Linia kolejowa 285 Wrocław Główny - Jedlina-Zdrój

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4406
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Linia kolejowa 285 Wrocław Główny - Jedlina-Zdrój

#1 Post autor: Przemek » 2018-08-18, 00:16

https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/Ho ... &expired=1

DOLKOM wygrał przetarg na modernizacje linii kolejowej 285 na odcinku Świdnica Kraszowice - Jedlina Zdrój.

A co z odcinkiem Wrocław Tarnogaj - Świdnica? Osobny przetarg, który ma być ogłoszony na jesień.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4406
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa 285 Wrocław Główny - Jedlina-Zdrój

#2 Post autor: Przemek » 2018-08-30, 20:52

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 88472.html
Prace na odcinku linii kolejowej 285 z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę będą wymagały dodatkowych środków finansowych. Urząd marszałkowski zdecydował się podnieść budżet, aby można było zacząć prace w 2019 roku.
– Dokładamy PKP PLK dodatkowe 14 mln zł na rewitalizację linii kolejowej 285 do Sobótki i Świdnicy, tak żeby móc zrealizować tę inwestycję. Jedną z kluczowych dla południowej części aglomeracji – poinformował członek zarządu województwa Jerzy Michalak.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4406
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa 285 Wrocław Główny - Jedlina-Zdrój

#3 Post autor: Przemek » 2018-10-09, 01:45

No i mamy wreszcie przetarg na modernizację na odcinku podg. Wrocław Tarnogaj - Sobótka - Świdnica Przedmieście.
https://wroclaw.tvp.pl/39353001/pociagiem-do-wroclawia
PKP PLK wraz z władzami województwa ogłosiły przetarg na wykonawcę remontu linii kolejowej Wrocław-Świdnica.
Linia kolejowa łącząca Wrocław i Świdnicę przebiegająca m.in. przez Sobótkę została zamknięta osiemnaście lat temu. Dziś dojazd do Sobótki nie jest łatwy. To ma się zmienić. Trasa będzie wyremontowana
Właśnie ogłoszono przetarg na remont trasy. Prace mają zostać wykonane do końca 2020 roku. Remont ma kosztować ponad 150 mln zł – za tę kwotę odbudowane zostaną nie tylko tory. – Polskie Linie Kolejowe zamierzają przebudować kilkanaście przystanków. Tak, aby linia kolejowa była przygotowana do bardzo dobrej obsługi przewozów aglomeracyjnych – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PLK.
Jak zrobią ten i odcinek z Kraszowic do Jedliny, to jest szansa, że pojawią się pociągi z Wrocławia nie tylko do Świdnicy przez Sobótkę, ale i do Dzierżoniowa, lub Jedliny-Zdroju. Ta ostatnia na pewno byłaby hitem w sezonie. Okolice Jugowic, czy Lubachowa są bardzo urokliwe i na pewno bym tam się wybrał pociągiem. Problemem może się w sezonie okazać niemiłosierny tłok z Wrocławia na tej relacji - łączenie potoków pasażerskich do Sobótki/z Sobótki w stronę Świdnicy, z Wrocławia do Świdnicy + garść jadących jeszcze dalej.

Kolejnym plusem byłoby skomunikowanie w Jedlinie z szynobusem do Kłodzka. Jakby dać też stosowną ilość par pociągów z dobrymi skomunikowaniami, to pociągi jeździłyby pełne.
Ale problemem jak zawsze jest niedobór szynobusów, których nawet obecnie trwający przetarg na dostawę m.in. trójczłonowych szynobusów nie załata.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4406
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa 285 Wrocław Główny - Jedlina-Zdrój

#4 Post autor: Przemek » 2018-10-24, 15:54

Jest i umowa na rewitalizację odcinka Świdnica Kraszowice - Jedlina Zdrój. Za prawie 110 mln zł prace wykona DOLKOM. Unia dołoży do inwestycji ponad 94 tys. zł.
https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/inf ... roju-3970/
Obrazek
Za dwa lata koleją przejedziemy górską trasę ze Świdnicy do Jedliny Zdroju. Mieszkańcy m.in. Bystrzycy, Lubachowa, Zagórza Śląskiego, Jugowic wsiądą do pociągów z nowych przystanków. Turyści szybko dojadą w rejon Gór Sowich i rzeki Bystrzycy. Dziś PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę za 110 mln zł na przebudowę linii Świdnica – Jedlina Zdrój. Projekt finansowany jest z RPO Województwa Dolnośląskiego.

Otwarcie trasy ze Świdnicy do Jedliny Zdroju zapewni dogodny i bezpieczny dojazd koleją do atrakcyjnych turystycznie terenów w rejonie Gór Sowich i Wałbrzyskich. Poprawi się system komunikacji w aglomeracji wałbrzyskiej. Możliwe będzie odciążenie dróg kołowych w regionie i poprawia stanu bezpieczeństwa.

Jednotorowa linia ze Świdnicy do Jedliny Zdroju ma charakter górski. Na odcinku 22 km wznosi się o ponad 200 m. Są liczne zakręty i jazda wiaduktami. Odbudowa linii obejmuje nie tylko tory i odtworzenie systemu odwodnienia. Dużym wyzwaniem będzie przygotowanie ponad 110 obiektów inżynieryjnych, w tym 5 znacznych wiaduktów o długości 50-150 m. W ramach prac przewidziano budowę nowych urządzeń sterowania ruchem pociągów.

Z wygodnych peronów w podróż przez góry

Odtworzonych zostanie 5 przystanków. Powstaną dwa nowe: Burkatów i Jedlina Centrum. Przebudowane, wyższe i wyposażone w wiaty i ławki perony, będą odpowiadały oczekiwaniom podróżnych, także tych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Po pracach, zakładana prędkość szynobusów, w zależności od układu linii, wyniesie od 50 do 80 km/h.

Atrakcyjność i funkcjonalność tej trasy Świdnica – Jedlina Zdrój zwiększy rewitalizacja linii Wrocław – Świdnica przez Sobótkę Zachodnią. Zapewni to bezpośrednie połączenia kolejowe z Wrocławia do miejscowości położonych w sąsiedztwie nie tylko masywu Ślęży, ale i Gór Sowich. 3 października ogłoszono zamówienie na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych.
Obrazek
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. Współfinansowanie UE to 94,295 mln zł. Koniec prac w listopadzie 2020 r.

ODPOWIEDZ