Cięcia w komunikacji 2009

Zmiany, utrudnienia, uruchomienia i zawieszenia
Wiadomość
Autor
9507
Posty: 2878
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

#61 Post autor: 9507 » 2010-02-15, 18:12

Dla chcącego nic trudnego. Ważne, aby 139 wróciło do Grunwaldzkiego, nie koniecznie na rondo. A pętla może być na NORWIDA (z zatrzymaniem przy pętli 115), tam gdzie 9x5 ;)

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#62 Post autor: Skoda 16T » 2010-02-15, 18:35

9507 pisze:Ważne, aby 139 wróciło do Grunwaldzkiego,
Zgadza się. Inną propozycją może być także zlikwidowanie 149 i zastąpienie go 139 z podwojoną, a nawet potrojoną (w szczycie) liczbą brygad :)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4396
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

#63 Post autor: Przemek » 2010-02-15, 20:22

J-31 pisze:
Kędzior pisze:Z jednej strony bardzo dobrze (Czemu tak późno z tą korektą?!), z drugiej niesmak.
A dlaczego niesmak ? ;)
Bo potrzebne było ucięcie linii 139, zmniejszenie taktu D,131,141,149 aby C przestało objeżdżać RR.
Skoda 16T pisze:Zgadza się. Inną propozycją może być także zlikwidowanie 149 i zastąpienie go 139 z podwojoną, a nawet potrojoną (w szczycie) liczbą brygad :)
Wystarczyłby takt 10/15/20 minut dla 149 (szczyt poranny i popołudniowy/międzyszczyt/po godzinie 17 i w dzień wolny).

Szkoda tylko, że mówimy tu o zwiększaniu częstotliwości, gdy tendencja jest raczej odwrotna (A,D,N,126,144,131 i 141 po godzinie 16:50).

bystrzak2000

#64 Post autor: bystrzak2000 » 2010-02-16, 12:53

Kędzior pisze:D,131,141,149 aby C przestało objeżdżać RR.
Gdzie zmniejszono takt na 131, 141 i 149? Poza tym w szczycie i tak jest dokładnie tak samo jak było, a i 331 doszło. Dzięki temu przez peron pierwszy będą przejeżdżały w szczycie 43 pojazdy na godzinę ;)
Kędzior pisze:Wystarczyłby takt 10/15/20 minut dla 149 (szczyt poranny i popołudniowy/międzyszczyt/po godzinie 17 i w dzień wolny).
Wystarczyłby nawet takt 12/20/15/20/30 (szczyt poranny/międzyszczyt i dzień wolny/szczyt popołudniowy/po szczycie popołudniowym do godz. 20:00/po 20:00) i do tego zwiększenie częstotliwości na 406 i 409. W przypadku pierwszej dodanie jednego kursu przez cały dzień, a w przypadku drugiej dodanie po jednym kursie w szczycie. Wówczas 139 wysyłamy do piachu.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4396
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

#65 Post autor: Przemek » 2010-02-16, 15:23

bystrzak2000 pisze:Gdzie zmniejszono takt na 131, 141 i 149? Poza tym w szczycie i tak jest dokładnie tak samo jak było, a i 331 doszło.
Mam przy sobie stary i obecny rozkład 141 i pierwsze zjazdy były o 17:50. Obecnie są od 17:00 ;)
I gdzie jest ten szczyt popołudniowy do godziny 18:00?

PS. Nową linię dostało tylko Psie Pole.

bystrzak2000

#66 Post autor: bystrzak2000 » 2010-02-16, 16:36

Kędzior pisze:Mam przy sobie stary i obecny rozkład 141 i pierwsze zjazdy były o 17:50. Obecnie są od 17:00 ;)
I gdzie jest ten szczyt popołudniowy do godziny 18:00?
Nie zmienia to faktu, że takt jest ten sam, a zniknęły tylko niektóre kursy ;)

Awatar użytkownika
Nikki
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 1237
Rejestracja: 2005-11-29, 23:38
Lokalizacja: Twierdza Wrocław
Kontakt:

#67 Post autor: Nikki » 2010-02-19, 01:11

Ja nie wiem, miało być lepiej a namieszali tak, że jest jeszcze gorzej niż było przed remontem. Fakt - trzeba było biegać od przystanku do przystanku, ale wszystko dojeżdżało na Grunwald, była fajna pętla, i wszystko się na niej mieściło. Był od razu pod ręką kiosk z biletami i git. Były razem C, 115, 116, 611, 131, 141, 139, 149 i jeszcze PKSy stawały. Tylko do tramwajów trzeba było chodzić i do 145 i 146 na przeciwległą stronę. A teraz na tym pseudo jaju nie dość że ruch się blokuje to jeszcze takie tłumy ludzi w jednym miejscu stoją że nieraz przejść nie idzie... Do jedynki i tak trzeba biegać, do 116 też, do 911 także, ze 131 i 141 to jakiś cyrk, a jak na rondzie coś padnie to nijak ominąć nie idzie. I co tu jest niby lepiej? Bo ja oprócz zamiany zielonego placu na betonową, cuchnącą dziurę nie widzę różnicy...

bystrzak2000

#68 Post autor: bystrzak2000 » 2010-02-19, 16:28

Ale trzeba mniej ganiać niż przed modernizacją. Jak chciało się pojechać w kierunku zachodnim, to E stało na innym przystanku, 10 na innym, a 12 jeszcze na innym. Teraz wszystko odjeżdża z jednego peronu. To samo w przypadku linii w kierunku Biskupina, itd. Co mi było z tego, że pętla autobusowa była w jednym miejscu, skoro komfort przesiadek (zwłaszcza Tram+Bus) był żaden i nagminne było bieganie na czerwonym.
Nie dało się w tym miejscu zrobić węzła, by stawały przy nim wszystkie linie. Korzystam z przystanków na Grunwaldzie od kilkunastu lat i widzę ogromną różnicę zdecydowanie na plus z tym co było przedtem. To, że nie jest idealnie, ukryć się nie da, ale z punktu widzenia pasażera poprawa jest ogromna.

