[Poznań] Zarząd Transportu Miejskiego

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

#641 Post autor: pmaster » 2013-10-29, 23:36

faja_k pisze:Ideą PB jest to, że nie wjeżdża do centrum, tylko dojeżdża do punktów przesiadkowych
Centrum to jest dobry punkt przesiadkowy, a PB jeździ tam, gdzie jest najtaniej. Np. w Toruniu i Bydgoszczy jeżdżą na dworzec, jak im w Poznaniu zaproponują dobrą, też tam zakrańcują (choć w sumie z Górczyna bliżej do autostrady). Albo przegną w drugą stronę i połowa autobusów wyniesie się gdzie bądź, jak w Warszawie

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4011
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

#642 Post autor: Marcin_558 » 2013-10-30, 00:02

@pmaster: W Bydgoszczy PB kończy przystanek przy Dworcu Autobusowym. PKS nie wpuści PB na dworzec z wiadomych względów, chodzi o marke utrzymywaną przez PKS Płock/Mobilis group i PKS Bydgoszcz czyli Komfort Bus.

Co do tematu ZTMu to kolejne po Rokietnicy gminy to będą Murowana Goślina i Czerwonak? A czy udało się przekonać Swarzędz? Czy nadal pani burmistrz woli się odcinać od Poznania?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

#643 Post autor: pmaster » 2013-10-30, 00:54

Marcin_558 pisze:marke utrzymywaną przez PKS Płock/Mobilis group i PKS Bydgoszcz czyli Komfort Bus.
Teraz już chyba wiele z niej nie zostało. w ogóle dworzec w Bydzi to bardzo fajne i klimatyczne miejsce. No ale EOT
Marcin_558 pisze:czy udało się przekonać Swarzędz? Czy nadal pani burmistrz woli się odcinać od Poznania?
Ich ciężko przekonać do czegokolwiek

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

#644 Post autor: faja_k » 2013-10-30, 10:49

pmaster pisze:jak im w Poznaniu zaproponują dobrą, też tam zakrańcują (choć w sumie z Górczyna bliżej do autostrady).
W sumie to jeśli kończyliby na nowym PKS-ie przy dworcu kolejowym to byliby realną konkurencją dla IC/TLK/IR. PKS nie ma żadnych połączeń do Warszawy, więc dla nich nie są konkurencją.
Marcin_558 pisze:Murowana Goślina
Najwcześniej w 2015. Do końca 2014 obowiązuje umowa z Warbusem rozliczana na zupełnie innych zasadach niż z ZTM, gmina nie dogadała się z przewoźnikiem i temat odpuszczono do końca umowy. Potem będzie kolejny przetarg już na "normalnych" zasadach. Myślę, że z tym 2015 nie będzie problemu, bo gmina MG jest przyjaźnie nastawiona do integracji.
Marcin_558 pisze:Czerwonak
Czerwonak miał wejść razem z Suchym Lasem, ale okazało się, że nie można zlecić obsługi Transkomowi bez przetargu, ponieważ tylko część udziałów jest własnością gminy, reszta jest własnością skarbu państwa (nie wiem dlaczego, czyżby byli kiedyś wydzieleni z PKS-u?). Transkom miał wykupić te udziały do końca 2013, stąd moja sugestia, że wejdą razem z Rokietnicą. Póki co nie ma jednak żadnych informacji poza tymi sprzed roku a w międzyczasie Czerwonak uruchomił dwie linie gminne i nie wiadomo, czy one również będą jeździć jako ZTM.
Marcin_558 pisze:Swarzędz?
Tutaj niestety wciąż jest pat i nie chodzi mi o pas autobusowo-tramwajowy. Ostatnio było chyba jakieś spotkanie z mieszkańcami w ratuszu i nie było tam słowa o ZTM-ie, jedynie kolej aglomeracyjna i obecne linie (w tym należące do ZTM 55 i 73).
pmaster pisze: Ich ciężko przekonać do czegokolwiek
Do czego konkretnie? Swarzędz ma się dobrze, jedyne kwestie, co do których się nie dogadano to utrzymanie DK5 (gdzie Swarzędz ma rację) i ZTM.

