo miasta i gminy, albo miast i gmin sąsiadujących, jeżeli zawarły porozumienie lub utworzyły związek międzygminny w sprawie wspólnej realizacji publicznego transportu zbiorowego.
Obecnie obowiązują dwa porozumienia międzygminne:
- z dnia 10 kwietnia 2008 r., na mocy którego Gmina Czerwonak powierza Miastu Poznań prowadzenie lokalnego transportu zbiorowego na liniach komunikacyjnych nr 70, 72 i 237, obsługiwanych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Sp. z o.o.,
- z dnia 22 grudnia 2011 r., na mocy którego Miasto Poznań powierza Gminie Czerwonak prowadzenie lokalnego transportu zbiorowego na liniach komunikacyjnych nr 310, 312, 313 i 321, obsługiwanych przez podmiot wewnętrzny Gminy Czerwonak – Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Transkom Sp. z o.o. Porozumienie to zostało zawarte na czas określony, do końca 2012 roku.
Miasto Poznań, mając na uwadze ujednolicanie systemu publicznego transportu zbiorowego w obszarze aglomeracji poznańskiej, zaproponowało Gminie Czerwonak przejęcie wszystkich zadań w zakresie lokalnego transportu zbiorowego na mocy jednego porozumienia międzygminnego, przy założeniu, że obsługa linii komunikacyjnych będzie w dalszym ciągu realizowana przez dotychczasowych operatorów.
Takie rozwiązanie pozwoli na wprowadzenie wspólnego biletu obejmującego całą podróż, co spowoduje istotną poprawę atrakcyjności transportu zbiorowego dla mieszkańców gminy Czerwonak dojeżdżających do Poznania oraz mieszkańców Poznania dojeżdżających do miejscowości na terenie gminy Czerwonak, dzięki niższym kosztom oraz większej wygodzie (brak konieczności kupowania osobnych biletów).
Wraz z integracją publicznego transportu zbiorowego Miasta Poznania oraz Gminy Czerwonak, proponuje się zmianę numeracji linii, w celu dostosowania jej do systemu numeracji aglomeracyjnej. Obecna linia nr 70 otrzyma nowe numery 320 (do Koziegłów) i 321 (do Kicina), natomiast linia nr 72 otrzyma numer 322.
Jednakże podpisanie porozumienia będzie możliwe dopiero w momencie posiadania przez Gminę Czerwonak 100% udziałów spółki Transkom. Przejęcie tych udziałów od Skarbu Państwa może być procesem długotrwałym i najprawdopodobniej nie zakończy się w 2012 roku.
Działanie w zakresie integracji publicznego transportu zbiorowego wpisuje się w ramy Programu nr 8 „Metropolitalny Poznań” oraz Programu nr 21 „Zrównoważony rozwój transportu” Strategii Rozwoju Miasta Poznania do roku 2030.





na sesji RMP referuje:
Łukasz Domański
Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu


---------------
UZASADNIENIE
DO PROJEKTU UCHWAŁY
RADY MIASTA POZNANIA



w sprawie porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Poznań a Gminą Suchy Las w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.


