Linia tramwajowa na Nowy Dwór

Torowiska, pętle i przystanki, buspasy, Park & Ride
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Linia tramwajowa na Nowy Dwór

#1 Post autor: Przemek » 2017-12-30, 23:25

Umowa na dofinansowanie podpisana, ale przetarg na budowę się opóźni:
W urzędzie wojewódzkim podpisano dwie ważne umowy o dofinansowanie ze środków unijnych wrocławskich inwestycji tramwajowych. Chodzi o budowę trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór oraz budowę linii tramwajowych na ul. Hubskiej i Popowickiej.

Umowy zostały podpisane w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim przez wiceprezydenta Macieja Bluja oraz Przemysława Gorgola, p.o. Dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

- Budowa trasy tramwajowej przez ul. Hubską i Popowicką to kontynuacja projektu rozbudowy torowisk, który rozpoczęliśmy w 2012 roku realizując trasę na Kozanów. Natomiast trasa tramwajowo-autobusowa na Nowy Dwór to wygodne połączenie dla mieszkańców dużych osiedli położonych w zachodniej części miasta. Przy okazji budowy trasy tramwajowo-autobusowej powstaną obiekty infrastruktury technicznej – wiadukty a także ścieżki rowerowe, chodniki i parkingi P&R – mówił Maciej Bluj, wiceprezydent Wrocławia.
Tramwajem i autobusem wygodnie na Nowy Dwór

Trasa rozpocznie się na pl. Orląt Lwowskich, a zakończy przy przystanku kolejowym Wrocław Nowy Dwór. Jej całkowita długość to 6,8 km. - Tramwaj zapewni mieszkańcom osiedla Nowy Dwór wygodny i sprawny dojazd do centrum miasta - mówi Marek Żabiński, zastępca dyrektora Departamentu Zrównoważonego Rozwoju UMW.

Trasa tramwajowa na Nowy Dwór sprawi, że prawie 14 000 osób uzyska dostęp od domu do tramwaju w odległości dojścia do 500 m- mówi Monika Kozłowska-Święconek, dyrektor Biura Zrównoważonej Mobilności DZR.- Na samym osiedlu Nowy Dwór taki dostęp zyska prawie 10 000 osób. Mamy nadzieję, że tramwaj z dużego osiedla do centrum miasta zachęci mieszkańców do zamiany samochodu na wygodny transport publiczny.

Przetarg na to zadanie ma być ogłoszony w pierwszym kwartale 2018 roku. Prace budowlane planowane są w latach 2018–2020, natomiast uruchomienie trasy, zgodnie z obecnym harmonogramem inwestycji, na pierwszą połowę 2020 roku. Całkowita wartość projektu- 246 MLN (dofinansowanie z UE 110 MLN).
https://www.wroclaw.pl/dofinansowanie-n ... -podpisane

a--j
Posty: 64
Rejestracja: 2017-12-12, 02:33

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

#2 Post autor: a--j » 2017-12-31, 00:42

Pierwszy od wielu lat dobry program z tym PAT-em na Nowy Dwór. Wszystkie inne wcześniejsze "inwestycje" tramwajowe - poza samym kikutem przy Świeradowskiej - to tylko wybudowane "przy okazji" poprawy sytuacji dla samochodów.
Teraz, kiedy na ND warunki samochodowe się NIE polepszą, a dla komunikacji miejskiej znacznie, będzie to naprawdę duże zachęcenie ludzi do jazdy komunikacją miejską. I tu wróżę sukces.
Na Popowicach wróżę minimalną poprawę, bo KM pojedzie ledwo niewiele lepiej, samochody też ledwo niewiele lepiej.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

#3 Post autor: Przemek » 2018-01-05, 14:18

http://transportnews.eu/aktualnosci/tem ... amwajowych
Przed Nowym Rokiem miasto podpisało z Ministerstwem Rozwoju umowy o dofinansowanie budowy nowych tras tramwajowych, oraz tras tramwajowo-autobusowych. Wiceminister rozwoju Witold Słowik zapewnił, że Wrocław może liczyć na ponad 200 mln zł z Programu Infrastruktura i Środowisko.

Formalnie inwestycje podzielone zostały na dwa projekty – pierwszy dotyczy budowy autobusowo-tramwajowej trasy na Nowy Dwór z pętlą tramwajową w pobliżu stacji kolejowej Nowy Dwór.
Drugi projekt to jeden z etapów programu „Zintegrowany System Transportu Szynowego w Aglomeracji i we Wrocławiu” i dotyczy dwóch tras linii tramwajowych. Pierwsza z nich to budowana właśnie linia na ul. Hubskiej na odcinku od ul. Glinianej do ul. Dyrekcyjnej, o długości niecałego 1km., oraz druga trasa wzdłuż ul. Popowickiej, Starogroblowej i Długiej o długości 3,8km.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

#4 Post autor: Przemek » 2018-03-16, 10:59

Jest i raport z konsultacji dotyczącej budowy tramwaju na Nowy Dwór:
https://www.wroclaw.pl/rozmawia/tramwaj ... onsultacji
Inwestycja trasy autobusowo-tramwajowej jest w trakcie przygotowywania. Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. są w trakcie kończenia dokumentacji projektowej dla trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Najpóźniej w drugim kwartale br. planowane jest rozpisanie przetargu na wykonanie inwestycji, która według harmonogramu powinna zakończyć się w 2020 roku.
W linku jest też prezentacja jakie padały odpowiedzi i propozycje zmian.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Tramwaj na Nowy Dwór

#5 Post autor: Przemek » 2018-06-21, 21:46

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 58853.html
Kolejny nieudany przetarg we Wrocławiu. Bez ofert na tramwaj na Nowy Dwór

Fiaskiem kończy się przetarg na budowę trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. W postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta. Postępowanie ma zostać niebawem powtórzone.

