Warszawska Škoda 8Tr z doczepą od Vetry

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach marki Škoda
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Warszawska Škoda 8Tr z doczepą od Vetry

#1 Post autor: ep40 » 2006-10-09, 23:12

Może nie wszyscy o tym słyszeli ale kiedyś w Warszawie jeździła Skoda 8Tr z doczepą za przegubem będącą przeróbką innego trolejbusa (Vetra).
Jest to o tyle dziwna przeróbka że zamiast standardowego skrócenia, odcięto tylko przód czyli trolejbus ma mniej więcej 20m (2x10m) lub 22m (2x11m) albo 24m (2x12m).
Nie_posiadam danych technicznych (a by się przydały) i dlatego długość jest "na oko" a o pozostałych parametrach można zapomnieć.
Tutaj fotki naszego delikwenta:
http://www.przegubowiec.com/t-bus/hp1-116-56.jpg
http://www.przegubowiec.com/t-bus/hp2-121.JPG
główna strona galerii na wszelki wypadek:
http://www.przegubowiec.com/t-bus/menu46-73.htm
Ostatnio zmieniony 2006-10-10, 16:06 przez ep40, łącznie zmieniany 2 razy.

Adrian_

#2 Post autor: Adrian_ » 2006-10-10, 00:31

ep40 pisze:Może nie wszyscy o tym słyszeli ale kiedyś w Warszawie jeździła Skoda 8Tr z doczepą za przegubem będącą przeróbką innego trolejbusa (Vetra).
Masz rację. Trolejbus ten nazywał się "Skodovetra" i jeździł po Warszawie w latach 1962-1963. Stanowił tym samym uzupełnienie solowej wersji tego trolejbusu, czyli Skody 8Tr.
ep40 pisze:Nieposiadam danych technicznych
Obawiam się, ze ciężko będzie znaleźć dane techniczne Skody 8Tr :/.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#3 Post autor: J-31 » 2006-10-10, 08:10

To był bardzo krótki test. Z tego co słyszałem, był nieudany i sprawiał problemy. Zrezygnowano z niego. I to bardzo szybko. :/

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

#4 Post autor: u2w » 2006-10-10, 16:21

ep40 pisze:...odcięto tylko przód czyli trolejbus ma mniej więcej 20m (2x10m) lub 22m (2x11m) albo 24m (2x12m).
Na chłopski rozum to ostatnie jest raczej mało prawdopodobne. Ówczesne pojazdy nie były 12-metrowe. Dokładnie to Skodo-Vetra miała długość 19,5m i mógł zabrać (nominalnie) 189 pasażerów.
Co do testów, to z moich informacji wynika, ze powstały trzy egzemplarze (#1-116, #2-121 i #3-129) a skasowano je w marcu'68 i w styczniu'69.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

#5 Post autor: ep40 » 2006-10-10, 16:54

u2w pisze:Dokładnie to Skodo-Vetra miała długość 19,5m
Nie dziwota że skasowali, skoro obecny Merc Capacity prawnie nie może jeździć po ulicach polskich to co dopiero takie coś co 3 oś ma inaczej jak na doczepę umiejscowioną.

Jacek Pudło

#6 Post autor: Jacek Pudło » 2006-10-13, 15:48

Gdzie wy tu macie vetrę?? To są dwie normalne 8Tr, z których w jednej wycięto przod, a w drugiej tył.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

#7 Post autor: TLG » 2006-10-13, 18:57

Sekcja B pochodziła z Vetry. Dla ścisłości miał 48 miejscc siedzących i 141 stojących. Kolejno oddawano je w marcu i paźcierniku 1963 oraz lutym 1964r. Swoją drogą w latach 60. Czesi projektowali przegubową trolejbusu Skody, oznaczoną 10tr, która miała być wyposażona w rozruch tyrystorowy. Więcej: http://www.svetmhd.net/skoda_ostrov/10tr.php

przemekk

#8 Post autor: przemekk » 2006-10-20, 09:18

To był bardzo krótki test. Z tego co słyszałem, był nieudany i sprawiał problemy. Zrezygnowano z niego. I to bardzo szybko.
Z tego co słszałem, to ten trolejbus nie wyrabiał na niektóryvh zakrętach i dlatego go wycofano.

Paparazzi

#9 Post autor: Paparazzi » 2007-05-24, 22:14

Zastanawiają mnie dwie rzeczy: jak w tym trolejbusie był skręcany przegób oraz czy 3 lub 4 oś była skrętna :?:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

#10 Post autor: ep40 » 2007-05-25, 14:36

Mnie za to zastanawia jak rozwiązano kwestię napędu czyli jakie osie były napędzany i jakie silniki zostały zastosowane (w końcu skoda i vetra to dwa różne trajtki mające chyba różne silniki.

Paparazzi

#11 Post autor: Paparazzi » 2007-05-25, 22:38

ep40 pisze:Mnie za to zastanawia jak rozwiązano kwestię napędu czyli jakie osie były napędzany i jakie silniki zostały zastosowane (w końcu skoda i vetra to dwa różne trajtki mające chyba różne silniki.
Może na tej stronie coś kolega znajdzie: http://www.trolejbusy.strefa.pl/index1.htm

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

#12 Post autor: ep40 » 2007-05-30, 17:32

Czy oprócz tego pojazdu i Ikarusa 280E były w Polsce jeszcze jakieś przegubowe trajtki?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#13 Post autor: J-31 » 2007-05-31, 08:49

ep40 pisze:Czy oprócz tego pojazdu i Ikarusa 280E były w Polsce jeszcze jakieś przegubowe trajtki?
Być może, mogę się mylić, ale z tego co wiem to raczej nie było ;)

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

#14 Post autor: Piotrek_2274 » 2007-05-31, 22:18

Kiedyś słyszałem, że był projekt zamontowania elektryki w jakimś prototypie przegubowego Autosana, który nigdy nie powstał.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

#15 Post autor: ep40 » 2007-05-31, 23:16

Piotrek_2274 pisze:Kiedyś słyszałem, że był projekt zamontowania elektryki w jakimś prototypie przegubowego Autosana, który nigdy nie powstał.
Przegubowy Autosan na prąd :shocked: .
Masz więcej informacji o tym projekcie?

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

#16 Post autor: Piotrek_2274 » 2007-06-01, 16:37

Niestety nie pamiętam bo dosć dawno o tym czytałem.

ODPOWIEDZ