Integrację może nieco skomplikować to, że ZTM zapowiedział ogłoszenie przetargów m.in. na linie lubońskie za rok, ale myślę, że to tylko taka gra, w każdym razie gra, która Swarzędza na pewno nie przekona.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

#645 Post autor: pmaster » 2013-10-30, 22:22

faja_k pisze:Do czego konkretnie?
Do ZTM i puszczenia dowozówki do ichniego dworca kolejowego
faja_k pisze:realną konkurencją dla IC/TLK/IR
I tak nią są, jeśli zamiast stać w syfnym pociągu przez 3,5h można jechać nowym autobusem 5,5h i do tego często taniej

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

#646 Post autor: faja_k » 2013-10-31, 15:18

pmaster pisze:puszczenia dowozówki do ichniego dworca kolejowego
Jakieś dowozówki są, będzie ich więcej jak zbudują przy dworcu kolejowym centrum przesiadkowe. I tak nie jestem do tego przekonany, Warszawską się jedzie szybko, więc wliczając czas na przesiadkę na pociąg niekoniecznie będzie szybciej.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

#647 Post autor: pmaster » 2013-10-31, 20:07

Na czym będzie polegać to centrum, P&R? Możnaby do tego jeszcze dodać uparte krańcowanie wszystkiego na Śróbce, ale to już niekoniecznie ich wina

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

#648 Post autor: faja_k » 2013-10-31, 20:28

Co masz do Śródki? Najlepsze miejsce, jakie może być. P&R i przyzwoite miejsce do kończenia, być może też przystanek z drugiej strony torów, żeby nie trzeba było się przeciskać niepotrzebnie autobusem na około.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

ZTM Poznań

#649 Post autor: faja_k » 2014-02-13, 21:45

Ponieważ na KMF pojawiły się nowe działy zakładam nowy temat w miejsce wspólnego tematu MPK-ZTM. Przy okazji jeśli jakiemuś moderatorowi się chce to może tu poprzenosić choćby ostatnie posty z tamtego tematu tutaj :)

A więc:
- Integracja z Rokietnicą została przesunięta na 1 lipca. Dodatkowo pojawiły się drobne zmiany w trasach, m.in. nie będzie linii 833 i 834 z Ogrodów przez Rokietnicę na wioski, będzie linia 833 do Rokietnicy wydłużona do os. Kalinowego (wg wcześniejszych planów tak jak obecnie obsługiwana miała być tylko przez linię 832) i dodatkowe linie jeżdżące z Rokietnicy do pobliskich miejscowości.
- Być może w tym samym czasie przyłączy się Tarnowo Podgórne
- Gmina Kórnik podpisze (podpisała?) nowe porozumienie z Poznaniem. Obecnie linia 53 w taryfie ZTM wjeżdża na fragment gminy Kórnik. Zgodnie z porozumieniem w ZTM pojawi się też obecna kórnicka linia 503 a dokładniej pojawią się dwie nowe linie zastępujące 53 i 503 i po części 527 (już w ZTM). Na razie nie wiadomo, kto będzie przewoźnikiem
- Integracja z Rokietnicą zakładała obsługę linii 833 przez dwóch przewoźników. Jak się okazuje nie będzie to jedyna taka linia. Od integracji z Luboniem mamy linię 76 Plac Bernardyński - os. Dębina obsługiwaną autobusami przegubowymi przez MPK i dublującą ją linię 603 Plac Bernardyński - os. Dębina - Luboń Lasek obsługiwaną przez Translub autobusami 12-metrowymi. ZTM jeśli im wierzyć prosiło Translub o zakup autobusów 15m lub 18m, niestety się nie doprosiło. Jedno ze stowarzyszeń dostało od ZTM informację mówiącą o tym, że w planach jest obsługa linii 603 przez dwóch przewoźników w celu wprowadzenia na nią autobusów przegubowych. Termin nie jest znany. Obecnie MPK obsługuje w Luboniu szczytową linię 616 autobusami 12m, podejrzewam, że odbędzie się to w ten sposób, że MPK odda tę linię Translubowi.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: ZTM Poznań

#650 Post autor: pmaster » 2014-02-14, 00:12

Integracja fajna rzecz, ale robi się trochę myląco ze względu na mnogość linii i kolorów autobusów. Wspólnego malowania na razie się nie da, mogliby na razie wymyśleć jakieś paski przyklejane wzdłuż autobusu w kolorach miasta z informacją, że to ZTM