Przedmiotem dwuczęściowego postępowania jest budowa wydzielonej 7-kilometrowej trasy autobusowo-tramwajowej łączącej centrum miasta z osiedlem Nowy Dwór. Wrocławskie Inwestycje do wtorku 19 czerwca czekały na oferty, jednak w postępowaniu – w żadnej z dwóch części – nie zgłosił ani jeden wykonawca. Z tego względu zamawiający unieważnił postępowanie. Nowy przetarg ma zostać ogłoszony na dniach.

Zamówienie było podzielone na dwie części. Pierwsza obejmowała budowę trasy od pl. Orląt Lwowskich do skrzyżowania ul. Strzegomskiej z ul. Rogowską. W ramach tego zadania przewidziano także budowę dróg rowerowych i chodników, przebudowę istniejącego torowiska na odcinku ul. Robotniczej od okolic skrzyżowania z ul. Fabryczną do skrzyżowania z ul. Śrubową, budowę pętli przy ul. Rogowskiej. Powstaną też wiadukty nad torami kolejowymi oraz ul. Smolecką. Przewidziano również przebudowę ul. Robotniczej, ul. Nabycińskiej, placu Orląt Lwowskich i fragmentu ulicy Śrubowej. Ta część miała być gotowa do 30 września 2020 r.

Druga część obejmowała zaprojektowanie i budowę 2-kilometrowego odcinka od krzyżowania ul. Strzegomskiej i ul. Rogowskiej do pętli przy przystanku kolejowym Wrocław Nowy Dwór. Na realizację przeznaczono 20 miesięcy.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

#6 Post autor: Przemek » 2018-08-03, 13:35

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59241.html
Zgodnie z zapowiedziami Wrocław rozpisał nowy przetarg na budowę trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Inwestycję podzielono na aż 22 części, by umożliwić udział mniejszym firmom i zaradzić tym samym sytuacji na rynku związanej z brakiem ofert bądź ze zbyt wysokimi cenami.
Po nieudanym pierwszym przetargu na budowę całej 7-kilometrowej trasy autobusowo-tramwajowej łączącej osiedle Nowy Dwór z centrum Wrocławia, w którym nie było żadnych ofert, Wrocławskie Inwestycje ogłosiły nowe postępowanie na jej budowę.
Po krótce opis wszystkich części:
1. Wycinka zieleni.
2. Nadzór oraz badania archeologiczne.
3. Wiadukt nad Smolecką.
4. Stacja prostownikowa Nabycińska.
5. Stacja prostownikowa Nowodworska.
6. TAT od pl. Orląt Lwowskich do Smoleckiej.
7. Wiadukt nad torami kolejowymi i tunelowe przejście dla pieszych.
8. Przepompownia wód opadowych oraz kanał tłoczny pod torami kolejowymi.
9. Przebudowa kanalizacji deszczowej na istniejącym buspasie na Strzegomskiej.
10. Przebudowa kolizji z 3 sieciami ciepłowniczymi.
11. Przebudowa kolizji z 5 sieciami ciepłowniczymi.
12. Kanalizacja MKT, SDIP oraz sygnalizacji świetlnej od Smoleckiej do Rogowskiej.
13. Przebudowa kolizji sieci teletechnicznych od Smoleckiej do Rogowskiej.
14. Budowa łuku na skrzyżowaniu Sądowa - Podwale.
15. Łącznik kanalizacji deszczowej pomiędzy Strzegomską na Fabryczną.
16. TAT od Smoleckiej do wiaduktu.
17. TAT od wiaduktu do Nowodworskiej.
18. TAT od Nowodworskiej do Strzegomskiej.
19. Sieć trakcyjna.
20. Sygnalizacja świetlna.
21. Nasadzenia.
22. Rogowska.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

#7 Post autor: Przemek » 2018-10-14, 12:18

I tak też czułem, że będzie 😉
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59832.html
Wrocław otworzył oferty w przetargu na budowę nowej drogi tramwajowej na Nowy Dwór, który – po fiasku pierwszego przetargu – został podzielony na 22 części. Miasto nie ma jednak powodów do zadowolenia – w aż dziewięciu częściach nie było żadnych ofert. W większości pozostałych znacznie został przekroczony budżet.

Wrocławskie Inwestycje ogłosiły na przełomie lipca i sierpnia postępowanie na budowę trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Tym razem, po fiasku pierwszego przetargu, w którym nie było chętnych, postępowanie zostało podzielone na 22 części, odpowiadające różnym branżom. Taka zmiana ma pozwolić na udział w przetargach mniejszym firmom, które w przeciwnym wypadku byłyby podwykonawcami i skrócić trasę przepływu pieniędzy. Wrocław zaplanował, że cała trasa ma powstać do 2021 r.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29028
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

#8 Post autor: J-31 » 2018-10-14, 15:29

No to chyba ta trasa nie powstanie do 2021 roku, bo kolejny przetarg im nie wypalił. Następny będzie nie wiadomo kiedy i nie wiadomo z jakim skutkiem ... a czas biegnie ;)

ODPOWIEDZ