Obowiązek zawarcia porozumienia międzygminnego wynika z ustawy z dnia 16 grudnia 2010 roku o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2011 r. Nr 5, poz. 13), która zdefiniowała komunikację miejską jako gminne przewozy pasażerskie wykonywane w granicach administracyjnych miasta, albo miasta i gminy, albo miast i gmin sąsiadujących, jeżeli zawarły porozumienie lub utworzyły związek międzygminny w sprawie wspólnej realizacji publicznego transportu zbiorowego.
Miasto Poznań, mając na uwadze ujednolicanie systemu publicznego transportu zbiorowego w obszarze aglomeracji poznańskiej, zaproponowało przejęcie od Gminy Suchy Las zadania własnego tej gminy w zakresie lokalnego transportu zbiorowego, przy założeniu, że linie komunikacyjne łączące gminę Suchy Las z Poznaniem w dalszym ciągu będą obsługiwane przez Zakład Komunikacji Publicznej Suchy Las Sp. z o.o., który jest podmiotem wewnętrznym Gminy Suchy Las.
Takie rozwiązanie pozwoli na wprowadzenie wspólnego biletu obejmującego całą podróż, co spowoduje istotną poprawę atrakcyjności transportu zbiorowego dla mieszkańców gminy Suchy Las dojeżdżających do Poznania oraz mieszkańców Poznania dojeżdżających do miejscowości na terenie gminy Suchy Las, dzięki niższym kosztom oraz większej wygodzie (brak konieczności kupowania osobnych biletów).
Działanie w zakresie integracji publicznego transportu zbiorowego wpisuje się w ramy Programu nr 8 „Metropolitalny Poznań” oraz Programu nr 21 „Zrównoważony rozwój transportu” Strategii Rozwoju Miasta Poznania do roku 2030.





na sesji RMP referuje:
Łukasz Domański
Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu


Teksty uchwał oraz porozumień dostępne są tutaj: http://bip.poznan.pl/bip/sesje/xli-zwyczajna,44701/

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

#616 Post autor: faja_k » 2012-12-12, 23:35

Historyczne wydarzenie - wspólny bilet na KM w Poznaniu i pociągi, oficjalnie jest:

Obrazek

Co ciekawe, zdecydowano się na bilet "sieciowy", czyli na tym bilecie mogę jeździć pociągiem nie tylko do Poznania, nie tylko po Poznaniu, ale po całej kolejowej strefie C. Ciekawe, czy dużo osób będzie z tego korzystać - ja na pewno, bo jestem maniakiem :D Ale czy przyjmie się to wśród innych pasażerów? Czekamy na bilety dobowe.


Druga ważna informacja - to już potwierdzone. Od 28 stycznia do ZTM-u wchodzi w całości gmina Suchy Las. Na terenie gminy pojawią się następujące linie:

67 Śródka Dworzec - Biedrusko. Co drugi kurs, pozostałe jak dotychczas do Radojewa. Obsługa MPK.
88 os. Sobieskiego - Suchy Las Działki. Wszystkie kursy przedłużone, obsługa ZKP.
905 Chludowo - Dworzec PKS. Ta sama trasa co dotychczas, obsługa ZKP.
906 Złotkowo - os. Sobieskiego przez Leśną. Obsługa ZKP.
907 Chludowo - os. Sobieskiego przez Mateckiego. Obsługa ZKP.
909 Złotniki os. Grzybowe - os. Sobieskiego. Ta sama trasa, co dotychczas, obsługa ZKP.

Linia 918 zostanie zlikwidowana a właściwie jej rolę przejmie 67. Nie ma informacji co z linią nocną.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29016
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#617 Post autor: J-31 » 2012-12-13, 23:15

Ooo, to ciekawe linia 88 będzie obsługiwana przez ZKP, ale autobusy oczywiście w barwach ZKP, bo nie wydaje mi się aby ten przewoźnik cokolwiek przemalowywał ;)

KKS, a czy ta integracja taryfowa z koleją działa również odwrotnie, tzn. mając bilet ZTM-u można korzystać z kolei w określonej strefie ? ;)

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

#618 Post autor: faja_k » 2012-12-14, 15:06

Nie, na razie tylko te sieciówki są honorowane. Autobusy na 88 oczywiście w barwach ZKP.

daan

#619 Post autor: daan » 2013-04-22, 15:06

Ktoś się orientuje, czy MPK wykonuje jakieś przewozy pracownicze w nocy przez Murowaną Goślinę?

Ostatnio 2 razy zdarzyło mi się widzieć na krzyżówce w Przebędowie MPK'owskiego Solarisa Urbino, raz był to Urbino 12, drugim razem jakiś mniejszy. Za każdym razem było to chwilę po 1 w nocy, raz miał na wyświetlaczu "Przewóz pracowników", a innym razem "Przewóz zamknięty".

