Linia kolejowa 143 Wrocław - Kluczbork

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4405
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Linia kolejowa 143 Wrocław - Kluczbork

#1 Post autor: Przemek » 2017-06-27, 23:51

http://transportnews.eu/aktualnosci/tem ... 22LDo.link
Wrocław-Kluczbork ma być zrobione na 120km/h.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4405
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Linia kolejowa 143 - Wrocław Mikołajów WP2 - Kalety

#2 Post autor: Przemek » 2017-12-08, 02:58

Trwa modernizacja stacji Wrocław Psie Pole. Po dość kontrowersyjnej zmianie położenia przejść na peron 2 i odwróceniu tablic z nazwą stacji, nadszedł na wybrukowanie peronu 1, wzorem stacji Wrocław Sołtysowice.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Cud, że nie będzie czerwonych peronów.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4405
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa Wrocław - Kluczbork

#3 Post autor: Przemek » 2018-01-26, 14:22

W Długołęce zakończyła się przebudowa peronów na stacji. Niestety stacja straciła swój klimat i stała się torem z przeszkodami.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
(Zdjęcia sprzed chwili)

Zlikwidowano drugie przejście na peron 2, który dodatkowo ogrodzono płotem. Co szkodziło zrobić jeszcze jedno przejście? Już nawet pasażerowie zadziałali i wywalili jeden fragment.

Jedyną zaletą tej stacji jest już tylko duża wiata. Dworzec świeci pustkami i w dodatku jest zaniedbany.

a--j
Posty: 64
Rejestracja: 2017-12-12, 02:33

Re: Linia kolejowa Wrocław - Kluczbork

#4 Post autor: a--j » 2018-01-26, 15:02

PLK niestety olewa budynki dworców w niemal każdej mniejszej miejscowości.
Do jakiejś rewitalizacji jest potrzebny inwestor, a gminy również nie są tym zainteresowane.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4405
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa Wrocław - Kluczbork

#5 Post autor: Przemek » 2018-01-26, 17:04

W Borowej tymczasem prace jeszcze się nie rozpoczęły. Jedyne zmiany które tam w zeszłym roku nastały, to nowe tablice z nazwą stacji, oczywiście z jedną ustawioną ukośnie.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
(zdjęcia sprzed chwili 😉)

Nawet zachował się wychodek 😉

baldojak1
Posty: 2
Rejestracja: 2018-01-31, 18:18

Re: Linia kolejowa Wrocław - Kluczbork

#6 Post autor: baldojak1 » 2018-01-31, 18:21

Jaki jest zakres aktualnie prowadzonych prac?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4405
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa Wrocław - Kluczbork

#7 Post autor: Przemek » 2018-01-31, 19:59

Tak jak widać na załączonych obrazkach - wymiana nawierzchni peronów, likwidacja większości przejść na perony, opłotkowanie peronów. Ponadto szlakowa podniesiona zostanie do 120km/h. Już teraz na odcinku Borowa Ol.-Długołęka, nie licząc paru zwolnień, pociągi jadą ok. 100 km/h.

baldojak1
Posty: 2
Rejestracja: 2018-01-31, 18:18

Re: Linia kolejowa Wrocław - Kluczbork

#8 Post autor: baldojak1 » 2018-02-04, 15:40

Dzięki one są robione do Oleśnicy, czy do Borowej?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4405
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa Wrocław - Kluczbork

#9 Post autor: Przemek » 2018-02-04, 19:00

Na stacjach Wrocław Nadodrze, Borowa Ol. i Oleśnica jeszcze nie są zrobione perony i dworce.

