Elektryfikacja linii kolejowej Węgliniec - Zgorzelec

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Elektryfikacja linii kolejowej Węgliniec - Zgorzelec

#1 Post autor: Przemek » 2018-09-04, 23:47

http://inforail.pl/elektrycznym-do-zgor ... 07989.html
We wrześniu PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły elektryfikację linii kolejowej z Węglińca do Zgorzelca. We wrześniu PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły elektryfikację linii kolejowej z Węglińca do Zgorzelca.
W 2020 r. pociągi pojadą do Zgorzelca bez konieczności zmiany w Węglińcu lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Zakończyło się już projektowanie i od września ruszyły prace na ok. 30 km trasie. Rozpoczęły się na odcinku Węgliniec – Pieńsk, a później kontynuowane będą z Pieńska do Jędrzychowic. Wykonawca korzysta ze zgromadzonych wcześniej materiałów. W Pieńsku są betonowe i metalowe elementy konstrukcji, niezbędne do rozwieszenia sieci trakcyjnej. Prace nie spowodują przerwy w ruchu. Pociągi będą kursowały jednym z dwóch torów.
Niestety sieć będzie kończyła się w Zgorzelcu. No chyba, że Niemcy doprowadzą kawałek sieci po drugiej stronie Nysy Kłodzkiej, do Görlitz, gdzie już można się sensownie przesiąść na jakiś dalszy pociąg.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Elektryfikacja linii kolejowej Węgliniec - Zgorzelec

#2 Post autor: Przemek » 2018-09-20, 19:15

Przy okazji elektryfikacji... 😉
http://inforail.pl/ertms-miedzy-weglinc ... 08437.html
Na trasie z Węglińca do Zgorzelca sprawniejsze podróże koleją i większy poziom bezpieczeństwa zapewni ERTMS/ETCS poziomu 2. Nowoczesny system na międzynarodowej trasie E30 zapewni także większą przepustowość i płynne przewozy towarów w Polsce i w Europie. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę o wartości ok. 34,5 mln zł netto na projekt i budowę systemu. Wyższy poziom bezpieczeństwa, ograniczenie ryzyka zdarzeń na kolei, większa przepustowość linii – takie będą efekty wdrożenia europejskiego systemu ERTMS/ETCS poziom 2 między Węglińcem a Zgorzelcem. To kolejny odcinek międzynarodowej trasy E30, gdzie wdrażany jest europejski system zarządzania ruchem kolejowym. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na tej trasie wdrażają już system na odcinkach Opole – Wrocław – Legnica oraz Kraków – Rzeszów, a także na odcinku z Legnicy do Bielawy Dolnej, gdzie wprowadzenie systemu jest już na etapie końcowym. Sprawniejsze zarządzanie ruchem kolejowym ułatwi obsługę pociągów pasażerskich i towarowych oraz ruch aglomeracyjny. Wprowadzenie systemu pozwoli także pociągom, poruszającym się po europejskich liniach kolejowych, na swobodne przekraczanie granic, bez konieczności wymiany urządzeń lub lokomotyw.
Jest więc szansa, że pociągi Wrocław-Zgorzelec dzięki temu przyspieszą.

ODPOWIEDZ