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Re: ZTM Poznań

#651 Post autor: faja_k » 2014-02-14, 00:33

Teoretycznie jest spore logo ZTM nad drzwiami, ale jest problem z egzekwowaniem.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: ZTM Poznań

#652 Post autor: pmaster » 2014-02-14, 00:45

Ale tego w ogóle nie widać.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Re: ZTM Poznań

#653 Post autor: faja_k » 2014-02-14, 16:44

Chyba muszę powtórzyć słowa kolegi z innego tematu o zmianie dilera :D Obsługa linii swarzędzkich przez MPK to jakaś abstrakcja, w życiu na to nie pójdą. Podejrzewam, że nawet obecne 55 będzie obsługiwane przez ZGK. A NL202 jako rezerwa poza szczytem to coś strasznego? Rozumiem, że lepiej by było, żeby nic nie jechało? Nie wydaje mi się, żeby to były braki taborowe, po prostu nie było rezerwy 18m na Rondzie Rataje i prościej było puścić krótki autobus niż ściągać długi z zajezdni i ryzykować wypadnięcie kursu.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Re: ZTM Poznań

#654 Post autor: faja_k » 2014-02-16, 13:12

No będzie pewnie kiedyś organizatorem, ale przewoźnikiem pozostanie ZGK. Nie po to Swarzędz inwestuje kasę w autobusy, żeby linie miał obsługiwać inny przewoźnik. A ZGK nie jest organizatorem, jest nim UM :)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4314
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: ZTM Poznań

#655 Post autor: Przemek » 2014-02-16, 14:45

Niby skąd MPK ma nagle stać się organizatorem danej linii, przez twoje przeczucie? Zadanie organizacji danych linii spoczywa na samorządzie gminy.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Re: ZTM Poznań

#656 Post autor: faja_k » 2014-02-16, 14:46

Aż żal takie głupoty komentować.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Re: ZTM Poznań

#657 Post autor: faja_k » 2014-03-17, 13:22

faja_k pisze:- Gmina Kórnik podpisze (podpisała?) nowe porozumienie z Poznaniem. Obecnie linia 53 w taryfie ZTM wjeżdża na fragment gminy Kórnik. Zgodnie z porozumieniem w ZTM pojawi się też obecna kórnicka linia 503 a dokładniej pojawią się dwie nowe linie zastępujące 53 i 503 i po części 527 (już w ZTM). Na razie nie wiadomo, kto będzie przewoźnikiem
http://ztm.poznan.pl/aktualnosci/wszyst ... tnia-2014/
Przyklepane, zmiany już od 1 kwietnia. Zamiast 53 i 503 będą 511 i 512, obie na Franowo, obie obsługiwane przez Kombus. Co do 527 to wszystkie kursy będą jeździć do Kamionek, obecnie część kursów śmiga dalej do Borówca, gdzie teraz będzie 511 i 512 a część jeździ tylko do Daszewic (przed Kamionkami). Na 527 zostaje Kombus :)
faja_k pisze:- Integracja z Rokietnicą zakładała obsługę linii 833 przez dwóch przewoźników. Jak się okazuje nie będzie to jedyna taka linia. Od integracji z Luboniem mamy linię 76 Plac Bernardyński - os. Dębina obsługiwaną autobusami przegubowymi przez MPK i dublującą ją linię 603 Plac Bernardyński - os. Dębina - Luboń Lasek obsługiwaną przez Translub autobusami 12-metrowymi. ZTM jeśli im wierzyć prosiło Translub o zakup autobusów 15m lub 18m, niestety się nie doprosiło. Jedno ze stowarzyszeń dostało od ZTM informację mówiącą o tym, że w planach jest obsługa linii 603 przez dwóch przewoźników w celu wprowadzenia na nią autobusów przegubowych. Termin nie jest znany. Obecnie MPK obsługuje w Luboniu szczytową linię 616 autobusami 12m, podejrzewam, że odbędzie się to w ten sposób, że MPK odda tę linię Translubowi.
Luboń się wystraszył i faktycznie kupił autobusy 15m, więc wygląda na to, że wspólnej obsługi linii nie będzie. Ale oczywiście byłoby za dobrze, gdyby wszystko było ok, więc kupili autobusy 15m, ale... dwudrzwiowe. Foto: http://poznanskie-autobusy.pl/fotografia5515.htm