Poza tym nie wiem, w którym miejscu plac był zielony. No chyba że chodzi Ci o te hektary obsranych trawników ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4396
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

#69 Post autor: Przemek » 2010-02-19, 17:10

bystrzak2000 pisze:Nie dało się w tym miejscu zrobić węzła, by stawały przy nim wszystkie linie.
Dałoby się, tylko wiązałoby się to z totalną demolką i skierowaniem ruchu tranzytowego w różne inne ciekawe miejsca ;)

Awatar użytkownika
Nikki
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 1237
Rejestracja: 2005-11-29, 23:38
Lokalizacja: Twierdza Wrocław
Kontakt:

#70 Post autor: Nikki » 2010-02-19, 17:59

bystrzak2000 pisze:Poza tym nie wiem, w którym miejscu plac był zielony. No chyba że chodzi Ci o te hektary obsranych trawników
Tak. o hektary obsranych trawników i o te piękne drzewa które tam rosły.

bystrzak2000

#71 Post autor: bystrzak2000 » 2010-02-21, 14:41

[fquote="Nikki"]Tak. o hektary obsranych trawników i o te piękne drzewa które tam rosły.[/fquote]
Te "piękne" drzewa to były topole, których gałęzie łamały się przy pierwszym lepszym silniejszym podmuchu wiatru, co stwarzało poważne niebezpieczeństwo. Topole wycięto i posadzono platany, które będą się w przyszłości o wiele lepiej prezentować niż stare topole.

Awatar użytkownika
Nikki
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 1237
Rejestracja: 2005-11-29, 23:38
Lokalizacja: Twierdza Wrocław
Kontakt:

#72 Post autor: Nikki » 2010-02-21, 22:09

bystrzak2000 pisze:Te "piękne" drzewa to były topole, których gałęzie łamały się przy pierwszym lepszym silniejszym podmuchu wiatru, co stwarzało poważne niebezpieczeństwo. Topole wycięto i posadzono platany, które będą się w przyszłości o wiele lepiej prezentować niż stare topole.
Och, toż to ja rozumiem przecież... tylko że te platany to jak na razie pokurcze, a w przyszłości to ja ich już nie zobaczę. A swoją drogą to te topole to bardzo majestatyczne drzewa były... ale EOT.

9507
Posty: 2878
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

#73 Post autor: 9507 » 2010-03-25, 20:31

Będzie trochę lepiej... Szkoda, że nie dla wszystkich ;)
Łatwiejszy dojazd do centrum zyskają mieszkańcy Nowego Dworu. Miasto uruchomi dodatkowe kursy autobusu 149. Powstanie też nowa linia autobusowa na Osobowice

Autobus 149 jeździ z Nowego Dworcu na rondo Reagana. Miejski wydział transportu zdecydował, że od 1 maja w godzinach szczytu porannego będzie kursował częściej: zamiast cztery - pięć razy na godzinę, czyli średnio co 12 minut. Zmiana ta ma zrekompensować pasażerom skrócenie trasy innej linii z Nowego Dworu, autobusu 139. Od września nie dojeżdża on już na pl. Grunwaldzki, tylko do pl. Jana Pawła II. Mieszkańcom bardzo to nie odpowiadało. Słali do magistratu protesty. W odpowiedzi miasto postanowiło poprawić kursowanie autobusu 149. Wydłużony zostanie także o godzinę szczyt popołudniowy tej linii - cztery razy na godzinę autobus będzie na niej kursował do godz. 18, a nie do 17.

Od 1 maja częściej będzie też kursował autobus 602 z Dworca Głównego do Biskupic Podgórnych. Skorzystają na tym przede wszystkim pracownicy LG Electronics, ale też inni pasażerowie, bo autobus zatrzymuje się również przy skrzyżowaniu Powstańców Śląskich i Hallera oraz na pętli Krzyki. Niemniej rozkład dostosowany zostanie do godzin, gdy pracownicy fabryki rozpoczynają zmiany. Dodatkowe autobusy pojawią się więc przed godz. 6, 14 i 22. Linia zamiast ośmiu będzie miała 12 kursów dziennie.

Miasto uruchomi również nowy autobus nr 140, dzięki któremu mieszkańcy Osobowic będą mogli łatwiej dostać się na ul. Osobowicką, gdzie przesiądą się do tramwajów lub na skrzyżowanie Legnickiej i Kwiskiej, gdzie mają jeszcze więcej połączeń, także autobusowych. Linia 140 dowozić będzie pasażerów do nowego schroniska na ul. Ślazowej. Najpierw musi się jednak zakończyć przebudowa tejże ulicy oraz sąsiedniej Lipskiej. Dlatego autobus zacznie kursować dopiero po wakacjach, w szczycie co 30 minut, poza szczytem co godzinę.

Wprowadzone zmiany kosztować będą miasto około 100 tys. zł.


¬ródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,8998 ... ntrum.html

I tyle czasu trzaba było myśleć nad taka zmiana, tyle krzyku i oporu o 100 tys...
Będzie trzeba pomyśleć o napisaniu kolejnej petycji - tym razem w sprawie linii D :mruga:

ODPOWIEDZ