Ludzie listy piszą - czyli urzędnicy o komunikacji

Przewoźnicy, bilety, pasażerowie, problemy i codzienność KM
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4391
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Ludzie listy piszą - czyli urzędnicy o komunikacji

#1 Post autor: Przemek » 2018-10-15, 13:42

Rozpoczynamy kolejny temat - nie raz, nie dwa wysyła się listy do urzędników w sprawach dotyczących komunikacji we Wrocławiu.
Ostatnio wysłałem list:

1. Czy w najbliższym okresie planujecie uruchomienie komunikacji autobusowej w Starym Mirkowie, który obecnie nie ma żadnych połączeń autobusowych?
Prośba o udzielenie odpowiedzi została przesłana do Urzędu Gminy Długołęka
Urząd Gminy Długołęka nie udzielił jak dotąd żadnej odpowiedzi.

2. Czy w związku z wprowadzeniem bezpłatnych przejazdów dla uczniów w ramach komunikacji organizowanej przez Gminę Wrocław i gminy ościenne, planujecie zwiększyć ilość kursów linii strefowych w Gminie Długołęka do tychże szkół?
Te miejscowości to:
- Mirków (Szkoła Podstawowa),
- Długołęka (Zespół Szkolno-Przedszkolny, Zespół Licealno-Gimnazjalny),
- Borowa (Szkoła Podstawowa),
- Szczodre (Szkoła Podstawowa),
- Kiełczów (Szkoła Podstawowa),
- Wilczyce (Szkoła Podstawowa),
- Brzezia Łąka (Szkoła Podstawowa),
- Łozina (Szkoła Podstawowa).
Prośba o udzielenie odpowiedzi została przesłana do Urzędu Gminy Długołęka
Urząd Gminy Długołęka nie udzielił jak dotąd żadnej odpowiedzi.

3. Wśród miejscowości gminy Długołęka są miejscowości, które posiadają komunikację strefową na bardzo niskim poziomie i w dodatku kursującą tylko w dni robocze. Są to miejscowości położone na wschód od Kamienia i Oleśniczki: czyli miejscowości: Stępin, Borowa, Byków i Raków. Czy planowane jest zwiększenie ilości kursów do tych miejscowości?
Prośba o udzielenie odpowiedzi została przesłana do Urzędu Gminy Długołęka
Urząd Gminy Długołęka nie udzielił jak dotąd żadnej odpowiedzi.
Prośba o udzielenie odpowiedzi została przesłana do Urzędu Gminy Długołęka
Urząd Gminy Długołęka nie udzielił jak dotąd żadnej odpowiedzi.

4. Czy w związku z tym, że Polbus nie zapewnia pełnej realizacji kursów linii 504 i 554 widniejących na rozkładach jazdy w miejscowościach na trasie (Byków, Borowa, Kiełczów, Brzezia Łąka, Kątna, Oleśniczka), czy planujecie wraz z Gminą Długołęka zwiększenie kursów na ww. trasach?
Prośba o udzielenie odpowiedzi została przesłana do Urzędu Gminy Długołęka
Urząd Gminy Długołęka nie udzielił jak dotąd żadnej odpowiedzi.

5. Czy planujecie wprowadzenie integracji taryfowej na poziomie gminnym dla środków transportu takich jak pociągi REGIO/osobowe, oraz autobusy strefowe (linie 904,911,914,921,924,931,934,936) tak, aby można było dojechać do stacji znajdujących się w gminie Długołęka i na tym samym bilecie móc podróżować do Wrocławia pociągiem?
Prośba o udzielenie odpowiedzi została przesłana do Urzędu Gminy Długołęka
Urząd Gminy Długołęka nie udzielił jak dotąd żadnej odpowiedzi.

6. Czy planujecie rozszerzenie ww. integracji taryfowej na poziomie wszystkich gmin z którymi Wrocław współpracuje i organizuje do nich komunikację autobusową?
W chwili obecnej inne formy integracji taryfowej nie są planowane.
7. Dlaczego system komunikacji strefowej we Wrocławiu w ostatnich latach zmniejsza się? Ze współpracy z Gminą Wrocław niegdyś odłączyła się Gmina Czernica, a w najbliższym czasie podobnie postąpi Gmina Siechnice. Trwają właśnie konsultacje społeczne w/s samodzielnej organizacji komunikacji międzygminnej w tej gminie. Obecnie we Wrocławiu obowiązuje kilka taryf i przeciętny podróżujący komunikacją może się pogubić w zawiłości systemów komunikacji. Zamieszanie pogłębiło po części także wprowadzenie bezpłatnych przejazdów komunikacją gminy Wrocław dla uczniów.
Czy Wrocław jest w stanie odwrócić trend odłączania się gmin komunikacyjnie od Wrocławia i utworzyć związek komunikacyjny, który wymusiłby integrację taryfową na poziomie wszystkich gmin ościennych wokół Wrocławia ?
Zgodnie z art. 7 pkt 1 ust. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym organizacja lokalnego transportu zbiorowego należy do zadań własnych gminy. W związku z powyższym Miasto Wrocław nie może narzucać (czy też jak Pan określił „wymuszać”) rozwiązań dotyczących sposobu organizacji komunikacji
zbiorowej na terenie innej gminy.

Istnieją 2 sposoby integracji taryfowej z gminami z którymi Wrocław posiada podpisane porozumienie międzygminne:

a) w przypadku, gdy Wrocław jest organizatorem komunikacji międzygminnej bilet międzygminny umożliwiający korzystanie z linii 9xx i komunikacji zbiorowej Wrocławia,

b) w przypadku, gdy Gmina jest organizatorem komunikacji międzygminnej bilet aglomeracyjny umożliwiający korzystanie z linii 8xx i komunikacji zbiorowej Wrocławia.

W każdym przypadku Gmina niewątpliwie wybiera rozwiązania korzystniejsze dla niej i dla jej mieszkańców.

W mojej opinii obecna taryfa dla linii łączących Wrocław z sąsiednimi Gminami jest dobrze rozwiązana. Zbyt duże jej uproszczenie spowoduje powstanie za bardzo ubogiej taryfy, która będzie niedostosowana do indywidualnych potrzeb pasażera.

W takim przypadku pasażer poniesie większe koszty, gdyż zmuszony będzie kupować bilet droższy np. w przypadku likwidacji biletu na 2 linie i obniżce ceny biletu na wszystkie linie pasażer zmuszony zostanie do zakupu biletu droższego choć nie będzie on w pełni przez niego wykorzystywany.
Odnośnie wprowadzenia bezpłatnej komunikacji dla uczniów - zasady te są jasno określone, dotyczą one wszystkich Ilnll organizowanych przez Miasto Wrocław.
Jak widać, odpowiedzi pomijające ważny temat dyskusji i sprowadzający go do poziomu - jest super, więc o co ci chodzi?

Odpowiadał dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego - Marek Czuryło.

ODPOWIEDZ