Sołtysowice mają tylko peron 3 do zrobienia, a Psie Pole już ma zrobiony 1 peron.
Jak z odcinkiem Oleśnica-Namysłów to nie wiem, nie widziałem, ale na lokalnym portalu Oleśnickim widziałem info, że dopiero ma się zacząć modernizacja.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4405
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa Wrocław - Kluczbork

#10 Post autor: Przemek » 2018-03-20, 15:38

Trwają prace na moście kolejowym nad Odrą, niedaleko Mostów Warszawskich. Wymieniany jest tor nr 1.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4405
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa Wrocław - Kluczbork

#11 Post autor: Przemek » 2018-04-09, 13:16

http://zmienmy.to/petycja/stacja-kolejo ... wroclawiu/
Petycja ws. zbudowania przystanku kolejowego Wrocław Nowy Zakrzów w okolicach osiedli: Sobieskiego, Wilanowskiego, wraz z budową przejścia podziemnego pod d.k. nr 98.
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4405
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa 143 Wrocław - Kluczbork

#12 Post autor: Przemek » 2018-09-11, 22:48

https://investmap.pl/utworzenie-przysta ... ja.a143074
PKP PLK przebudują w latach 2021-2023, za ponad miliard złotych, odcinek Wrocław – Oleśnica – Kluczbork. W ramach inwestycji powstanie m.in. nowy przystanek w Mirkowie. Jan Augustynowski z KWW Jan Augustynowski Koalicja Obywatelska wskazuje, że podobny powinien znaleźć się jeszcze w Bykowie. – Remont tej trasy stanowi idealną okazję, by zagęścić sieć przystanków w obszarze aglomeracji – podkreśla.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały w styczniu z firmą Systra S.A. umowę na przygotowanie do IV kwartału 2019 roku projektu modernizacji odcinka Wrocław – Oleśnica – granica województwa w ramach planowanej przebudowy linii kolejowej nr 143 Kluczbork – Oleśnica – Wrocław Mikołajów. Wartość transakcji wyniosła blisko 17 mln zł.

Prace budowlane na całym odcinku mają być prowadzone w latach 2021-2023. Wartość inwestycji wyniesie ponad miliard złotych. Zakłada przebudowę torów tak, by były dostępne dla ciężkich składów towarowych, a pociągi mogły jeździć z prędkością do 120 km/h. W ramach przedsięwzięcia infrastruktura pasażerska zostanie dostosowana do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Przystanek w Solnikach Wielkich zmieni lokalizację, a ponadto powstaną nowe – w Pielgrzymowicach i Mirkowie.

Rozwój Bykowa wymaga utworzenia przystanku

Jan Augustynowski z Komitetu Wyborczego Wyborców Jan Augustynowski Koalicja Obywatelska wskazuje, że przystanek jest potrzebny także w Bykowie.

– Remont tej trasy stanowi idealną okazję, by zagęścić sieć przystanków w obszarze aglomeracji. Z jednej strony ograniczy to korki pomiędzy Wrocławiem a podmiejskimi miejscowościami, a z drugiej zwiększy możliwość komunikacji na tym obszarze – wyjaśnia Jan Augustynowski.

Tłumaczy, że przez gminę Długołęka przebiegają dwie linie kolejowe. Pociągi tej do Trzebnicy zatrzymują się w każdej miejscowości na terenie gminy. W przypadku rewitalizowanej trasy powstanie przystanek w Mirkowie, ale Byków, jego zdaniem, niesłusznie pominięto.

– Przybywa tam ludzi oraz firm, więc w ciągu kilku lat okaże się niezbędny. Wówczas będzie trzeba liczyć się z większym wydatkiem. Trzeba wychodzić naprzeciw takim potrzebom, a nie reagować po fakcie – stwierdza Augustynowski.
Jestem bardzo za. Dojazd do tej miejscowości jest bardzo uzależniony od tego, czy Polbus na 504 przyjedzie. Na komunikację gminną nawet nie ma co się patrzeć, bo to jakiś żart - w święta 924 w ogóle nie dojeżdża dalej na wschód niż do Kamienia, a Polbus wtedy mocno ogranicza kursy na 504.
Obrazek
Okolice przejazdu kolejowego na ul. Kasztanowej (zielony znacznik), ewentualnie Olchowej (niebieski) byłyby najlepszą lokalizacją dla przystanku osobowego Byków, mimoże sama miejscowość jest dosyć oddalona od linii kolejowej.

ODPOWIEDZ