Za każdym razem odjeżdżał w stronę Obornik.
Niestety z racji na to, że mało co było widać nie dojrzałem nr taborowego ani rejestracji.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

#620 Post autor: faja_k » 2013-08-23, 17:44

Zmiany od września
W końcu stało się i po raz pierwszy od średniowiecza w Poznaniu za dnia nie będzie autobusów zatramwaj. Otwarte jest prawie wszystko, zamknięta jest "jedynie" Kaponiera (czyli najważniejszy węzeł w mieście) na górze, jednak będzie można przejechać z Mostu Teatralnego na południe po świeżej trasie PST, która po 33 latach budowy i 90 latach planów jest już chyba ukończona.
Nie obyło się jednak bez cięć. Tramwaje w dni robocze w godzinach szczytu 6:30-9:00 będą jeździć co 10 minut, po tej godzinie jednak już tylko co 12. Przed wakacjami częstotliwość 10' była też w szczycie popołudniowym a całkiem niedawno przez praktycznie cały dzień od 6:30 do 19:00. Obcięta zostanie też częstotliwość w soboty, tramwaje pojadą co 20 minut a nie co 15. Znika też jedna linia (jeżdżąca co 20 minut, więc jakby pół a nie jedna) z ulic Głogowskiej i Hetmańskiej. Nie ma bezpośredniego połączenia tramwajowego z Łazarza i Dworca PKP w stronę centrum.

Jako że Kaponiera wciąż jest w remoncie zbudowano tymczasowy przystanek PST na Moście Teatralnym na dole, który wygląda nawet nieźle: Link 1 Link 2

Przystanek końcowy PST będzie wyglądał tak: Link
Pod tym linkiem można zobaczyć przystanek autobusowy, na którym będzie kończyła linia 45. Zmieni ona trasę i zamiast Bukowską do Dworca pojedzie ulicami Przybyszewskiego, Reymonta, Wyspiańskiego i Głogowską. Tutaj z kolei możecie zobaczyć pętlę tramwajową. Na razie nic na niej nie będzie kończyło, bo na PST jest już pięć linii, ale ten stan niedługo się zmieni.

Kolejną zmianą będzie zmiana w komunikacji nocnej Wilczaka, Naramowic i Różanego Potoku. Do tej pory Naramowice miały w nocy dowozówkę do PST z wjazdem na Różany Potok od strony Umultowskiej, natomiast z Wilczaka do centrum należało jechać linią 234 przez Winogrady i Kaponierę i tam się przesiadać. Nowa linia 248 (ze starym numerem) pojedzie tak jak do tej pory z Radojewa, tyle że wjazd do Różanego Potoku będzie miała od strony ul. Dzięgielowej. Następnie pojedzie Lechicką, gdzie obsłuży osiedle Wilczy Młyn i dalej Wilczakiem i Szelągowską pojedzie do centrum, gdzie ulicami Małe Garbary i Marcinkowskiego dojedzie do Kaponiery.

Co Później? Od października w tym miejscu będzie się znajdował dworzec autobusowy a na zjeździe z Mostu Dworcowego znajdzie się nowy przystanek tramwajowy.

Niestety to koniec dobrych wieści. Torowiska w centrum Poznania są w fatalnym stanie, sporo z nich jest teraz awaryjnie łatanych, ale jedyny większy remont będzie na Moście Teatralnym. Węzeł "na górze" zostanie zamknięty prawdopodobnie od października do końca roku. Już od września prace będą toczyły się w nocy, stąd linia N21 dojedzie z Rataj tylko do Gwarnej, dalej pojedziemy autobusem. A od października cała PST dołem (zamiast 8 i 16 pojedzie 10 i nowa "autonomiczna" linia 19, która będzie kończyła swój bieg na nowej pętli), na Dąbrowskiego zatrawmaj, na Połabską i Piątkowską prawdopodobnie też. Byle do lepszego ;)

ODPOWIEDZ