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4011
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Poznań] ZTM

#658 Post autor: Marcin_558 » 2015-02-18, 12:22

Jak miło Bydgoszcz współpracuje z ZTM Poznań i MPK Poznań i odwrotnie:
Wymieniamy doświadczenia z Poznaniem

Poznańska delegacja w Bydgoszczy. W ZDMiKP gościliśmy delegację Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu (ZTM) oraz poznańskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK). Przedstawiciele organizatora lokalnego transportu zbiorowego w stolicy Wielkopolski oraz największego wielkopolskiego Operatora zapoznali się z naszymi rozwiązaniami wdrożonymi w ramach systemu ITS. W rewanżu my poznamy ich doświadczenia związane z wdrażaniem Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej.

Miasto Poznań, podobnie jak Bydgoszcz, wdraża swój system ITS dla transportu publicznego. 14-osobowa delegacja z Poznania przyjechała do nas poznać rozwiązania, jakie zastosowaliśmy w ramach budowy linii tramwajowej do dworca kolejowego Bydgoszcz Główna.

Goście szczególnie dużo uwagi poświęcili zasadom pracy modułów ITS: dynamicznej informacji pasażerskiej, kontroli i rozliczania punktualności, zarządzania flotą oraz wspomagania pracy motorniczych i kierowców. Interesowali się również zagadnieniem planowania przewozów pasażerskich w naszym mieście, w tym podnoszenia efektywności wykorzystania taboru, wprowadzania priorytetów dla komunikacji miejskiej, polityki odnowy taboru oraz prowadzonych i planowanych w najbliższym czasie inwestycji związanych z rozbudową podsystemu transportu szynowego.

Poznańska delegacja w Bydgoszczy. Poznańska delegacja w Bydgoszczy

- Takie spotkania i dyskusje pozwalają zbierać niezbędne doświadczenie przy planowaniu naszej komunikacji miejskiej. Pomagają też sprawniej wdrażać rozwiązania, które sprawdzają się w innych miastach - Bartosz Szymandera, Dział Inżynierii Ruchu w MPK Poznań.

W ramach wymiany doświadczeń pracownicy ZDMiKP zapoznają się z rozwiązaniami zastosowanymi przy wdrażaniu Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej, odpowiednika Bydgoskiej Karty Miejskiej. Spotkanie to odbędzie się w kontekście planowanej przez ZDMiKP budowy systemu Biletu Metropolitalnego, uwzględniającego m.in.: opcję płatności zbliżeniowych, kolejne nowe funkcjonalności, jak wprowadzenie programów rabatowych, czy rozbudowę systemu dystrybucji biletów.

Współpraca z ZTM Poznań została nawiązana dzięki spotkaniom, jakie odbyły się pod koniec 2014 r. podczas III Kongresu Transportu Publicznego.

Dodatkowo ZDMiKP Bydgoszcz, razem z organizatorami transportu publicznego w: Poznaniu, Warszawie, Gdańsku, Rzeszowie, Krakowie, Kielcach, Elblągu, Gdyni i Lublinie, będzie współtworzyć Forum Organizatorów Transportu. Jego nadrzędny cel to wymiana doświadczeń związanych z bieżącą działalnością oraz analiza nowych trendów i możliwości ich wdrażania. Pierwsze spotkanie w ramach tej grupy odbędzie się jeszcze w lutym br.

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... -poz-w-bdg

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Poznań] ZTM

#659 Post autor: J-31 » 2015-02-18, 13:34

ZTM Poznań ma swoje doświadczenia, mogą być one rzeczywiście cenne dla bydgoskiego organizatora komunikacji miejskiej ;)

Piotr

Re: [Poznań] ZTM

#660 Post autor: Piotr » 2015-02-19, 07:08

J-31 pisze:ZTM Poznań ma swoje doświadczenia, mogą być one rzeczywiście cenne dla bydgoskiego organizatora komunikacji miejskiej ;)
Oczywiście że mają doświadczenie, nikt tak nie umie sfajfolić komunikacji jak oni.

ODPOWIEDZ