MPK Wrocław

Przewoźnicy, bilety, pasażerowie, problemy i codzienność KM
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1482
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

#821 Post autor: Auper » 2013-05-10, 15:05

Kupowanie ex testerów to okazja, ze względu na to, że autobusy są stosunkowo tanie, oraz mają pewną historię techniczną (serwisy w ASO...;)). Jest to jednak również loteria,, gdyż testerów się raczej nie oszczędza, oraz zdarza się, iż posiadają różne dziwne wymysły stosowane raczej w celach pokazowych, jak każde drzwi innego rodzaju czy połączenie okien uchylnych, otwieranych przesuwnie, oraz klimy w jednym egzemplarzu. Czasem posiadają też innowacyjne, nie sprawdzone rozwiązania techniczne... W tym przypadku, autobusy to raczej standardowe modele (no może poza podłogą w C2, która pewnie i tak się nie długo wytrze na jednobarwną, o ile już się to nie stało...;) Nic tylko czekać aż w barwy taborowe wejdą i życzyć udanej eksploatacji...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29028
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#822 Post autor: J-31 » 2013-05-10, 22:04

Ja jeszcze dodatkowo zdradzę, że wrocławski #8342, większą część czasu od roku 2011 spędził jednak stojąc pod płotem serwisu Evobus (pod chmurką). Dosyć rzadko się gdziekolwiek ruszał. ;)

Także w sumie dobrze, że znalazł nowy dom ;)

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

#823 Post autor: Biały » 2013-05-10, 23:29

A więc to wcale nie taka perełka jak mi się wydawało. Oby ponad 2 lata stania w miejscu pod chmurką nie wpłynęło negatywnie na stan tego autobusu.
Tak jak napisał J-31 dobrze, że znalazł swój nowy dom. :)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1482
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

#824 Post autor: Auper » 2013-05-11, 00:03

Oj, tutaj akurat śmiało można stwierdzić, że długie stanie pod płotem o wiele bardziej negatywnie wpływa na pojazd, niż intensywna eksploatacja połączona z przeciętnym serwisem... Ale bądźmy dobrej myśli...;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

#825 Post autor: Przemek » 2013-05-11, 17:14

Dywagujcie sobie do woli, przejedziecie się, to wtedy ocenicie, czy to miało jakiś wpływ na pojazd ;)

Skowron59

#826 Post autor: Skowron59 » 2013-10-11, 21:25

http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,3575 ... centa.html w końcu coś ruszyło w sprawie nowych autobusów.Tylko szkoda że tak mało przegubowców chcą wydzierżawić

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

#827 Post autor: Przemek » 2013-10-11, 21:47

Właśnie nic nie ruszyło, bo od miesięcy trwa debatowanie o tym, że MPK zakupi nowe autobusy, tylko czeka aż Bruksela sypnie dotacjami. Potem dowiadujemy się, że jednak te nowe to może będą tramwaje - tymczasem gadka szmatka a wszystkie stare autobusy się sypią na potęgę.

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

#828 Post autor: Biały » 2013-10-11, 22:20

Kędzior pisze:a wszystkie stare autobusy się sypią na potęgę.
A ile te stare autobusy mają lat??
Naprawdę jest u Was tak źle??

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

#829 Post autor: pmaster » 2013-10-11, 22:39

Wydaje mi się, że Ikarusy 280 i Jelcze 120M to tam normalna rzecz, czyli dobrze nie jest.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

#830 Post autor: Przemek » 2013-10-11, 22:41

Biały pisze:A ile te stare autobusy mają lat??
Naprawdę jest u Was tak źle??
120MM/1 - 19/20 lat, M121M - 17/18 lat, 180M - 20 lat

Kilka sztuk z ww., w ostatnich kilku miesiącach poszło na stracenie, gdy się okazało, że nie ma do czego spawać.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29028
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#831 Post autor: J-31 » 2013-10-12, 18:22

Jeśli dobrze pamięta, to ostatnie poważniejsze autobusowe zakupy wrocławskiego MPK, to MB Citaro (solówki i przeguby) - rocznik 2009.


Przy czym celowo pomijam zakup jednego przegubowego Citaro G w tym roku, czy też zakup jednej sztuki Citaro K (#4005) bo to nie jest "poważny" zakup, biorąc po uwagę potrzeby ;)

Czyli od 2009 MPK w zasadzie nie kupiło większej ilości autobusów, jeżdżą tym co mają ;)

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

#832 Post autor: Biały » 2013-10-12, 20:57

Faktycznie nieciekawie. Myślałem, że Wrocław to Volvo i Mercedesami stoi, widocznie źle myślałem :retard:

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

#833 Post autor: irisbus » 2013-10-13, 09:47

Tych wozów jest dużo ale to i tak kropla w morzu potrzeb tego miasta, poza tym stan tych nie specjalnie starych aut pozostawia wiele do życzenia...

bystrzak2000

#834 Post autor: bystrzak2000 » 2013-10-14, 23:10

Tak się akurat składa, że do pilnej wymiany jest 66 autobusów (wszystkie Jelcze 120M, Jelcze M121, Jelcze M180, Ikarusy 280 oraz jeden Jelcz M181MB), a chcą kupić 65 sztuk. Wówczas najstarszymi wozami będą niezniszczalne Volva B10MA z 1996 r. oraz Volva B10BLE6x2 z 1998 r. Następne w kolejności są wozy z 2000 r. (3 testowe sztuki), a potem najstarsze Volva 7000A z 2001 r. (coś ok. 40 sztuk). Tak więc na razie te 65 autobusów wystarczy, by pozbyć się największych gratów. A przypomnę, że pierwotnie zakładano, że na EURO 2012 nie będzie wozów wyprodukowanych przed 2000 r. ;)

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

#835 Post autor: tantus » 2013-10-15, 10:05

Już nie mówiąc o tym, że najstarsze Volvo 7000/7700 mają już po 12 lat, a ich stan już pozostawia wiele do życzenia.
Ale cóż, nasze "dynamiczne" miasto ma inne priorytety, niż jakaś tam nikomu niepotrzebna komunikacja miejska...

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 380
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

#836 Post autor: Rudy » 2013-12-20, 22:47

MPK wydzierżawiło sobie hybrydę od Volvo na minimum 3 lata
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 707&type=1

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29028
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#837 Post autor: J-31 » 2013-12-21, 14:47

Ciekawy jestem w jakim stanie technicznym będzie ten autobus po trzech latach eksploatacji w MPK. I co wtedy, czy MPK go potem odkupi, czy po prostu zwróci producentowi ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

#838 Post autor: Przemek » 2013-12-21, 21:37

Nadano mu numer 7038.

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

#839 Post autor: Biały » 2013-12-21, 21:52

A mnie bardziej ciekawi jego stan obecny, bo to od niego zależy czy MPK będzie z tego Volvo zadowolone.
czy MPK go potem odkupi, czy po prostu zwróci producentowi
Są dwie możliwości. Pierwsza to taka, że po tych 3 latach autobus będzie na tyle "sprawny", aby za niewielkie pieniądze go odkupić. A druga, że też go odkupią za jeszcze mniejsze pieniądze bo autobus będzie w katastrofalnym stanie i Volvo będzie się chciało go pozbyć :cool:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

#840 Post autor: Przemek » 2013-12-21, 23:21

Wróble ćwierkają, że to dzierżawa "z wolnej ręki", niezwiązana z przetargiem. (Po więcej informacji o przetargu odsyłam do innego wątku: http://www.km-forum.com.pl/viewtopic.ph ... =45#254397)

ODPOWIEDZ